Gå til innhold

Verdens mest kjente låt

Juden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo vanskelig å si da det er forskjellig fra sted til sted. Kan jo være at en eller annen asiatisk låt har blitt hørt av så og si alle der borte.

Syns man ikke kan gå ut fra kun salgstall for å finne ut hvilken som er mest kjent,da det er veldig mange som ikke kjøper musikk i det hele tatt men likevel får med seg mye.

Men Thriller er nok en kandidat der. Kanskje noe av Presley eller Beatles også. Liker selv å tro at de fleste har hørt Nothing Else Matters, men det er vel noe jeg innbiller meg.

Lenke til kommentar
Men Thriller er nok en kandidat der. Kanskje noe av Presley eller Beatles også. Liker selv å tro at de fleste har hørt Nothing Else Matters, men det er vel noe jeg innbiller meg.

8591276[/snapback]

Eg vil tru ei pop- eller rockelåt er den flest kjenner. Nothing Else Matters er kjend den, men for dei som ikkje er interessert i metal er den nok ikkje like kjend.

Lenke til kommentar
Eg vil tru ei pop- eller rockelåt er den flest kjenner. Nothing Else Matters er kjend den, men for dei som ikkje er interessert i metal er den nok ikkje like kjend.

8591296[/snapback]

Sant,men noen låter blir da veldig kjent uansett om de er av en sjanger som ikke er av de aller største. Nothing Else Matters er et perfekt eksempel på det,blir likt av så og si alle uansett hva det er de ser på som sin primære musikksmak. Og den er da ikke typisk for metalsjangeren heller.

Lenke til kommentar

Mange av disse sangene er veldig kjente, både selve melodien og navnet på sangene. Likevel tror jeg det er veldig mange låter som "alle" har hørt, men som de ikke kan navnet på. Det gjelder for eksempel filmmusikken til The Good, the Bad and the Ugly og en hel del reklamesanger (Coca-Cola osv).

Lenke til kommentar

Sanger jeg ville tro er ganske kjente, er sanger jeg lærte på skolen, igjennom musikk-timene eller andre timer.

Vi lærte Blowin' in the Wind av Bob Dylan, på ungdomsskolen, og Hit the Road Jack.

Andre kjente er jo Beatles klassikere, tror ikke jeg kjenner noen som aldri har hørt Let it be eller Yellow Submarine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...