Gå til innhold

Hva er greia å velge, socket ditt eller datt

Reggy

Anbefalte innlegg

Var litt på høyden da jeg bestilte hovedkort m socket 754 for noen år siden. Det som er dumt er at tida står ikke stille.

Det hele begynte med at skjermkortet ikke fikset Splinter Cell double agent pga manglende Shader 3.0 i skjermkortet.

Da oppdaget jeg fra hyggelige brukere på formuet at AGP skjermkort er på vei ut og mitt hovedkort kan ikke ta imot det nye formatet i PCIE.

Litt fram og tilbake om jeg skal gå for et AGP kort og spenne ca 1000 kr for dette eller gå for et hovedkort hos komplett MSI K9N NEO-F, nForce 550, Socket-AM2 til kr 625. Deretter for TwinMOS DDR2 PC4200 2048MB Dual Pack KIT til kr 690. Da er jeg oppe i den nette sum at 1315 kr. Klarer man da å finne et skjermkort i PCIE som fikser shader 3.0 (elkjøp har et til 599 kr) og flg AMD Athlon 64 X2 3600+ 1.9GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte til kr 595, så har jeg en pakke til ca kr 2500 hvis jeg bruker det andre som er på PC `en i dag.

Dvs 1500 kr mer enn å kjøpe et utdøende AGP skjermkort til ca litt under 1000 kr som fikser shader 3.0.

Hadde det ikke vært for det forb.... spillet hadde jeg aldri tenkt på at PC`en var på vei ut....Men har den svakheten at jeg av og til blir litt hekta på spill....

Hva bør jeg gjøre når jeg ikke ellers har merket at PC er litt umoderne. Vil kjøp av et AGP kort være brannslokkning..eller holder det kanskje noen år til...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vil tro at det kan være smart og bruke de 2500,- på en oppgradering. Særlig siden du sier at du kan bli litt hektet på et spill plutselig. Og om noen år så eksisterer nok ikke AGP lenger. Og siden DirectX 10 har kommet nå så må du vel sikkert kjøpe et nytt skjermkort om noen år igjen hvis du skal spille et nytt spill. Og da er det lurt og ha et hovedkort som støtter PCIExpress :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...