Gå til innhold

Verdens mest kjente låt


Juden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror We Don't Need No Education - Pink Floyd er kjent for mange ;)

 

Du er tydeligvis ikke kjent med den, det er ikke det den heter engang. Den heter faktisk faktisk: Another brick in the wall pt2.

det har faktisk blitt fortalt til han tideligare.

fort gjort med sånne feil uansett

Lenke til kommentar

Elton John - Candle in the Wind (1997) bør være rimelig kjent.

 

Den gikk nettopp over radioen her. Må være flere år siden sist jeg hørte akkurat den, men den gir meg like fullt vanvittig gåsehud. Strengt tatt har jeg ikke så veldig lyst å høre den heller, selv om den er ubeskrivelig fantastisk.

 

Eventuelt stemmer jeg på Let It Be, eller kanskje Yesterday.

Lenke til kommentar
Jeg tror We Don't Need No Education - Pink Floyd er kjent for mange ;)

 

Du er tydeligvis ikke kjent med den, det er ikke det den heter engang. Den heter faktisk faktisk: Another brick in the wall pt2.

 

Jeg ser ikke helt poenget i å quote ett innlegg som nesten er ett år gammelt. Dessuten er jeg rimelig kjent med sangen nå i dag, men jeg hadde ikke utforsket Pink Floyd da jeg skrev det innlegget. Jeg tror også at du forsto hvilken sang jeg mente. Til slutt vil jeg si at en annen person korrigerte meg tidligere i denne tråden.

Endret av Jokkulf
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Sanger jeg ville tro er ganske kjente, er sanger jeg lærte på skolen, igjennom musikk-timene eller andre timer.

 

Vi lærte Blowin' in the Wind av Bob Dylan, på ungdomsskolen, og Hit the Road Jack.

 

Andre kjente er jo Beatles klassikere, tror ikke jeg kjenner noen som aldri har hørt Let it be eller Yellow Submarine.

 

Sikkert noe Beethoven. Kanskje til elise eller noe. Husk at denne melodien finnes bla. i de fleste spilledåser...

Lenke til kommentar
Tror nok Mozart har større feste enn Ed.

Det er lettere å huske hele Dovregubbens Hall enn Mozarts mest kjente stykker. Det spørs vel heller hva du legger i "mest kjent". Kanskje det er en liten frase som alle kan nynne på, for eksempel begynnelsen av skjebnesymfonien, eller en hel sang omtrent. I Dovregubbens Hall har jo samme melodi i grunn hele veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...