KjQttkak Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Hei. Jeg hadde en tråd her tidligere der jeg lurte på hvorfor jeg hadde rundt 90% load på kjerne 1, og bare 10% på kjerne 2. Har nå funnet ut at jeg får load på kjerne en når jeg bruker litt "tunge" programmer, men i oppgavebehandling står det at det bare er 0-2% CPU bruk på den prosessen. Det er heller ingen andre programmer som bruker så mye CPU. Lyd begynner også å hakke noe jævlig når jeg får så mye load på kjernen. Under spilling brukes begge kjerner og lyd fungerer fin da. det er bare i Windows det er sånn. Noen andre som har erfart dette og kan gi meg noen råd om hva som skal til for at maskina skal bli "frisk" igjen ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Velg å se alle prosessene, og sorter på den som bruker mest, så finner du synderen. Lenke til kommentar
KjQttkak Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 tror du ikke jeg har gjort det.. ? Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Har ett lignende problem noen ganger, hvor det som skjer er at alle prosessene mine tar opp 1-2% CPU slik at den konstant står 100% Sansynelig vis så er det nok en orm/virus. Huppsann, var hvist ikke helt likt problemet ditt... Burde lest bedre Endret 11. mai 2007 av Submoose Lenke til kommentar
KjQttkak Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Her ser dere.. 100% CPU kapasitet MINUS 58% CPU forbruk er ikke 85% ledig systemprosess, slik som det står der. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Er det windows 2000 du har der eller XP med klassisk utseende? Kan det være at windows rett og slett regner feil? F.eks: CPU1: 100% jobb, 0% ledig CPU2: 15% jobb, 85% ledig Sum: 115%/2 = 57,5% jobb, 85%/2 = 42,5% ledig Sånn at det er de uthevede tallene du ser i oppgavebehandling? Lenke til kommentar
KjQttkak Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Det er Windows XP Home jeg bruker. Det kan selvsagt være Windows som regner feil, men jeg tror ikke det. Jeg har en Intel C2D E6600, og den skal klare å pakke ut ei *.rar fil uten 100 % CPU forbruk. Den har klart dette utmerket før, og jeg kunne spille musikk uten hakking og spille spill om jeg ville. Men nå henger hele driten seg bare et lite program er i ferd med å starte opp, eller et tyngere program kjører. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor XP H støtter ikke to kjerner, så du kan få endel feilsituasjoner. Edit; var litt treg i kvalitetskontrollen av Google. XP H støtter i utgangspunktet ikke to kjerner, mulig en oppdatering fikser dette. Prøv å deaktiver en kjerne og se om problemet løses. Guide finner du på nett. Endret 11. mai 2007 av Slettet+9812398713 Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Kjører XP H her jeg, med en tokjerne og det funker bra det. Lasta bare ned dual core optimizer så fungerer det fint. Endret 11. mai 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Kjører XP H her jeg, med en tokjerne og det funker bra det. Lasta bare ned dual core optimizer så fungerer det fint. 8591625[/snapback] Som jeg skriver kan det være at det kreves en oppdatering. Kjenner ikke til hvilken, eller om han har de(n). Som du skriver benytter du Dual Core Optimizer (for AMD?), som vi heller ikke vet om trådstarter har. Kjenner ikke til om Intel har en lignende programsnutt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Oppgavebehandling er noe mangelfull. Bruk heller Process Explorer. Du vil antagelig finne at interrupt eller DPC tar ressurser. http://www.microsoft.com/technet/sysintern...ssExplorer.mspx Lenke til kommentar
KjQttkak Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Prøvde den oppdateringen for XP som dere snakket om her.. Det var en som tipsa meg om den i den andre tråden om "Load bare på en kjerne med E6600". Det virka som kjerne 2 tok over litt av jobben til å begynne med etter restart, men så var del like ille igjen etter nok en restart.. Tror dere det blir bedre med Windows Vista Ultimate ? Edit: 64bits Vista altså... Endret 11. mai 2007 av KjQttkak Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Windows XP Home skal støtte så mange CPU-kjerner som det er mulig å få på 1 sokkel. Det er 1 sokkel som er begrensninga, men det kan hende du må kjøre noen oppdateringer for å få støtten på plass. Angående Vista: Problemet er tydeligvis knyttet til OSet eller programmene dine. Det kan hende en reinnstallasjon av OSet fikser det. Hvis ikke så bør i hvert fall andre moderne OS støtte begge kjernene bra. F.eks Vista (selv starter edition), en drøss med Linux-distroer, BSD, OpenSolaris, MacOSX osv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Angående Vista: Problemet er tydeligvis knyttet til OSet eller programmene dine. Det kan hende en reinnstallasjon av OSet fikser det. 8591879[/snapback] Ved en reinstallering (ikke reparering) av XP H vil den installere riktig HAL. Problemet du opplever har dukket opp i de tilfeller brukere har oppgradert til tokjerne uten å reinstallere Windows (gjelder både XP H/P og 2003..!) Lenke til kommentar
KjQttkak Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Jeg måtte formatere etter at jeg skaffet C2D CPUen... Etter å ha satt den inn fikk jeg beskjed om å aktivere Windows på nytt pga at så mye av maskinvaren var endret, og fikk da 3 dager på å aktivere.. Da fungerte selvfølgelig ikke aktivering over internett, så jeg formatere lik så gjerne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå