Gå til innhold

Verdens mest kjente låt


Juden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi må ikke glemme We will rock you av Queen. Veldig kjent sang som de aller fleste har hørt.

8591889[/snapback]

 

agree...!

Eller noe slikt som skjebnesymfonien til beethoven elelr noe er nok veldig mange som også har hørt. klassisk musikk er det veldig mye kjent fra som alle vil kjenne igjen selv om de ikke vet hva sangen heter...

Lenke til kommentar

Jeg tror dere tenker i litt feil baner... Det går naturligvis på definisjonen av låt, men etter de kriteriene som ble satt opp her tror jeg ikke noen av de til nå nevnte når opp.

 

Her er et par kandidater jeg tror har større sjangs:

 

God save the queen (Britiske nasjonalsangen)

Ode to joy (sistesatsen av Beethowens 9. symfoni)

Glade jul

Lenke til kommentar

Hvorfor skal god save the queen være hørt av flere enn beatles eller michael jackson? Spørs jo hvem man spør om dette,på min alder kan jeg nok telle et flertall som aldri har hørt god save the queen. Men nevner man we will rock you eller noe i den gata er de fleste med på sekundet.

Lenke til kommentar

Man kan ikke spørre en smal aldersgruppe eller ta utgangspunkt i populærmusikk i et vestlig land for å finne svaret på dette. Det hjelper ikke at en låt er meste populær blandt 14-17 åringer i Europa hvis ingen andre kjenner den. Skal låten ha noen sjanse må den favne bredt geografisk og aldersmessig. Glade jul finnes ifølge Wikipedia på over 300 språk og dialekter og er kjent av mennesker fra småbarn til pensjonister. Det kan nok hverken Pink Floyd eller Queen konkurrere med.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Husk at England var en kolonimakt. Det britiske samveldet innbefattet 53 av dagens selvstendige nasjoner og kanskje noen til .Det strakte seg over store deler av Afrika, og du kan trygt regne med at så godt som samtlige av disse landenes 1,7 milliarder mennesker kjenner God Save the Quen. I tillegg kan du regne med at de fleste voksne europeere og amerikanere kjenner den. Det blir mange mennesker...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Hound Dog av Elvis Presley har alle hørt, selv om fyren har sanger som er mye bedre enn den ..

8592055[/snapback]

 

 

Enig, skrev det..så så jeg innlegget ditt :cool:

 

Er vel egentlig ikke noe svar på dette spørsmålet, mange forskjellige meninger og musikk-smaker ;)

Endret av Holten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...