DannyVice Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 "Happy Birthday" Akkurat der er det ingen tvil mener jeg, det må være verdens mest kjente sang. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Vil tippe oppstartsmelodien til Windows Godt gjetta. For øvrig Brian Eno som står bak den gamle, og Robert Fripp som står bak den nye. Lenke til kommentar
Juden Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 "Happy Birthday" Akkurat der er det ingen tvil mener jeg, det må være verdens mest kjente sang. how boring Lenke til kommentar
SuperSkunk Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 New York, New York? Er ikke sikker. Men det er jo en klassiker! Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 (endret) tror at rappesanger er de som er mest ukjente, men skal jeg ta å gjette en sang vil jeg nok tro at take on me er en av de mest kjent for den litt eldre generasjonen \ Endret 21. august 2008 av ole_marius Lenke til kommentar
Djum Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Den kinesiske nationalsangen? Eller den Amerikanske? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 What a Wonderfull World Lenke til kommentar
Beli Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Fader Jakob er en sang som finnes på mange språk (har hvertfall hørt den på somalisk). Ellers må jeg kanskje si meg enig med Happy Birthday eller en eller annen symfoni. De har tross alt vært på Jorden lenger enn noen annen rockesang. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Tetris melodien. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Let it Be - the Beatles Stairways to heaven - Led Zeppelin En av dem? Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Verdens vanligste melodi er den alle barn bruker for å terge: regner med dere kan tonefallet på "na na na na naaa naaa *fyll ut med noen tergende tekst*" Alle barn i hele verden bruker nesten den. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Vil tippe oppstartsmelodien til Windows Robert Fripp som står bak den nye. Hadde eg aldri trudd! Lenke til kommentar
Pigeon Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Smells like teen spirit med Nirvana er jo kjent for mange vil jeg tro. Enig! Alle liker den! Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 I "Verdens mest kjente sang" går jeg ut i fra at det menes den sangen flest kjenner igjen når de hører den og nynner med. Ikke nødvendigvis eier den selv eller husker hva den heter, men den mest kjente melodien. I så fall ser min liste slik ut. Først og fremst i den vestlige delen av verden. Gloria Gaynor - I Will Survive James Brown - I Feel Good J. S. Bach - Toccata & Fugue D minor Queen - We Will Rock You Samuel Barber - Adagio for Strings Og nå får jeg fullstendig hukommelsesstopp. Hva heter den sangen som spilles i det helikopter-armeen flyr innover landet de skal angripe og napalmen flyr i alle himmelretninger? Det er en vietnam-film av eldre årgang tror jeg, og ordet "valkyrie" sitter på tungespissen. Resten av tittelen har jeg svelget fullstendig. Veldig dramatisk instrumental. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Vet ikke helt hvilken film du sikter til, men du mener kanskje Valkyrie rittet fra Richard Wagners "Rngen"? Den er jo veldig kjent hvertfall uans. Se filmen hos Youtube Endret 10. september 2008 av kakesjef Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Jeg har ikke tilgang til JuTuub akkurat nå, men et kjapt søk på ride of the valkyrie ga meg riktig svar, og det var sikkert den du linket til også. The Ride of the Valkyries is probably best known to filmgoers as the music used by the 1979 movie Apocalypse Now for a scene in which a squadron of helicopters attacks a Vietnamese village. Takker og bukker. Endret 10. september 2008 av Steffenm Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jepp var den jeg linka til. Utrolig kult parti det der. Nå husker jeg også filmen haha. Lenke til kommentar
Painapple Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Kvifor kan ikkje ein administrator lagge ein poll, og så ser vi kva som er mest kjendt her på forumet . Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 James Bond Theme! Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Yellow Submarine eller We Will Rock You. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå