Gå til innhold

Halo 3 beta er ute!


Hvilken av de nye våpene er din favoritt?  

76 stemmer

  1. 1. Hvilken av de nye våpene er din favoritt?

    • Turret (massive maskingunneren)
      13
    • Missile Pod
      4
    • Spartan Laser
      31
    • Spiker
      7
    • Spike Grenade
      8
    • Spikerkombinasjon (dual med spiker + X)
      12


Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke lest gjennom hele tråden her, men er det bare jeg som ble særdeles skuffet da de faktisk fikk hendene på beta'en?

 

Som jeg ser nevnt her så var mapene relativt støgge. Jeg synes de var for store og layouten var ganske teit på Snowbound og Valhalla. Synes egentlig bare Highground var litt tøft, men det er ikke i nærheten av Lockout, Ascension og tilsvarende gullkorn fra Halo 2.

 

Men som alle "elite" gamers så er jeg egentlig bare interessert i gameplay og her synes jeg det var labert. Dette er jo bare Halo 2 med en knapp graphical makeover og mye var faktisk verre enn i Halo 2. Jeg og de jeg bor med var og er sikkert noen av de største Halo nerdene man finner og vi er direkte skuffet over Halo 3. Kommer ikke til å kjøpe det og slik det ser ut nå så spiller vi heller Halo 2 enn 3 dersom vi eide begge.

 

Det er dette jeg ikke forstår. Dersom utviklerne av et spill er så redde for å gå bort ifra noe som fungerer så godt så er det jo nesten ikke noen vits å lage et nytt spill. De kan da bare legge nye ting til det gamle. Jeg er ikke interessert i å spille Halo 2,5 med litt bedre grafikk og noen nye ting når det er så mye som er dårligere enn Halo 2 på mange andre felt. Da velger jeg heller å fortsette med Halo 2.

 

F.eks så var så godt som alle effektene styggere enn i Halo 2. Her tenker jeg på granater, laservåpen, needler osv. Halo 1 hadde noen helt sinnsykt tøffe effekter på plasmavåpen, needler etc. I Halo 2 var de litt styggere, men det er jeg 100% sikker på at var for å hindre lag i multiplayer ettersom de satset mye mer på det i 2'ern. I 3'ern har de faen meg ingen unnskylding for at effektene på needler, plasma rifle osv ser ut som skit.

 

Fysikken på granater synes jeg var helt sær. Overalt virker det som Bungie har prøvd å gjøre overgangen til Halo 3 så liten som mulig, men granatfysikken var jo helt bak mål. Ikke for å snakke om hvor useless de nye spikegranatene er. Dessuten har de en helt annen fysikk enn de 2 andre typene. De flyr jo nesten rett frem i luften.

 

De har lagt til en urealistisk og usannsynlig teit nerf på human sniperen. Før kunne man mer eller mindre skyte så fort som man kunne trykke. Nå er det en betydelig delay mellom hvert skudd. Dette og mye annet som irriterer meg er ikke store ting, men helt unødvendige endringer slik jeg ser det.

 

Og... bare for å nevne det så synes jeg det så mye dårligere ut enn jeg faktisk trodde. Dette ville jeg ikke lagt så mye vekt på dersom man kunne spille 32 stykker eller fysikken var sinnsyk eller hva som helst, men det eneste man får er såvidt bedre grafikk og det er synd. Hvordan de har brukt så hinsides lang tid på å oppnå noe man nesten kan oppnå med å modde Halo 2 fatter jeg ikke.

 

Mange av våpenmodellene må jo være tatt ut av 2'ern og bare stappet inn i 3'ern. Dette gir ikke akkurat inntrykk av et ferdig produkt.

 

Skal jeg nevne noe positivt så må det være at de nye gadgetgreiene er artige og det er alltid bra med ting som kan skape spesielle situasjoner. Brute shoten og den nye laseren var også veldig tøff. Grafikken er kjapp, men det er vel nesten et krav slik den faktisk ser ut. En del av lydene er veldig røffe.

 

Og for å nevne det som faktisk irriterer skiten av meg. De har klart å forbedre styringen litt med og la oss krype ved å klikke på spaken istedenfor å holde den nede og lagt til noen flere styringsoppsett, men hvorfor i helvete har de ikke klart å sette viktige ting som melee på en av bumpertastene? Er det virkelig så forbanna viktig å lade om 1 og 1 våpen at man kaster bort en hel knapp på dette? At jeg fortsatt må slippe styringsspaken for å slå noen er helt bak mål og kan ikke fatte at de ikke har fått nok klager på dette til å endre det. Jeg er klar over at man kan sette melee på spaken, men da må jeg slippe spaken for å zoome så da er vi like langt.

 

:mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

quote: Og for å nevne det som faktisk irriterer skiten av meg. De har klart å forbedre styringen litt med og la oss krype ved å klikke på spaken istedenfor å holde den nede og lagt til noen flere styringsoppsett, men hvorfor i helvete har de ikke klart å sette viktige ting som melee på en av bumpertastene? Er det virkelig så forbanna viktig å lade om 1 og 1 våpen at man kaster bort en hel knapp på dette? At jeg fortsatt må slippe styringsspaken for å slå noen er helt bak mål og kan ikke fatte at de ikke har fått nok klager på dette til å endre det. Jeg er klar over at man kan sette melee på spaken, men da må jeg slippe spaken for å zoome så da er vi like langt.

 

 

det er da ikke noe problem og få meele på venstre trigger, du går bare inn på control options og velger boxer settinga .

Endret av exs
Lenke til kommentar

Hvordan får jeg egentlig hørere rank? Mener ikke tallet som indikerer skill, men det ikonet som indikerer ranken. Er bare recruit grade 1 enda, men er på lvl 4 i Team Slayer f eks. Og hvordan får jeg mer RP egentlig?

 

Er selv veldig fornøyd med underholdningsverdien i betaen, men det er ganske likt Halo 2 som flere har påpekt allerede.

Lenke til kommentar
Mange av våpenmodellene må jo være tatt ut av 2'ern og bare stappet inn i 3'ern. Dette gir ikke akkurat inntrykk av et ferdig produkt.

 

Det er jo ikke et ferdig produkt.

 

SP vil ha bedre grafikk. Jeg tror også at det er SP de har lagt mest vekt på, selv om mange mener at MP er hovedtingen i Halo. Knappoppsettet synes jeg er veldig bra, ser ingen grunn til at Melee skal være på noe annet enn B. Og banene er det ingenting i veien med. De er nye, og introduserer nye muligheter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Mange av våpenmodellene må jo være tatt ut av 2'ern og bare stappet inn i 3'ern. Dette gir ikke akkurat inntrykk av et ferdig produkt.

 

Det er jo ikke et ferdig produkt.

8637227[/snapback]

Men når det er ferdig blir det nok ikke mye forandring. Grafikk og alt sånt blir nok ikke forandret mer på, bare små-bugs som å sette seg fast noen plasser, noen dårlig animasjoner osv.

Lenke til kommentar
Mange av våpenmodellene må jo være tatt ut av 2'ern og bare stappet inn i 3'ern. Dette gir ikke akkurat inntrykk av et ferdig produkt.

 

Det er jo ikke et ferdig produkt.

8637227[/snapback]

Men når det er ferdig blir det nok ikke mye forandring. Grafikk og alt sånt blir nok ikke forandret mer på, bare små-bugs som å sette seg fast noen plasser, noen dårlig animasjoner osv.

8637267[/snapback]

 

Helt rett det du sier. Jeg ville bare pirke litt.

 

Personlig synes jeg ikke det er noe i veien med Halo 3 Betaen. Men nå spiller jeg Halo pga. singleplayer og ikke multiplayer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Multiplayeren til Halo 3 er jo bare en litt oppdatert versjon av Halo2 (større brett, bedre grafikk, våpen osv). Er ikke det noe som MS har sagt i ganske lang tid ?

Lenke til kommentar
Multiplayeren til Halo 3 er jo bare en litt oppdatert versjon av Halo2 (større brett, bedre grafikk, våpen osv). Er ikke det noe som MS har sagt i ganske lang tid ?

8637402[/snapback]

Ja, og hva forventet vi? Helomvending med 50 spillere på hvert lag, og totalt forandrede våpen? Jeg likte forandringene:

- Mindre autoaim

- Vanskeligere å kaste gode nades

- Sniperen er ikke drit-lett å drepe med.

- Equipment skaper masse interessante situasjoner.

Og så synes jeg real-time animasjonene rocker sokkene, men det er visst bare meg det da.

 

Er glad for at jeg digger det, og ikke hater det - sånn som Twiik. :tease:

Lenke til kommentar

(Quote Twiik) -->

 

Nå har jeg ikke lest gjennom hele tråden her, men er det bare jeg som ble særdeles skuffet da de faktisk fikk hendene på beta'en?

 

 

Som jeg ser nevnt her så var mapene relativt støgge. Jeg synes de var for store og layouten var ganske teit på Snowbound og Valhalla. Synes egentlig bare Highground var litt tøft, men det er ikke i nærheten av Lockout, Ascension og tilsvarende gullkorn fra Halo 2.

 

 

--Er enig i at Valhalla ser litt stygt ut men det er et artig sniperbrett og også bra til skirmish battles og de gode lydene fra bekkene gjør meg tørst :p Snowbound ser veldig bra ut og er veldig morsomt å spille på. HighGround er rett og slett genialt! Veldig pen layout. Diverse ganger overalt og det er action overalt på brettet både utenfor og innenfor basen.

 

 

Men som alle "elite" gamers så er jeg egentlig bare interessert i gameplay og her synes jeg det var labert. Dette er jo bare Halo 2 med en knapp graphical makeover og mye var faktisk verre enn i Halo 2. Jeg og de jeg bor med var og er sikkert noen av de største Halo nerdene man finner og vi er direkte skuffet over Halo 3. Kommer ikke til å kjøpe det og slik det ser ut nå så spiller vi heller Halo 2 enn 3 dersom vi eide begge.

 

 

--Her vil jeg si at H3 betaen allerede ser mye bedre ut enn noe jeg har sett på Halo tidligere og det som allerede ser bra ut kommer også til å se enda bedre ut ved lansering.

 

Det er dette jeg ikke forstår. Dersom utviklerne av et spill er så redde for å gå bort ifra noe som fungerer så godt så er det jo nesten ikke noen vits å lage et nytt spill. De kan da bare legge nye ting til det gamle. Jeg er ikke interessert i å spille Halo 2,5 med litt bedre grafikk og noen nye ting når det er så mye som er dårligere enn Halo 2 på mange andre felt. Da velger jeg heller å fortsette med Halo 2.

 

--Skjønner ikke helt hva du mener her. Du kaller deg selv en "Elite" gamer og en av de største Halo nerdene som finnes ( :!: ), å alikevel så vil du bare at utviklerene skal holde seg til H2 å legge til nye ting innimellom der istedenfor å lage ett nytt spill å da hadde du vært fonøyd? Har du i det hele tatt spilt single player på tidligere Halo spill? Om du har så kan du tydeligvis ikke være så veldig intresert i å se hvordan Halo historien ender da siden du bare skal fortsette å spille H2 etter H3 release.

 

 

F.eks så var så godt som alle effektene styggere enn i Halo 2. Her tenker jeg på granater, laservåpen, needler osv. Halo 1 hadde noen helt sinnsykt tøffe effekter på plasmavåpen, needler etc. I Halo 2 var de litt styggere, men det er jeg 100% sikker på at var for å hindre lag i multiplayer ettersom de satset mye mer på det i 2'ern. I 3'ern har de faen meg ingen unnskylding for at effektene på needler, plasma rifle osv ser ut som skit.

 

 

--Vet ikke om du bare lider av slakk hornhinne eller om du pusser brillene dine med sandpapir, men alle detaljene i H3 ser mye bedre ut enn forgjengerne spør du meg.

 

 

Fysikken på granater synes jeg var helt sær. Overalt virker det som Bungie har prøvd å gjøre overgangen til Halo 3 så liten som mulig, men granatfysikken var jo helt bak mål. Ikke for å snakke om hvor useless de nye spikegranatene er. Dessuten har de en helt annen fysikk enn de 2 andre typene. De flyr jo nesten rett frem i luften.

 

 

--Jeg la merke til at granatene har mye kortere kastelengde og at skaden de forårsaker er mye mindre (dette gjelder rockets også). Er man vant til H2 så er granatene litt sære i starten men etter å ha spilt H3 en stund så vil jeg si at den nye fysikken er mye bedre. Spikegranatene er fryktelig svake hvis man bare kaster dem i nærheten av folk men klarer du å få en fin sticky på en uheldig stakkar så har han ikke en sjans uansett. Å de splintene som spretter rund ser jo utrolig tøft ut :thumbup:

 

 

De har lagt til en urealistisk og usannsynlig teit nerf på human sniperen. Før kunne man mer eller mindre skyte så fort som man kunne trykke. Nå er det en betydelig delay mellom hvert skudd. Dette og mye annet som irriterer meg er ikke store ting, men helt unødvendige endringer slik jeg ser det.

 

 

--Her er jeg enig. Sniperen har en irriterende delay som godt kunne vært fikset (kan godt hende den blir det også i final release). Dette er jo tross alt bare en beta. Men til gjengjeld så har de fikset det mest irriterende bugsene på sniperen i H2. Treffer du noen i hodet nå så dør de. På H2 så var det ikke alltid de døde når man traff dem i hodet selv om men så det spruta blod. Hende også at de ikke mistet noe av skjoldet sitt engang

 

 

Og... bare for å nevne det så synes jeg det så mye dårligere ut enn jeg faktisk trodde. Dette ville jeg ikke lagt så mye vekt på dersom man kunne spille 32 stykker eller fysikken var sinnsyk eller hva som helst, men det eneste man får er såvidt bedre grafikk og det er synd. Hvordan de har brukt så hinsides lang tid på å oppnå noe man nesten kan oppnå med å modde Halo 2 fatter jeg ikke.

 

 

--Ja det er bedre grafikk enn H2 men det er jo ikke bare det som er forskjellen. Det er mange nye våpen å velge mellom, nye kjøretøy, lydeffektene er helt fantastiske. Bedre detaljer på alt. Eksplosjoner ser bedre ut, spartans ser bedre + de alltid værer et våpen på ryggen.

 

 

Mange av våpenmodellene må jo være tatt ut av 2'ern og bare stappet inn i 3'ern. Dette gir ikke akkurat inntrykk av et ferdig produkt.

 

-- :!: :!: Her lo jeg godt! Dette er IKKE et ferdig produkt! punktum.

 

 

Skal jeg nevne noe positivt så må det være at de nye gadgetgreiene er artige og det er alltid bra med ting som kan skape spesielle situasjoner. Brute shoten og den nye laseren var også veldig tøff. Grafikken er kjapp, men det er vel nesten et krav slik den faktisk ser ut. En del av lydene er veldig røffe.

 

--Har ikke noe å si på dette. Er enig i alt du sa :thumbup:

 

 

Og for å nevne det som faktisk irriterer skiten av meg. De har klart å forbedre styringen litt med og la oss krype ved å klikke på spaken istedenfor å holde den nede og lagt til noen flere styringsoppsett, men hvorfor i helvete har de ikke klart å sette viktige ting som melee på en av bumpertastene? Er det virkelig så forbanna viktig å lade om 1 og 1 våpen at man kaster bort en hel knapp på dette? At jeg fortsatt må slippe styringsspaken for å slå noen er helt bak mål og kan ikke fatte at de ikke har fått nok klager på dette til å endre det. Jeg er klar over at man kan sette melee på spaken, men da må jeg slippe spaken for å zoome så da er vi like langt.

 

--Hvor lang tid bruker du på å trykke på B-knappen egentlig? Jeg har aldri tenkt over at jeg må slippe styrespaken for å trykke B for å slå noen for den kombinasjonen går så fort at det aldri har blitt noe problem. Men når jeg tenker over det så hadde nok dette blitt et problem for bestemoren min f.eks som ikke har reflekser i det hele tatt og bruker 5 minutter på å ta en røyk ut av røykpakka og enda 5 minutter til for å klare å få tendt på den. Men jeg får da inderlig håpe du er i litt raskere til å reagere enn min 80 år gamle bestemor da :whistle:

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
Hvordan får jeg egentlig hørere rank? Mener ikke tallet som indikerer skill, men det ikonet som indikerer ranken. Er bare recruit grade 1 enda, men er på lvl 4 i Team Slayer f eks. Og hvordan får jeg mer RP egentlig?

 

Er selv veldig fornøyd med underholdningsverdien i betaen, men det er ganske likt Halo 2 som flere har påpekt allerede.

8637129[/snapback]

 

bare spill, tror "recruit" og sånn går på antall games

 

 

edit: til dere som syter over at sniperen har delay, det har nok noe med balanse å gjøre.. i halo 2 er den jo alt for overpowered. For å få ett sikkert kill må man faktisk treffe hodet nå, ellers har den andre personen litt tid til å komme seg i dekning, så liker det de har gjort med sniperen..

Endret av Oxidia
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Mange av våpenmodellene må jo være tatt ut av 2'ern og bare stappet inn i 3'ern. Dette gir ikke akkurat inntrykk av et ferdig produkt.

 

-- :!:  :!:  Her lo jeg godt! Dette er IKKE et ferdig produkt! punktum.

8637879[/snapback]

Det stemmer at det ikke er ferdig, men det er jo over 97% ferdig. Kun små bugs og kalibrering av Match-making som blir endret på. Tviler på at de skal endre på noe grafisk så sent i utviklingen.

 

Her er forresten en sammenligning av våpnene i Halo2 og 3:

http://www.gamespot.com/features/6170862/p-2.html

Lenke til kommentar

Også *ufattelig* skuffet over denne "betaen". Glad jeg kjøpte Crackdown pga spillet i seg selv, og ikke fordi jeg ville ha tilgang til Halo3 beta.

 

Virker som det er slengt sammen en suppe med klaustrofobiske maps og gameplay fra 1800-tallet kun som tidenes markedsføringsstunt...

 

Nå har jeg ikke spilt Halo 2, kun 1'ern på Xbox, så jeg er ikke akkurat en hardcore Halo-spiller...

Lenke til kommentar
*Snip*

:mad:

8636878[/snapback]

 

Angående mapsa: Smak og behag.

 

Angående grafikken: Beta. Sykt, sykt mange som glemmer dette... En annen ting er at halo adri har vært spesielt realistisk. Spillene bruker "halo-grafikk" og det burde de fortsette med.

 

Angående ikke kjøpe halo 3: Ikke narr deg selv...

 

Angående sniperen: Ikke skyld på Bungie for at du trenger et helt magasin for å plaffe ned en fyr. :ermm:

Lenke til kommentar

Har Bungie gått offesielt ut og sagt at grafikken vil være bedre i SP? Jeg trykte slik at jeg satt meg ned i Halo 3 betaen. Så såg jeg ned på beina mine. Dette er ikke noe særlig bedre enn Halo 2. De som sier det lyver. Dessuten er detaljene som vi såg på den første ingame-traileren ikke til stede. Dette mente bungie var slik spille ville se ut (den traileren hvor helten vår kommer ut av røyken). Det var en helt syk oppløsning på det!! Så håper for guds skyld at Bungi har sagt klart i fra om at SP og MP har betydelig forskjellig grafikk. Om dette er tillfellet er jeg fornøyd. Ikke fordi jeg på død og liv skal ha god grafikk, men jeg hater folk som lyver. Er grafikken i betaen lik SP har Bungie løyet oss rett opp i trynet. Det vil virkelig ikke bli godt mottatt. Som sagt, håper de har vært ute med en slik uttalelse, ellers tror jeg det går mye dårligere med Halo 3 enn halo 2...

Lenke til kommentar

Ok, Bungie har sagt at MP delen av spillet kommer ikke til og være en stor grafisk oppdaterring, men mere enn nok til at man føler det er "next-gen", det er for å forsikre seg om at det er god framerate osv selv om det er store kart og mange players.

Dere må også huske at dette er en Beta, så ikke tro at det er slik Halo 3 MP vil se ut når det kommer ut, det vil nok se mye penere ut, det har de også sagt selv.

Det er vel det faktum at de nyeste Halo 2 kartene er mer detaljerte ett godt bevis på.

 

Tilbake til SP så er den ikke designet for å sørge for stabil framerate med masse players, men for å gi deg massive kamper og god grafikk og fysikk og generellt alt annet..

SP er som andre sier, bygd opp på en helt annet måte.

 

Kilder? Les på Bungie sine egne sider, slappe snurrebasser!

Lenke til kommentar
Det stemmer at det ikke er ferdig, men det er jo over 97% ferdig. Kun små bugs og kalibrering av Match-making som blir endret på. Tviler på at de skal endre på noe grafisk så sent i utviklingen.

Irrrr, wrong!

 

Det er fremdeles ett halvt år igjen, og denne betaen er nok ikke laget den 15, og gitt ut den 16, noe som vi si at den også har en "utdatert" grafisk side...

 

Denne Betaen er for å vise folk hvordan det blir sånn ca oog for å .... å jo! selvfølgelig for å TESTE MATCHMAKING........... nevnte jeg å TESTE MATCHMAKING?

TESTE MATCHMAKING TESTE MATCHMAKING

 

Men som alle "elite" gamers så er jeg egentlig bare interessert i gameplay og her synes jeg det var labert. Dette er jo bare Halo 2 med en knapp graphical makeover og mye var faktisk verre enn i Halo 2. Jeg og de jeg bor med var og er sikkert noen av de største Halo nerdene man finner og vi er direkte skuffet over Halo 3. Kommer ikke til å kjøpe det og slik det ser ut nå så spiller vi heller Halo 2 enn 3 dersom vi eide begge.

 

1. Halo 3 MP har de ALLTID sagt "bare" skulle være en oppdatert versjon fra Halo 2 sin.... det er fordi Halo 2 sin MP fungerte så knallgodt.

 

2. Ikke lur deg selv ;) Er det INGEN som klarer å se at dette er en BETA!?

Se på hvordan grafikk de fikk av XBox, tror ikk dere grafikkhorer at Xbox360 klarer mer? BETA BETA BETA BETA!

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Okei, får håpe du har rett da. :) (Men grafikken var da helt grei den)

 

I de fleste spill jeg har beta-testet har det ikke blitt noe særlig forskjell på det og den ferdige versjonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Du har rett lakus. Spillet er jo langt i fra ferdig. Det er langt i fra 97% ferdig. Så de har egentlig et par uker igjen med finish og slikt, så lar de det ligge i mange måneder før masseproduksjon?

8638588[/snapback]

De har vel en stor singpleplayer-del å fikse på også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...