Gå til innhold

Vi bygger Gamer... 8-12 k

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
BF2 og Bf2142 vil gå lag fritt, tror du vil kunne spille alle spill lag fritt bortsett fra FSX og Crysis med 16x AA og 16x AF

8658428[/snapback]

Hvem andre spill får jeg ikke spilt laggfritt på 320??

8659437[/snapback]

Det kommer helt ann på resten av systemet og hvilken oppløsning du skal spille på.

Men de fleste spill skulle gå bra med 8800gts 320mb, Muligens de mest krevende spillene vil slite litt, men du får enda spilt det på litt lavere grafikkinstilling enn alt på fullt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette skal jeg spille BF2, BF2142, FSX, Roller Coaster Tycoon 3, 1.6, War Rock, The Sims 2

Jeg har sett på frakte på disse sidene... det er jo 1000 kr bare i frakt fra alle de sidene...

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Dette skal jeg spille BF2, BF2142, FSX, Roller Coaster Tycoon 3, 1.6, War Rock, The Sims 2

Jeg har sett på frakte på disse sidene... det er jo 1000 kr bare i frakt fra alle de sidene...

8660231[/snapback]

Hva annet hadde du ventet i frakt? Du må tenke på at det fort blir 20kg+ for en hel pc...

Så da blir det såpass i frakt, eventuelt kan du bestille fra en butikk som lar deg hente varene, da slipper du frakt. Vet at netshop.no har noe slikt hvis du bor i oslo...

Lenke til kommentar

HER. er pc'en du skal kjøpe, denn kommer på ca 11.000 kroner uten frakt.

Her får du:

- Greit kabinett, jeg syntes iallefall det er fint.

- God kjøling av stillegående nexus vifter.

- Bra prosessor.

- Kvalitets Hovedkort.

- Bra RAM som får mye skryt

- Dedikert Creative lyd

- Finfin grafikk.

- OS

det du gjør er følgende: Fin en annen butikk som selger rammen billigere(pga. lav frakt), pass på at de har Xp pro OEM på lager. Så bestiller du rammen og OSet derifra. Det kommer til å koste deg en femtilapp i frakt(MAKS).

Resten bestiller du fra Databasen.no... Du kommer til å få en kjempe PC til den prislappen...

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke ha den 500W vi har alerede diskuter hva jeg trenger av strøm :p

Syns ikke 1 GB ram holder (Det er det jeg bruker nå)

Denne includerer ikke alt vi har tatt med, og jeg trenger 500 GB ikke for å kritisere.

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

for det første er det 2 gb RAM, og når du sier at du TRENGER 500 GB så sier jeg meg litt tvilende, HDD er enkelt å oppgradere. Og hvorfor kan ikke du ha den 500W'eren? gir den for lav Amper på 12V'en? har ikke skjekket noen tester, så jeg bare spør...

Lenke til kommentar

mus og tast kan du bytte ut..musen er vel det viktigste, ble nevnt en razer mus tidligere i tråden, se på den du...

Hvis duer kritisk til PSU'en så skiller det fire hunder kroner til:

MIST 500W, 20/24 pins, S-ATA.

Den regnes som rimelig high-end

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
https://prisguiden.no/product.php?productId=29169

kvalitet koster...men noen andre kan kanskje uttale seg om PSU. Kan ikke si jeg har enorm ekspertise jeg heller

8662740[/snapback]

Jeg har en mist 500w, og jeg er absolutt fornøyd med den, støy eksisterer mildt sagt ikke, selv når den belastes rimelig hardt. Den er riktignok dyr, jeg betalte tusenlappen for min (jeg har den med avtakbare kabler) Og i min mening er den verdt hvert eneste øre. For som sagt, kvalitet koster.

Men den hiperen du snakket om vil garantert holde til ditt bruk.

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Har nå snakre sammen no som nesten ALLE delene er i samme butikk!

https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=47857

8686375[/snapback]

Det oppsettet så fint ut det, gode komponenter :)

Men jeg ville ha skifte ut strømforsyningen med noe bedre, da jeg ikke stoler helt på kvaliteten til aspire, og da spesielt ikke på strømforsyninger...

Ville heller sett på merker som tagan, hiper, mist og lignende, de har en kvalitet en kan være sikker på...

La ut oppsettet ditt med noen små modifiseringer her, ble 72,- over budsjett, men til gjengjeld har du fått en bedre strømforsyning, og du har fått en bedre skjerm... Du får også alt hos den samme butikken :)

Lenke til kommentar

Mange gode forslag ser jeg, noe som ikke gjør avgjørelsen noe enklere :D

Hadde tenkt meg en pc til bruk av spill, men det trenger ikke være noe superfancy. Bruksområdet er for det meste strategi, manager og rollespill.

Så hva kan jeg få til under 10.000?

Har mus, tastatur og har ikke behov for mer enn en harddisk (400-500) for øyeblikket.

Lydkort og dvd-brenner trenger ikke være noe ekstraordinært.

Grafikk, minne og prossessor er viktig, er bare opptatt av at jeg ikke kjøper noe som er for bra i forhold til resten av maskinen (hvis det gir mening).

20" skjerm og god strømforsyning er noe jeg må ha.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...