Gå til innhold

Vi bygger Gamer... 8-12 k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er dusikker på at du vil ha amd?

Intel skal vere en god del bedere :thumbup:

Her mener jeg du har et bra oppsett.. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=43996.

Kommer på ca 15500 med den skjermen og tastatur/mus du har selv valgt.!

Men etter min mening så syns jeg dette er et mye bedre oppsett en det du har i AMD

8598543[/snapback]

Ja, det der er en god pc. Brikkesett med 680i sli til den prisen er et røverkjøp. Men jeg vil anbefale trådstarter å gå for Intel, siden de ligger på ytelsestoppen akkuratt nå. Men hk er jeg usikker på, jeg mener du bør gå for et CrossFire kompatibelt ett siden du trygt kan kjøre SLI der pga. at det benytter seg av en SLI bro.

Dette f.eks: https://prisguiden.no/product.php?productId=47682

Ellers ser oppsettet ditt helt greit ut, til lykke med kjøpet av ny pc. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Kan sette det opp sånn som dette:

Fordelene med mitt oppsett:

Kraftigere PSU

Raskere RAM

Quad Core

Billigere skjermkort

osv.

Edit: Om du trenger det er helt urelativt.

Vil du ha raskest mulig pc, velger du mitt oppsett.

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Jeg skal også ha en laggfri PC

Intel Core 2 Duo E6600 eller Intel Xeon X3210??

Ser du satt opp Intel Xeon X3210 og mange ambefalte Intel Core 2 Duo E6600.

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

8634635[/snapback]

Da må du passe på å ha raskt internett :roll:

lag og lav fps er to helt forskjellige ting, men du får uansett ikke lavere fps med bedre prosessor :roll:

Lenke til kommentar

Intel Core 2 Duo E6600 eller Intel Xeon X3210??

Ser du satt opp Intel Xeon X3210 og mange ambefalte Intel Core 2 Duo E6600.

8634635[/snapback]

joda, selfølgelig er e6600 til å anbefale. Men skal du overklokke? Har lest heile her, men du har ikkje nevnt det så da reknar eg med, nei. Dei fleste anbefalar og kjøper e6600 fordi den er lett å overklokke. Uansett, stock så er Quad coren kraftigare og raskare enn e6600. Xeon'en er firekjerne, mens E6600'en er tokjerne.

Når du nemner lag, det er iallefall mindre sjangs for FPS "lag" når du velger sn0dig sin enn den du har satt opp. Skal du spille så vil det ikkje vere problem med nokon av dei dere CPU'ane med lag, men det kjem som sakt an på internetten din, om du har trådlaust eller kabel/rask eller treig internett linja.

Endret av zaltmann
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

To ting du burde endre på i oppesttet

For det første: hovedkortet passer ikke til prosessoren, hovedkortet du har satt opp er til amd, du skal ha et intel socket 775 hovedkort.

Jeg stiller meg sterkt skeptisk til den strømforsyningen, du får aldri en 550w strømforsyning av god kvalitet til den prisen, gå heller for den på 530w du hadde satt opp hos komplett.no, den er i det minste av en kvalitet en kan stole på...

Lenke til kommentar

tips til trådstarter: Ikkje kjøp Hiper. Hiper leverer god ytelse og kvalitet, MEN det er mange som har klaga på høgfrekvente lyder og sprengte Hiper'e.

Anbefaler Corsair sin første PSU: Corsair HX520W eller Corsair HX620W

Lenke til kommentar
tips til trådstarter: Ikkje kjøp Hiper. Hiper leverer god ytelse og kvalitet, MEN det er mange som har klaga på høgfrekvente lyder og sprengte Hiper'e.

Anbefaler Corsair sin første PSU: Corsair HX520W eller Corsair HX620W

8634982[/snapback]

Huh?? Jeg skal bygge selv :D

Lenke til kommentar

For det første: hovedkortet passer ikke til prosessoren, hovedkortet du har satt opp er til amd, du skal ha et intel socket 775 hovedkort.

Jeg stiller meg sterkt skeptisk til den strømforsyningen, du får aldri en 550w strømforsyning av god kvalitet til den prisen, gå heller for den på 530w du hadde satt opp hos komplett.no, den er i det minste av en kvalitet en kan stole på...

8634807[/snapback]

Hva slaks hovedkort skal jeg ha da??

Ny strøm: https://prisguiden.no/product.php?productId=72992

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

8634807[/snapback]

Hva slaks hovedkort skal jeg ha da??

Ny strøm: https://prisguiden.no/product.php?productId=72992

8635108[/snapback]

Den PSUen der er en du i minstefall kan stole på, i motsetning til den forrige ;)

Av hovedkort er det mye og velge mellom, men jeg kan anbefale asus sine p965 baserte hovedkort hvis du ikke trenger SLI, skal du ha SLI er 650i/680i hovedkortene og anbefale. Et annet intressant velg er de nye p35 baserte hovedkortene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...