Gå til innhold

Vi bygger Gamer... 8-12 k

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Tror dere jeg trenegr så mye som 500 GB x2?

Jeg ripper VELDIG mye musikk og DVD

Men den 10k hardisken sparer han 2 sek pr MB?? og windows tar 5 GB så hvor mye tjener jeg Pr min?? Jeg aner ikke hva av widnows som er i bruk.

8611294[/snapback]

Det kan aldri bli for mye plass, og da spesielt hvis du ripper mye musikk og filmer.

Du sparer ekstremt lite tid, og du vil neppe merke noe til den besparte tiden

test av flere standard 7200rpm disker mot raptor x og raptor 73gb

Som du ser her og på den neste siden på den testen: når det gjelder hurtighet så er raptoren veldig god, faktisk verdens beste. Men når en standard 7200rpm disk som har langt mer plass komme ganske nært, da begynner vinningen og gå opp i spinningen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Akuratt det der er ord mot ord hva er det du prøver å si??

8611843[/snapback]

nei, det er det ikke. Det er helt rett at raptordiskene er blant de aller raskeste diskene når en snakker om s-ata. Men det jeg vil at du skal se på er at det ikke er store forskjellen mellom en vanlig 7,2k rpm disk og en raptor. Og med tanke på at den maksimale størrelsen er 150gb, og når en da kan få en 500gb disk som er nesten like rask. Jeg er i det minste ikke i tvil om hva jeg ville ha valgt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Bruker du 10k rpm?

8612106[/snapback]

Nei, jeg bruker ikke 10k rpm, men jeg har testet et system som brukte en raptor disk, og jeg var ikke videre imponert av hastigheten.

dere sier kloke ord vis jeg trenger 10k rpm så oppgraderer jeg tongue.gif

Da er er hardisken i boX inv_biggrin.gif

bare kapasitet da.. tongue.gif

Her ja, her er saker... http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330820

Kjekke de diskene der ja, problemet er vel at du må plusse på enda noen tusen for og få et kontrollerkort til de... skal du ha en sånn disk blir det fort 10k brent av ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Du skjønte at det var en spøk?? :p

Hva er vanelig kapasitetbehov i ett vanelig hjem??

8612816[/snapback]

Selvfølgelig skjønt ejeg at det var en spøk, jeg tviler på at du skal bruke 10k på lagring og 2k på resten av pcen ;)

De fleste elkjøp pcer i "middelklassen" (ikke de billigste og ikke de dyreste) har jeg et inntrykk av at blir levert med 250-320gb hdd. Men personlig ville jeg ha gått for 400-500gb hdd, det er alltid kjekt med god plass ;)

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke elkjøp PC'er PGA merkene vær ENESTE gang jeg har kjøpt merke PC er det ALTID noe tull med den son som pappa sin skulle leveres med 320 GB 7200k og ble levert med 20+30 GB 10000k og 15000k (Og hva i huleste skal pappa med det?? Eneste han gjør er og lese mail og betale regninger) og når i klager så sier de at den skal leveres med den selom vi har reklameannonesn klar for dem!!

[Dette var en PC til 10,000 kr (13,000 med alt utstyr)]

Og foriegang jeg kjøpte merke PC ble sjermen ble og måtte restartes av MSN :S Det er jo idiotisk.

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Så syns dere jeg skal gå for en slik??

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327715&CKS=PCW

eller en harddisk Nr 2 å tilfelle jeg må restrate widnows...

Og hvor stor bør den være??

8613121[/snapback]

Du burde gå for en slik en, har selv planer om og kjøpe meg en sånn en snart :)

Du slipper en hdd nr2 hvis du partisjonerer harddisken i to: en på feks 30gb til windows, og resten til lagring. Dermed trenger du bare og formatere den partisjonen på 30gb hvis du må installere windows på nytt :)

Lenke til kommentar

Å partisjonere?

Det følgjer med eit partisjoneringsprogram i f eks. winxp. Då berre lagar du ein ny partisjon på f. eks. 20gb (som du installerer windows på) og ein partisjon som tek resten av plassen på disken. Om du då går inn i explorer, så står det at du har 2 diskar, C: og D:. Det er svæært lett. Piece of cake.! :D

Forresten, skriv norsk, slik at folk slepp å leie inn tolk for å lese skrifta di...

Endret av Arne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...