RC1 Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Har en IBM HD på 20 eller 30 Gb som plutselig tok kvelden. Bios'n finner den og det samme gjør WinXp men den har forandret seg til RAW format. Hva har egentlig skjedd? Går det ann å få reddet filene som ligger på HD'n? Jeg har prøvd chkdsk/partition magic/ norton utilities + div. recovery programmer men det funker ikke. Ps. WinXP lå på IBM disken før den klikket... Lenke til kommentar
zanti Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Har opplevd at filsystem har blitt til RAW selv. Er ikke kjent ved årsaken. Jeg reddet ut filene ved å bruke Easy Recovery Professional: http://www.ontrack.com/easyrecoveryprofessional/ Ulempen var at filene het FILE0001.DOC FILE0006.JPG osv, men jeg fikk reddet ut det viktigste. Det finnes nok bedre bergningsmetoder, men det programmet berget ut filene mine i hvertfall. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 GetDataBack er et bra og gratis program. Ta en for å finn det. Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2002 Har prøvd både GetDataBAck og Easy Recovery Professional + en demo av NtPhoenix og fant ut at NtPhoenix fungerte best men det er en demo så jeg får ikke save'et filene. Noen som har fullversjonen av NtPhoenix?? Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 31. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2002 For andre som har eller kommer til å få en harddisk crash, så funka ReadNTFS på den ene partisjonen så jeg fikk reddet ut de viktigste filene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå