BigJackW Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Hei Lurer på hvilket os som er anbefalt ? Servern skal brukes til. DHCP server Skal være mulig å kobles opp mot DNS servere (telenor) Webserver FTP-server m.m Takker for svar Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Søk? Det finnes utallige tråder om akkurat det samme Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 m.m liksom Det spors vel hvilken hardware du har. Feks kan egentlig samtlige OS brukes, men hvis du har super hardware har det ikke sa mye a si om du velger win 2003 eller ClarkConnect. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Hei Lurer på hvilket os som er anbefalt ? Servern skal brukes til. DHCP server Skal være mulig å kobles opp mot DNS servere (telenor) Webserver FTP-server m.m Takker for svar 8591579[/snapback] Debian GNU/Linux. Hva mener du at den skal kobles opp mot DNS servere? Du kan sette hvilken som helst DNS-server som din DNS-server i hvilket som helst OS med nettverksfunksjonalitet... Tror ikke du skal bekymre deg for at du ikke kan legge til DNS-servere. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 Debian høres greit ut. Har dog en del erfaring med debian fra før av. Jeg har ikke akkurat noe superserver. Jeg har sett litt på debian.com Hvor skal jeg gå for å laste ned den beste og med stabile versjonen av debian? http://www.debian.com/distrib/ Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 på http://www.debian.com/CD/ velger du først hvilke type installasjon(f.eks installasjon over nett, eller bruke 3 CD-er osv), også får du lenker til stable og lignende. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Det er bare tull å laste ned massevis av ISOer, for du trenger ikke en brøkdel av softwaren. Det er slikt man har apt-get til Hent f.eks. netinstall fra ftp://ftp.uninett.no/linux/ISO-images/deb...nt/i386/iso-cd/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå