Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dataprofesjonell? Ikke så mye man vil ha det til.

Anbefalte innlegg

Hei.

Må først unnskylde vis tråden er i feil kategori, eller emnetittel er for lite beskrivende. Kom ikke på noe bedre.

Satt i dag og leste igjennom mine mailer, da jeg fant en gammel mail jeg hadde fått fra Abit(Har Abit AW9D-Max hk selv).

Her har jeg sendt mail til abit, der jeg sier jeg ikke kommer lenger en den og den P.O.S.T koden.

Jeg har angitt min systeminformasjon, og får melding tilbake av Abit at det ikke funker med et Crossfire(master) version av et ATI kort alene! :tease:

Dette visste jeg selv med såpass lite erfaring at dette var bare bull****, p.g.a flere grunner.

Bl.A:

Hadde hatt systemet oppe før med samme skjermkort(dette nevnte jeg på mail til abit)

Hadde det ikke vært mulig å kjøre et master kort standalone, hadde dette selvfølgelig vært oppgitt.

Et crossfire kort er helt likt en vanlig version av kortet, det har bare en ekstra chip(og en cf-ut kontakt)(correct me if im wrong).

hahaez2.jpg

Ler hver gang.

EDIT: Ikke mening og henge ut en person her, men både han og kollegene var jo enig om at det ikke var mulig i det hele tatt og kjøre et master kort standalone..

For å "quote" min morfar..

"Alle hadde rett, bare til hver sin tid".. :p

Tanken slo meg at kansje det var sånn på eldre cf kort.

EDIT2:

Feilen var at jeg trengte 8pin kontakt istedenfor 4pin kontakt til CPU. Fikset dette med en ThermalTake overgang.

Endret av todda7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...