Gå til innhold

16:10 wideescreen fullscreenproblemer på 1680x1050

Anbefalte innlegg

Jeg har en ASUS MW221U wideescreen. Dette er en 16:10 wideescreen og jeg kjører 1680x1050 oppløsning.

Skjermen funker helt fint, og null stress til vanlig Vista-arbeid, office etc; MEN med en gang jeg prøver å kjøre opp mediasenter eller et spill i fullscreen så starter skjermbildet å riste samtidig som det står out of range på skjermen.

Noen som aner hvorfor dette skjer og hva jeg evt kan gjøre for å fikse det?

Kjører nyeste ATI-drivere og catalyst controlsenter, og har to x1950xtx kort i CF i PCen.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Out of range betyr at skjermen ikke takler oppløsingen eller oppfriskingsraten den blir gitt. F.eks om du prøver 1920x1200 eller 85Hz på den. Problemet ligger nok enten i driveren eller programmene du prøver å starte. Altså at de er stilt til å gi en oppløsing eller oppfriskingsrate som ikke skjermen takler.

Hvilket OS har du? Hvilke programmer er det problemet skjer i?

Lenke til kommentar

Jeg kjører Vista Ultimate i 1680x1050 oppløsning.

Problemet kommer når jeg åpner:

- Windows Mediasenter

- Lysbildefremvisning (fullscreen)

- Generelt når jeg åpner spill og kjører dem i fullscreen (C&C3, CS:S, HL2, etc)

Sinnsykt irriterende...

Lenke til kommentar

Google "Download RefreshLock" Det er et program som tvinger alle programmer til å kjøre på en gitt oppdateringsfrekvens (60Hz, 75 Hz etc.) etter det du vil. På den måten kan du i hvertfall eliminere at det er for høy Refresh Rate som er problemet. Hvis det fortsatt ikke funker (Husk å sett programmet på active) så tror jeg det er for høy oppløsning, men tviler på at det er noe annet enn refreshrate.

Lenke til kommentar
Har du sjekket hvilken modus skjermen står i i kontrollpanelet for skjerm?

1) Se til at valgt oppløsning/refresh er 1680x1050 @ 60 Hz.

2) Kjør "dxdiag" og sett Refresh Rate Override til 60 Hz.

8600900[/snapback]

TUSENTUSENTUSENTUSENTUSENTUSENTUSENTUSEN HJERTELIG TAKK!

Fiksa alle problemer! Kjempetusenmegagoogolplex^googolplex supertakk!

Hohohoo! Det funker! Endelig kan jeg spille alle spill og bruke programmer! hau!

Supertakk!

:thumbup:

*** Overdreven smileybruk fjernet av admin ***

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...