tryggvason Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Hva trenger jeg av ekstra utstyr for å kunne spille inn lyd på en HP Omnibook XE3? Fordel med laptop'en er at den er enklere å flytte til stereoanlegget enn å flytte stereoanlegget til den stasjonære pc'en (med noramlt lydkort med egen linje/aux-inngang) Omnibooken har bare inngang for mic, og det er jo ikke så sprekt akkurat. Tips mottas med svært stor inetresse. Jeg har mange egne opptak som jeg tenkte å legge over på CD... hilsen tryggvason PS: Det er lite om HPs bærbare i forumet. betyr det 1) at de er sjelde i bærbar-verden, elelr 2) at de er ganske problemfrie? :wink: Lenke til kommentar
ols Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 først og fremst ville jeg undersøkt om mic inngangen lar seg benytte. det kan godt hende den er tenkt som en kombinert mic og linje-inngang. se også etter om du i lydkortoppsettet har noen mulighet for å regulere følsomheten. ellers kan du kan jo investere i et eksternt (usb) lydkort. (jeg har selv creative extigy, en ganske nett og flexibel liten sak som virker helt etter hensikten). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå