ahih Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Beklager den ivrige overskriften. Skittent triks for å få oppmerksomhet Fant nettopp ut at jeg skal kjøpe meg dv-kamera og klarer ikke vente lenger enn til i morgen tidlig. Det skal kjøpes i oslo-området (ikke på nett) og jeg vet ikke hva slags kamera jeg skal ha. Jeg skal bruke kameraet til å filme moro, redigere, publisere på nett og også lage video-intervjuer o.l. til et seriøst nettsted. Kameraet bør også kunne ta bilder som blir gode nok til å publiseres på nettsted i opptil ca 400x400. Hva er dv inn-ut ? Trenger jeg det ? Er kameraene vanligvis USB ? Sitter på en laptop, så det er vel det greieste. Takknemlig for svar. Lenke til kommentar
fukas Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Kan anbefale deg et Canon XM2, men det koster jo 24.000. DV inn/ut, firewire, usb. Tar bilder med 1.7 MPixel. Kan brukes som mellomledd til å digitalisere analogt videomateriale til PC (fungerer som et capture-card på en måte. Du vil garantert ikke bli skuffet. Kjøp ihvertfall et kamera med en 3CCD brikke (splitter opp bildene i grønn, rød, blå, DET BESTE), og DV inn/ut (for ikke å tape bildekvalitet ved overføringer mellom forskjellige medier. Ring til Fotohuset i Oslo, de skal være de billigste Lenke til kommentar
T J Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Kan anbefale deg et Canon XM2, men det koster jo 24.000. DV inn/ut, firewire, usb. Tar bilder med 1.7 MPixel. Kan brukes som mellomledd til å digitalisere analogt videomateriale til PC (fungerer som et capture-card på en måte. Du vil garantert ikke bli skuffet. Jeg er enig i at Canon XM2 er et meget bra kamera. Vurderte å kjøpe det som et extra/reserve til et Canon XL1 som jeg allerede har. Så fant jeg dette firmaet i Frankrike med extra billige priser!! Deres pris på XL1 er meget nær den norske prisen på Canon XM2. Canon XL1 og XM2 pris direkte: http://www.nomatica.com/video/gaCanonEN.htm Hovedside: http://www.nomatica.com Grovt regnet skulle prisen (XL1) bli et sted mellom kr. 27000.- og 28000.- inklusive norsk moms og frakt. Tilføyd noen timer senere - - - - - Jeg ser at henvises lengre nede i dette forumet til: http://www.dnet24.de/cgi-bin/dnet24/index Hvis denne prisen er inklusiv tysk moms så er det enda billigere. Canon XL1 3.099,00 EUR inkl. tysk moms? Canon XM2 2.199,00 EUR inkl. tysk moms? Lenke til kommentar
tomy Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Kjenner du en som skal til syden, der selges xm2 for kr 15000.- hos firmaet MAYA på Cran CAnari eller Tennerif mvh tomy Lenke til kommentar
fukas Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Bare husk å spørre om garantien er like god (det skal den jo selvfølgelig være) som når du kjøper i Norge, det er fort gjort å brenne seg på det. Husk at kameraet skal fortolles også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå