Sheldon Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Det er noe begrensede valg hos komplett konfiguratoren, men plukk ut de delene du vil ha, og send en epost å spør hvor mye de tar for å sette den sammnen... (ca. 300) Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Grunnen til at jeg spute om det var om jeg skulle prøve og finne biligere ting på nettet og bestille fra her og der og sette sammen hjemme. Men nå sa dere jeg burdde modde prosessorn min... Til hva?? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Du kan jo søke litt rundt, men du må hugse på at du må betale frakt. Om eg var deg, ville eg bestilt delene og bygd sjølv, fordi ein lærer ein del om hardware på den måten. Men, eg er jo ikkje deg. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Jo jeg er son jeg å lærer mest av og gjøre det eller se det. Men er reddf or å gjøre no feil (Ødlegge en del til 5000 ekke no gøy) Lenke til kommentar
Sheldon Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Ja, og svaret var 300 kr. dyrere for at de, eller en annen nett butikk bygger d en for deg... Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Detaler vi de "300" kronene når vi trykker på komfigurer selv?? Lenke til kommentar
Sheldon Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) ja, ialle pakkene de bygger... Men prøv en annen butikk en komplett også... bruk prisguiden Endret 13. mai 2007 av KOTOR FAN Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 http://www.prisguiden.no/ er tydeligvis ikke oppe Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Er det noe alle dinpris.no? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Hvor dyrt er dette 8800GTX?? :S Vis det er det heftigste så begyner jeg å lure komplett har skjermkort til 30 000 :S Et 8800GTx koster vel rundt 4-5k, de skjermkortene som komplett har til 30k er skjermkort ment til 3d modellering, noe som du altså ikke trenger, noen av disse skjermkortene er også nesten ubrukelige til spill. NVIDIA eller GeForce?? Nvidia og Geforce er samme, Geforce er navnet på en skjermkortserie som Nvidia produserer, Det som heller passer er: ATI eller Nvidia (ATI er en annen skjermkortprodusent) Hva slaks OS?? Det er opp til deg, mange i dag mener xp er best til gaming siden det ofte har bedre kompabilitet enn xp på spill, men så støtter heller ikke xp DX10,. Skal du ha støtte for dx10 må en ha vista (dx10 er en teknologi som noen spill bruker, så sant det er støttet av skjermkortet) Men jeg vil tro det enda et et par år til du må ha dx10 for og kunne spille de nyeste spillene hva er dualboot? dualboot er når en har installert to forskjellige operativsystemer på en maskin, du vil da få et valg når du starter maskina om hvilket operativsystem du vil kjøre. Det syns jeg er unødvendig, jeg skal ha 2 HDD men en til OS og de BESTE spillene mine og en til de litt mendre gode spillene mine grunnen til at jeg skal ha en HDD for OS er for at den HDD`en skal være rask og vis jeg skal ha OS på begge er jo hele pointet borte Du partisjonerer harddisken slik at den i "min datamaskin" i windows kommer opp som flere harddisker. Du "deler" den opp i mindre harddisker under installeringen av windows (en kan også gjøre det senere) windows vil da registrere den ene harddisken som flere harddisker. Hvor mange harddisker den registrerer kommer an på hvor mange partisjoner du har, har du feks. 4 partisjoner vil windows registrere den ene harddisken som 4 forskjellige harddisker. Til tross for at du kun har en fysisk harddisk installert i maskinen. Jeg feks. har 4 partisjoner på harddisken min nå, en på 35gb, to på 15gb og en på 30gb, windows ser dette som 4 forskjellige harddisker. Hvordan oppgraderer jeg ett skjermkort??Og hva slaks prosessor skal jeg ha?? Og hav er HK? Hvordan oppgraderer jeg et skjermkort: ok, her tar jeg en røff guide til det: 1,Du legger ned pcen på det høyre sidedekselet, og tar av det venstre sidedekselet, sidedekselet er som regel festa med to skruer bak på maskinen 2, Finn skjermkortet, og løsne skruen som holder skjermkortet fast. 3, Nå kan du dra opp skjermkortet og ta det ut. 4, ta det nye skjermkortet og sett det ned samme plassen som det skjermkortet du tok ut satt i. 5, fest det nye skjermkortet med en skrue, det skal skrues ned i samme hullet som den skruen som festet det gamle skjermkortet. 6, Sett på sidedekselet igjen, skru det fast og start pcen, hvis du har gjort alt riktig vil den starte som normalt. 7, Installer driverene til det nye skjermkortet, disse finner du på cden som fulgte med det nye skjermkortet, men en finner ofte de nyeste på nettet. (NB: du må avinstallere de driverene som det gamle skjermkortet brukte først, aller helst burde en avinstallere de gamle driverene før en setter inn det nye skjermkortet) 8, Du har nå oppgradert grafikkortet i pcen din, gratulerer! Hva slags prosessor skal jeg ha: Jeg vil anbefale deg og gå for en intel e6600, en prosessor som gir veldig god ytelse. Og hva er HK: HK er en forkortelse en ofte bruker for hovedkort. Dette er liksom PC`en jeg skal leve med (som gamer) jeg har tenkt og mode den når det kommer noe revlusjonerene eks. super HDD eller super minne eller noe lignene. Så ja jeg skal mode den. Det vil aldri komme en "super-hdd", "super-minne" eller noe slikt. Det vil alltid være små fremskritt, men store kvantesprang innen slik teknologi kommer ekstremt sjeldent... Og en liten rettelse: Du modder ikke en pc når du oppgraderer en pc, når du modder en pc setter du inn vinduer, lys og liknende, når du oppgraderer en pc setter du inn nye deler... Men det går ofte for det samme, og du er langt fra den første som gjør den "feilen" Men nå sa dere jeg burdde modde prosessorn min... Til hva?? Jeg mener du burde skifte den ut til en intel e6600 Jo jeg er son jeg å lærer mest av og gjøre det eller se det.Men er reddf or å gjøre no feil (Ødlegge en del til 5000 ekke no gøy) Og montere sammen en pc i dag er veldig lett, alle deler passer som regel kun et sted, dessuten står det innført hvor de forskjellige tingene skal settes i manualen som følger med hovedkortet. Dessuten finnes det mange bildeguider som viser deg steg for steg hvordan du monterer sammen en pc. Men jeg skjønner godt at du er redd for og ødelegge noe, det er alltid like surt. Og da er det ofte lurt og velge ut de delene du skal ha og la nettbutikken sette sammen delene for deg, de vil da også teste at den fungerer. Prisen på dette avhenger av hvilken nettbutikk du handler fra, men på komplett koster det som tidligere nevnt i denne tråden, rundt 300 kroner. Er det noe alle dinpris.no? Det er noe lignende dinpris.no ja, men personlig synes jeg denne er best siden en kan sette opp "handlevogner" og en kan da se hvilken nettbutikk som blir billigst sammenlagt. Du har også flere datadeler enn du finner i dinpris.no. Oi, dette innlegget ble litt langt jaja, håper at jeg i det minste bringer noe klarhet, til tross for at det ble en god del ord her Er vel faktisk det lengste innlegget jeg noen gang har posta Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Hugs at om dykk skal tilføre noko til tråden og ditt innlegg er det siste så bruk -knappen, ikkje opprett eit nytt innlegg, det strider med våre Retningslinjer. Gjentar dette seg ved fleire tilfeller kan dykk risikere å få advarsler. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien. Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Jlona Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Hvor dyrt er dette 8800GTX?? :S Vis det er det heftigste så begyner jeg å lure komplett har skjermkort til 30 000 :S Et 8800GTx koster vel rundt 4-5k, de skjermkortene som komplett har til 30k er skjermkort ment til 3d modellering, noe som du altså ikke trenger, noen av disse skjermkortene er også nesten ubrukelige til spill. NVIDIA eller GeForce?? Nvidia og Geforce er samme, Geforce er navnet på en skjermkortserie som Nvidia produserer, Det som heller passer er: ATI eller Nvidia (ATI er en annen skjermkortprodusent) Hva slaks OS?? Det er opp til deg, mange i dag mener xp er best til gaming siden det ofte har bedre kompabilitet enn xp på spill, men så støtter heller ikke xp DX10,. Skal du ha støtte for dx10 må en ha vista (dx10 er en teknologi som noen spill bruker, så sant det er støttet av skjermkortet) Men jeg vil tro det enda et et par år til du må ha dx10 for og kunne spille de nyeste spillene hva er dualboot? dualboot er når en har installert to forskjellige operativsystemer på en maskin, du vil da få et valg når du starter maskina om hvilket operativsystem du vil kjøre. Det syns jeg er unødvendig, jeg skal ha 2 HDD men en til OS og de BESTE spillene mine og en til de litt mendre gode spillene mine grunnen til at jeg skal ha en HDD for OS er for at den HDD`en skal være rask og vis jeg skal ha OS på begge er jo hele pointet borte Du partisjonerer harddisken slik at den i "min datamaskin" i windows kommer opp som flere harddisker. Du "deler" den opp i mindre harddisker under installeringen av windows (en kan også gjøre det senere) windows vil da registrere den ene harddisken som flere harddisker. Hvor mange harddisker den registrerer kommer an på hvor mange partisjoner du har, har du feks. 4 partisjoner vil windows registrere den ene harddisken som 4 forskjellige harddisker. Til tross for at du kun har en fysisk harddisk installert i maskinen. Jeg feks. har 4 partisjoner på harddisken min nå, en på 35gb, to på 15gb og en på 30gb, windows ser dette som 4 forskjellige harddisker. Hvordan oppgraderer jeg ett skjermkort??Og hva slaks prosessor skal jeg ha?? Og hav er HK? Hvordan oppgraderer jeg et skjermkort: ok, her tar jeg en røff guide til det: 1,Du legger ned pcen på det høyre sidedekselet, og tar av det venstre sidedekselet, sidedekselet er som regel festa med to skruer bak på maskinen 2, Finn skjermkortet, og løsne skruen som holder skjermkortet fast. 3, Nå kan du dra opp skjermkortet og ta det ut. 4, ta det nye skjermkortet og sett det ned samme plassen som det skjermkortet du tok ut satt i. 5, fest det nye skjermkortet med en skrue, det skal skrues ned i samme hullet som den skruen som festet det gamle skjermkortet. 6, Sett på sidedekselet igjen, skru det fast og start pcen, hvis du har gjort alt riktig vil den starte som normalt. 7, Installer driverene til det nye skjermkortet, disse finner du på cden som fulgte med det nye skjermkortet, men en finner ofte de nyeste på nettet. (NB: du må avinstallere de driverene som det gamle skjermkortet brukte først, aller helst burde en avinstallere de gamle driverene før en setter inn det nye skjermkortet) 8, Du har nå oppgradert grafikkortet i pcen din, gratulerer! Hva slags prosessor skal jeg ha: Jeg vil anbefale deg og gå for en intel e6600, en prosessor som gir veldig god ytelse. Og hva er HK: HK er en forkortelse en ofte bruker for hovedkort. Dette er liksom PC`en jeg skal leve med (som gamer) jeg har tenkt og mode den når det kommer noe revlusjonerene eks. super HDD eller super minne eller noe lignene. Så ja jeg skal mode den. Det vil aldri komme en "super-hdd", "super-minne" eller noe slikt. Det vil alltid være små fremskritt, men store kvantesprang innen slik teknologi kommer ekstremt sjeldent... Og en liten rettelse: Du modder ikke en pc når du oppgraderer en pc, når du modder en pc setter du inn vinduer, lys og liknende, når du oppgraderer en pc setter du inn nye deler... Men det går ofte for det samme, og du er langt fra den første som gjør den "feilen" Men nå sa dere jeg burdde modde prosessorn min... Til hva?? Jeg mener du burde skifte den ut til en intel e6600 Jo jeg er son jeg å lærer mest av og gjøre det eller se det.Men er reddf or å gjøre no feil (Ødlegge en del til 5000 ekke no gøy) Og montere sammen en pc i dag er veldig lett, alle deler passer som regel kun et sted, dessuten står det innført hvor de forskjellige tingene skal settes i manualen som følger med hovedkortet. Dessuten finnes det mange bildeguider som viser deg steg for steg hvordan du monterer sammen en pc. Men jeg skjønner godt at du er redd for og ødelegge noe, det er alltid like surt. Og da er det ofte lurt og velge ut de delene du skal ha og la nettbutikken sette sammen delene for deg, de vil da også teste at den fungerer. Prisen på dette avhenger av hvilken nettbutikk du handler fra, men på komplett koster det som tidligere nevnt i denne tråden, rundt 300 kroner. Er det noe alle dinpris.no? Det er noe lignende dinpris.no ja, men personlig synes jeg denne er best siden en kan sette opp "handlevogner" og en kan da se hvilken nettbutikk som blir billigst sammenlagt. Du har også flere datadeler enn du finner i dinpris.no. Oi, dette innlegget ble litt langt jaja, håper at jeg i det minste bringer noe klarhet, til tross for at det ble en god del ord her Er vel faktisk det lengste innlegget jeg noen gang har posta 8605752[/snapback] Veldig bra besvart! hadde tenkt til å lage noe lignende men greide ikke ordlegge meg .Veldig bra det var en dobbelpost det zeph bare tuller. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Det vil aldri komme en "super-hdd", "super-minne" eller noe slikt. Når jeg sa de tingene mente jeg vis det kommer en harddisk med 20,000 rpm eller noe slikt eller ett minne med 10 GB Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Det vil aldri komme en "super-hdd", "super-minne" eller noe slikt. Når jeg sa de tingene mente jeg vis det kommer en harddisk med 20,000 rpm eller noe slikt eller ett minne med 10 GB 8607622[/snapback] Det er nok enda en stund til du får se harddisker til vanlig bruk med 20k rpm, til servere finnes det riktignok 15k rpm, og det er vel noe slikt som blir det neste naturlige steget. Men jeg tviler på at de vil gjøre det så sinnsykt godt, for forskjellen mellom en standard 7200rpm og en 10000 rpm er enda liten, eter hva jeg vet sparer du kanskje 2sek, noe som i min mening ikke rettferdiggjør det store prishoppet... Minne med 10gb ligger også noe år frem i fremtiden, og til det er nok garantert denne pcen utdatert... NB: jeg vil råde deg til og skifte emnetittel snarest, hvis ikke regner jeg med at den blir stengt i løpet av kort tid... endre den til feks: "ny gamingpc, budsjett 8-13k" En kan redigere emnetittelen veg og trykke redigerknappen i det første innlegget Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) så det du sier er at jeg ikke burde ha en 10000 rpm HDD og en hannen harddisk med 7200 til lagring (At det er ortkastetet penger) 2 sek i forhånd til hva?? 2 se mindre på 30 sek eller noe sont? Hva slaks spill støtter DX10? Er vel faktisk det lengste innlegget jeg noen gang har posta Og det kom til nytte Endret 14. mai 2007 av Rudde93 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) så det du sier er at jeg ikke burde ha en 10000 rpm HDD og en hannen harddisk med 7200 til lagring (At det er ortkastetet penger) 2 sek i forhånd til hva?? 2 se mindre på 30 sek eller noe sont? Og en ting til.. hva er DX10?? 8610972[/snapback] Du sparer muligens faktisk mindre enn to sek, jeg skrev feil i sta fant jeg ut, i vanlig bruk vil du neppe merke at du har en 10k rpm harddisk. Jeg har selv prøvd og jeg la ikke merke til at det gikk noe raskere med en raptor. Så mitt råd er og spare de pengene og gå for mer lagringsplass, bedre skjermkort eller noe sånt. angående DX10: du gadd virkelig ikke og lese den lange posten jeg hadde? det står veldig kort forklart der... Og hvis du enda ikke gidder og lese: her har du en full forklaring på hva directx er... Den tar også for deg de aldre versjonene av directx (dx) Og et lite tips på tampen: du burde gjøre litt om på emnetittelen, folk kan tro du bare skal bruke 8-12 kroner du burde erstatte med: "Vi bygger Gamer... 8-12 k" Endret 14. mai 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) angående DX10: du gadd virkelig ikke og lese den lange posten jeg hadde? det står veldig kort forklart der... Jeg fikk bare lest halve på skolen så tok jeg bare hurtigsvar der og da uten og tenke meg om beklager dette Endret 14. mai 2007 av Rudde93 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Tror dere jeg trenegr så mye som 500 GB x2? Jeg ripper VELDIG mye musikk og DVD Men den 10k hardisken sparer han 2 sek pr MB?? og windows tar 5 GB så hvor mye tjener jeg Pr min?? Jeg aner ikke hva av widnows som er i bruk. Endret 14. mai 2007 av Rudde93 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå