Sondrey Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Hound Dog av Elvis Presley har alle hørt, selv om fyren har sanger som er mye bedre enn den .. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Vi må ikke glemme We will rock you av Queen. Veldig kjent sang som de aller fleste har hørt. 8591889[/snapback] agree...! Eller noe slikt som skjebnesymfonien til beethoven elelr noe er nok veldig mange som også har hørt. klassisk musikk er det veldig mye kjent fra som alle vil kjenne igjen selv om de ikke vet hva sangen heter... Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Let it be, verdens mest solgte sang. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Vi må ikke glemme We will rock you av Queen. Veldig kjent sang som de aller fleste har hørt. 8591889[/snapback] Ja, hvem kan ikke den rytmen? Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Jeg tror dere tenker i litt feil baner... Det går naturligvis på definisjonen av låt, men etter de kriteriene som ble satt opp her tror jeg ikke noen av de til nå nevnte når opp. Her er et par kandidater jeg tror har større sjangs: God save the queen (Britiske nasjonalsangen) Ode to joy (sistesatsen av Beethowens 9. symfoni) Glade jul Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Hvorfor skal god save the queen være hørt av flere enn beatles eller michael jackson? Spørs jo hvem man spør om dette,på min alder kan jeg nok telle et flertall som aldri har hørt god save the queen. Men nevner man we will rock you eller noe i den gata er de fleste med på sekundet. Lenke til kommentar
blured Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) ^Vi snakker alle aldersgrupper her nå. Tror nok at God save the Queen er en av de mest hørte sangene i verden, selv om folk ikke nødvendigvis kan nynne, og si sangen om en bare sier tittelen. Endret 11. mai 2007 av manamind Lenke til kommentar
Sondrey Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Tenker først og fremst på God Save The Queen av Sex Pistols fremfor nasjonalsangen. Visste ikke at nasjonalsangen het den engang. men nå vet jeg det. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Man kan ikke spørre en smal aldersgruppe eller ta utgangspunkt i populærmusikk i et vestlig land for å finne svaret på dette. Det hjelper ikke at en låt er meste populær blandt 14-17 åringer i Europa hvis ingen andre kjenner den. Skal låten ha noen sjanse må den favne bredt geografisk og aldersmessig. Glade jul finnes ifølge Wikipedia på over 300 språk og dialekter og er kjent av mennesker fra småbarn til pensjonister. Det kan nok hverken Pink Floyd eller Queen konkurrere med. Geir Lenke til kommentar
Fyll0 Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Louis Armstrong - What A Wonderful World JOHN LENNON - IMAGINE Er to veldig kjente sanger, som jeg mener kommer høyt på listen Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Glade jul kan jeg være med på,men God Save The Queen kan jeg ikke se hvorfor noen ikkeinteresserte i Asia eller til og med mange i Norge skulle ha hørt hele gjengen. Ble litt sjokka over at glade jul var så utbredt Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Må si meg enig med TWFA. Nyere låter er ikke like etablerte som eldre som Glade Jul ol. Ellers er jo klassisk musikk fra Europa stort i Europa, Amerika og Asia. Tror enkelte verker av Mozart og Beethoven er ganske så kjente. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Husk at England var en kolonimakt. Det britiske samveldet innbefattet 53 av dagens selvstendige nasjoner og kanskje noen til .Det strakte seg over store deler av Afrika, og du kan trygt regne med at så godt som samtlige av disse landenes 1,7 milliarder mennesker kjenner God Save the Quen. I tillegg kan du regne med at de fleste voksne europeere og amerikanere kjenner den. Det blir mange mennesker... Geir Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Jeg stemmer for en julesang, og muligens God Save the Queen. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Er det ingen barnesanger er utbredt i store deler av verden? Jeg er sikker på at alle nordmenn kjenner til sanger som "Bæ, bæ, lille lam". Eller hva med "Lisa gikk til skolen"? Lenke til kommentar
Skrufkongen Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Tror faktisk Britney Spears - Oops I did it Again :!: Lenke til kommentar
Holten Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Hound Dog av Elvis Presley har alle hørt, selv om fyren har sanger som er mye bedre enn den .. 8592055[/snapback] Enig, skrev det..så så jeg innlegget ditt Er vel egentlig ikke noe svar på dette spørsmålet, mange forskjellige meninger og musikk-smaker Endret 11. mai 2007 av Holten Lenke til kommentar
Rullestein Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Da jeg så trådnavnet tenkte jeg umiddelbart på Michael Jacksons Thriller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå