Dishwasher Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Hei (Har redigert denne posten... Hadde først tenkt til å bruke kondensator og 9v batteri til tenninga i potetkanona, men bruker nå istedet piezo'en fra en lighter ) Driver og prøver å få til en god tenner til en potetkanon. Har brukt den lille piezo-saken fra en lighter for å få til dette. Den er kobla til to skruer som står inni forbrenningskammeret i potetkanona. Får en grei gnist på en halv cm inni kammeret. Problemet nå, er at jeg kun får tent gassen i kammeret en sjelden gang. Tror dette har med forholdet mellom gass og oksygen å gjøre, og ikke at gnisten er for dårlig...? Mulig jeg skulle brukt en annen gass også... (Bruker axe ) Takker for svar... Endret 12. mai 2007 av Elanes Lenke til kommentar
Dishwasher Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 Her er en liten tegning for hvordan jeg har lagt det... Lenke til kommentar
Dishwasher Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Funker godt nå Må bare lufte skikkelig etter at kanona er avfyrt. I og med at jeg bruker en 1,5 l cola-flaske som forbrenningskammer, så er det ikke så lett å få skikkelig med oksygen inni... Hadde kanskje funka godt med ett lite hull til å bruke ei pumpe på hver gang jeg skal skyte... Hadde egentlig lyst til å lage kanona i PVC, men i og med at jeg ikke har fått tak i PVC-rør som tåler trykket, har jeg måttet bruke andre ting... Lenke til kommentar
kevlar89 Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Har drevet å eksprimentert med forskjelige gasser,,,,å fant ut at den beste var hår spray,,,den biligste typen egnet seg faktisk best Sikkert for at det er lite "hår spray stoff" og masse driv gass eller hva det heter. Bare ett kjekt lite tips Lenke til kommentar
Joney Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Hei (Har redigert denne posten... Hadde først tenkt til å bruke kondensator og 9v batteri til tenninga i potetkanona, men bruker nå istedet piezo'en fra en lighter ) Driver og prøver å få til en god tenner til en potetkanon. Har brukt den lille piezo-saken fra en lighter for å få til dette. Den er kobla til to skruer som står inni forbrenningskammeret i potetkanona. Får en grei gnist på en halv cm inni kammeret. Problemet nå, er at jeg kun får tent gassen i kammeret en sjelden gang. Tror dette har med forholdet mellom gass og oksygen å gjøre, og ikke at gnisten er for dårlig...? Mulig jeg skulle brukt en annen gass også... (Bruker axe ) Takker for svar... 8591988[/snapback] Stålull og 9-18V- er desidert det billigste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå