Gå til innhold

Hvor kjøpe terrengsykkel som holder og hvilken?

The Ghost

Anbefalte innlegg

Skal til sommeren kjøpe meg en ny sykkel da jeg er lei av skrapet mitt som jeg samlet samme på biltema for 1500,- ....

Vil ha noe som det er mulig å få tak i nye deler til uten å tømme lommeboka helt og som holder mer en 2uker eter at den er kjøpt ...

Den skal helst se kul/bra ut med bredere dekk enn normalt (terreng) og om den har bredere sykkel skjede gjør heler ikke noe ....

Skal ha den så billig som mulig, men ikke så billig at den detter isammen etter 2uker. Renger emd å maks gi 5000,- for den, men om det er noe å få for rundt 3500,- så hade det vært fint og det behøver ikke å være det beste merke ....

Så en anonse for enten Gsport eller intersport eller noe sånt for 2uker siden og der var det en sykkel av merke Diamont som er sånn som jeg vil ha, men har ikke den annonsen lenger. Denkostet enten 3500,- eller 4500,- husker ikke helt, men spør her da jeg som nevt tiligere ikke vil ha noe som koster skjorta å rep. selv og som holder none år ....

denne ser jo ganske rå ut, men alt for dyr om jeg ikke må opp i de pris klassene da eller at det lønner seg veldig. Har nesten 0 peil på hva som er bra og dårlig med sykkel så kom med forslag ....

Takker for at du tok deg tiden til å lese mellom dette og beklager hvis jeg var/er utydelig :p

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Du sier at du kan gi maks 5000,-, linker til en sykkel som koster 5900,- og sier at den er altfor dyr? Litt rart. Hadde jeg vært deg hadde jeg sett meg om etter noe brukt.

Lenke til kommentar

Litt rart kanskje ja, men så har jeg lyst på noe nytt noe og håper på å få det til noe rundt 3000-4000,- og kommer maks til å tjene 11K iløpet av sommeren og skla også spare til bil og lapp så da vil jeg ikke bruke for mye på sykkel hvis du skjønner ....

Men om det lønner seg sånn pris/ytelse å gå for noe litt dyrere så gjør jeg det ;)

Men kom med forslag nå :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg må tydeligvis minne på at det er i mot forumets regler å poste to ganger etter hverandre. Neste gang får du advarsel.

Så forøvrig ut som et bra tilbud det.

Lenke til kommentar

En vennine har sykkelen du linker til, prøvde den litt sist jeg var ute på tur med henne.

(alt sett i forhold til pris, og med tanke på at jeg kun prøvde den bittelitt)

+ Pluss:

Godt hjulsett

Bra dekker for asfalt og hard grusvei

Allright demper med remote lockout

- Minus:

Mekaniske skivebremser (min personlige mening at dette ikke har så mye for seg for vanlige folk. Koster mer enn det smaker. Dersom man skal virkelig merke en forbedring kontra en god v-brems må man opp på hydrauliske)

Lenke til kommentar

Det var fjorårets modell, men spesifikasjonene er såvidt jeg ser identiske. Ja, man får hydrauliske skivebremser til sykkel. Avid, Hayes og Formula er blant de store produsentene jeg kommer på i øyeblikket.

Mekaniske skivebremser har egentlig (slik jeg ser det) ingen relevant fordel kontra v-bremser for vanlige folk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg annbefaler deg GT Ruckus 3.0, har selv en som har fungert i 4 år uten reparasjoner..

Den forige sykkelen jeg hadde var en Merida av nesten samme bygning som GT Ruckus`en men den var ikke langt nær så solid som GT Ruckus..

Meridaen er vell blitt reparert hos spesialist rundt 8 ganger på 3 år..

GT`en er ikke repparert en eneste gang, sykkelen kostet rundt 9000 men må ha synket i pris..

Skall du ha en skikkelig sykkel må du legge litt penger i det, hvis ikke.. Gjør som andre har rådet deg til, se deg om etter brukt;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...