Gå til innhold

Mikrofon med lav sensitivitet?

Anbefalte innlegg

Hei,

Når jeg snakker i mikrofonen min har alltid folk problemer med å høre hva jeg sier. Selv om jeg har satt sensitiviteten på mikrofonen i Windows' Volumkontroll på helt fullt hører folk meg skikkelig dårlig. Jeg har både et headset og en mikrofon som står på bordet. Begge gir samme resultat, så jeg tviler på at begge er ødelagt. Er det noen som aner hva som kan være årsaken til at den tar opp så lave lyder? Evt noen som vet om programmer som overstyrer de i Windows og skrur opp sensitiviteten på mikrofoninputen...

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En del lydkort har en avhakingsboks som stort sett kalles "mic boost". Åpne mikseren, gå på Egenskaper, avanserte innstillinger, velg "inn- enheter" (Ta dette med en klype salt, fordi jeg har et spesielt lydkort, og får ikke sjekket hvordan det ser ut på en "vanlig" maskin), og så haker du av for boost hvis det ikke er gjrot.

På generelt grunnlag, så vil en mikronfon som er veldig nære munnen gi bedre lyd enn en som er plassert på bordet. Du vil også få med mye mindre rom- gjenklang, noe som som regel oppleves som bedre lyd.

Lenke til kommentar

Takk. 20 db boost eller noe står det. Håper det hjelper! En annen ting. Jeg har Creative X-Fi Xtreme Audio lydkort. Kabinettet mitt fulgte med en mikrofonutgang foran (som jeg koblet til lydkortet). Den har også fire hull bak hvor to av dem går med til 4.1 lydanlegg. Når jeg kobler mikrofonen til det mikrofonhullet bak, så får jeg ikke inn noe signal. Er det noe jeg må aktivere eller noe? For nå funker bare den foran...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...