Mazrim Taim Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Jeg har en ASUS MW221U wideescreen. Dette er en 16:10 wideescreen og jeg kjører 1680x1050 oppløsning. Skjermen funker helt fint, og null stress til vanlig Vista-arbeid, office etc; MEN med en gang jeg prøver å kjøre opp mediasenter eller et spill i fullscreen så starter skjermbildet å riste samtidig som det står out of range på skjermen. Noen som aner hvorfor dette skjer og hva jeg evt kan gjøre for å fikse det? Kjører nyeste ATI-drivere og catalyst controlsenter, og har to x1950xtx kort i CF i PCen..... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Spela har vel ein refreshrate høgre enn 60hz da, og anna oppløysing. Er skjermen ny? Har du installert driverene på nytt etter at du fikk skjermen? Lenke til kommentar
Mazrim Taim Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 Ja, og ja; skjermen er ny og drivere ble installert mesn skjermen var koblet til ja. men blir det sånn out of range om spillet har høyere refreshrate enn skjermen? hvorfor freaker mediasenter likt da? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Out of range betyr at skjermen ikke takler oppløsingen eller oppfriskingsraten den blir gitt. F.eks om du prøver 1920x1200 eller 85Hz på den. Problemet ligger nok enten i driveren eller programmene du prøver å starte. Altså at de er stilt til å gi en oppløsing eller oppfriskingsrate som ikke skjermen takler. Hvilket OS har du? Hvilke programmer er det problemet skjer i? Lenke til kommentar
Mazrim Taim Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 Jeg kjører Vista Ultimate i 1680x1050 oppløsning. Problemet kommer når jeg åpner: - Windows Mediasenter - Lysbildefremvisning (fullscreen) - Generelt når jeg åpner spill og kjører dem i fullscreen (C&C3, CS:S, HL2, etc) Sinnsykt irriterende... Lenke til kommentar
Mazrim Taim Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 HAr egentlig prøvd alt. Søkt på ASUS sine forum, søkt på nett, etc... men finner ikke løsning noe sted. Lurer litt på om det har med Vista og gjøre og ikke skjermen, men det høres litt sært ut det også.... Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Sikker på at du har stilt in spillet på 16:10 og ikke 16:9? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Har du sjekket hvilken modus skjermen står i i kontrollpanelet for skjerm? 1) Se til at valgt oppløsning/refresh er 1680x1050 @ 60 Hz. 2) Kjør "dxdiag" og sett Refresh Rate Override til 60 Hz. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Google "Download RefreshLock" Det er et program som tvinger alle programmer til å kjøre på en gitt oppdateringsfrekvens (60Hz, 75 Hz etc.) etter det du vil. På den måten kan du i hvertfall eliminere at det er for høy Refresh Rate som er problemet. Hvis det fortsatt ikke funker (Husk å sett programmet på active) så tror jeg det er for høy oppløsning, men tviler på at det er noe annet enn refreshrate. Lenke til kommentar
Mazrim Taim Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Har du sjekket hvilken modus skjermen står i i kontrollpanelet for skjerm? 1) Se til at valgt oppløsning/refresh er 1680x1050 @ 60 Hz. 2) Kjør "dxdiag" og sett Refresh Rate Override til 60 Hz. 8600900[/snapback] TUSENTUSENTUSENTUSENTUSENTUSENTUSENTUSEN HJERTELIG TAKK! Fiksa alle problemer! Kjempetusenmegagoogolplex^googolplex supertakk! Hohohoo! Det funker! Endelig kan jeg spille alle spill og bruke programmer! hau! Supertakk! *** Overdreven smileybruk fjernet av admin *** Endret 14. mai 2007 av Simen1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå