Gå til innhold

360 kom ødelagt tilbake fra rep. Hva nå?


Anbefalte innlegg

Ok, her er historien.

 

For ca. 1 måned siden tok min 360 kvelden da jeg satt og spilte.

Det var ikke den berømte "ring of death", men dvd-spilleren som ikke ville lese plater og bare bråkte. Alt annet på boksen fungerte da greit. (arcade,demoer osv).

Jeg gikk så i gjennom hele mølla med Microsoft og DHL og fikk sendt min boks avgårde på reperasjon. Alt var da fryd og gammen tenkte jeg.

 

Sa når endelig dagen var kommet i går for at DHL skulle levere maskina på døra, var jeg både utålmodig og spent på min kjære 360.

Uroen min begynte å komme da jeg åpnet eska og løftet opp boksen.

Det var tydelig at noe var løst inni den, men jeg krysset fingrene og koblet opp alt sammen og trykte power knappen.

Det som møtte meg var et lite klikk før 3 røde blinkene lys stod mot meg, og ikke et tegn til liv i maskina.

Ringte da Microsoft igjen og forklarte hyggelig hva som hadde skjedd, og damen i andre enden gikk for å høre med sjefen sin hva jeg skulle gjøre med dette.

Svaret var selvfølgelig at maskina på nytt må med DHL til Tyskland for ny reperasjon, og jeg måtte belage meg på like lang ventetid enda en gang.

Jeg sa ok, men i ettertid har jeg begynt å tenke på forbrukerens rettigheter i slike saker, og hvordan jeg ville reagert om det var tlf,tv eller internett leverandøren som ikke ga meg produktet jeg har betalt for over så lang tid.

Jeg har fått beskjed fra Microsoft at det ville ta 3-4 uker nå før jeg får maskina tilbake igjen, så da blir det 2mnd, som igjen er like lenge jeg har hatt maskina i fungerende stand.

 

Har Microsoft en lovlig service? Mener dere dette er god service? Ville dere godtatt det samme med andre varer?

Hvilket ansvar har DHL, som jo egentlig er den åpenbare synderen for min ulykke ,da den trolig har fått støt eller lignende under transport?

 

Jeg er usikker selv og egentlig litt oppgitt, men tenkte det kunne være spennende å høre deres tanker rundt dette.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns det er fint av Microsoft at de ikke krangler. Noenting.

De har et greit system for håndtering av ødelagte konsoller, og erstatning/reparering.

Ventetiden, derimot, er altfor dårlig. 3-4 uker synes jeg er i lengste laget, og når da konsollen kommer tilbake ødelagt, burde de vel ha prioritert deg.

Lenke til kommentar
Du kan jo gjøre som en del andre, kjøpe deg en Core som du har i bakhånd om hovedmaskinen tar kvelden ;)

8590758[/snapback]

 

 

Latterlig forslag.

8590960[/snapback]

 

Forslaget er reelt nok det, er sikkert en håndfull personer her på forumet som sitter med en ekstra xbox 360, kun for å ha en når den andre er på reperasjon.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Jeg føler vel egentlig at i slike tilfeller som jeg nå har opplevd burde selskapet gi ny maskin i bytte mot den ødelagte, eller i det minste svinge seg litt rundt for å få litt fortgang i sakene.

Når Hiper psu-en min røyk sendte komplett ny 2 dager etter jeg ringte og meldte fra. Den ødelagte ble sendt inn og har siden ikke hørt noe. Noe sånt er det vel kanskje jeg etterlyser, om så kun i de tilfellene der uforutsette ting skjer med maskinen mens den er på reperasjon osv..

 

En ekstra 360 har jeg desverre ikke råd til;)

Lenke til kommentar
Du kan jo gjøre som en del andre, kjøpe deg en Core som du har i bakhånd om hovedmaskinen tar kvelden ;)

8590758[/snapback]

 

 

Latterlig forslag.

8590960[/snapback]

 

Forslaget er reelt nok det, er sikkert en håndfull personer her på forumet som sitter med en ekstra xbox 360, kun for å ha en når den andre er på reperasjon.

8591028[/snapback]

Har vært innom den tanken selv jeg, men boksen min var på plass etter et par uker. Det var faktisk en helt ny maskin jeg fikk i retur, men de klarte likevell å ha min gamle på reperasjonsverkstedet i 6-7 dager før de sendte meg en splitter ny.

Lenke til kommentar

Forslaget er reelt nok det, er sikkert en håndfull personer her på forumet som sitter med en ekstra xbox 360, kun for å ha en når den andre er på reperasjon.

8591028[/snapback]

Har vært innom den tanken selv jeg, men boksen min var på plass etter et par uker. Det var faktisk en helt ny maskin jeg fikk i retur, men de klarte likevell å ha min gamle på reperasjonsverkstedet i 6-7 dager før de sendte meg en splitter ny.

8592065[/snapback]

 

Første gangen jeg sendte inn boxen for vel ett år siden fikk jeg faktisk en ny på dør nøyaktig en uke etter DHL henta pakken. Eller dette var ikke en ny maskin, men en annen maskin enn den jeg sendte inn.

 

Sendte boxen inn igjen for en tid tilbake og da tok det plutselig over 3 uker før jeg fikk en telefon fra DHL om at den var forsøkt levert på døren når jeg selvfølgelig var på jobb. Ringte opp igjen og var småforbanna fordi de ikke ringte å sa ifra de kom først. Men vi bestemte at maskinen skulle leveres dagen derpå.Boxen kom heller ikke denne dagen og jeg ringte selvfølgelig tilbake og etter 3 overføringer og over 20min på "810" nr ble jeg lovet maskinen levert samme kveld. Den kom ikke. Ringte opp igjen mandag og etter nye 20 min venting for rette person på "810" nr, ble jeg lovet å bli ringt opp igjen. Jeg ble hvertfall ikke ringt opp igjen og 3 dager etter kom en DHL mann på døren med en xbox. Ikke denne gangen heller ringte han å sa ifra, heldigvis var jeg hjemme. Men fikk en splitter nye Xbox da hvertfall :)

 

Men dette har forandret hele mitt syn på DHL. Om mulig enda mer håpløse og useriøse enn posten :nei:

Lenke til kommentar

Gjør som meg, ta turen til sentralen til DHL når du er ferdig på jobb/skole. De hadde jo selvfølgelig kommet i 10-tiden midt på dagen uten at jeg visste noe om det før en uke etterpå, så avtalte vi at de skulle komme etter 15.30 i løpet av de par neste virkedagene, da jeg kom hjem (et par minutter før avtalt tid) hang det en lapp på døra; "DHL var her 15.17, men dessverre var ingen hjemme! Kontakt kundeservice snarest!" Gjorde deretter så, ble satt på vent på telefonen og måtte høre på musikk i fantastisk kvalitet i omlag 5 minutter, før følgende melding kom; "Ditt abbonement støttes ikke for denne tjenesten" eller noe i den duren, latterlig. (Har Telenor ffs! :p ) Dagen derpå dro jeg nok en gang til sentralen og fikk utlevert boksen. Dette systemet med at de kjører rundt og tror at folk åpner i arbeidstiden er helt høl i huet spør du meg, veldig tungvint for mange..

Lenke til kommentar
Gjør som meg, ta turen til sentralen til DHL når du er ferdig på jobb/skole. De hadde jo selvfølgelig kommet i 10-tiden midt på dagen uten at jeg visste noe om det før en uke etterpå, så avtalte vi at de skulle komme etter 15.30 i løpet av de par neste virkedagene, da jeg kom hjem (et par minutter før avtalt tid) hang det en lapp på døra; "DHL var her 15.17, men dessverre var ingen hjemme! Kontakt kundeservice snarest!" Gjorde deretter så, ble satt på vent på telefonen og måtte høre på musikk i fantastisk kvalitet i omlag 5 minutter, før følgende melding kom; "Ditt abbonement støttes ikke for denne tjenesten" eller noe i den duren, latterlig. (Har Telenor ffs! :p ) Dagen derpå dro jeg nok en gang til sentralen og fikk utlevert boksen. Dette systemet med at de kjører rundt og tror at folk åpner i arbeidstiden er helt høl i huet spør du meg, veldig tungvint for mange..

8592270[/snapback]

 

Så du synes jeg skal trenge å slite ræva av meg for å rekke det når det er ms/dhl som har sørget for at den ikke fungerer? Nei takk, det får pent de ta seg av;)

 

Ang. leveringsmåtene til dhl var det bare flaks at jeg hørte ringeklokka og ingen som ringte til meg heller. De spør vel om leveringsadresse du er på dagtid om jeg ikke husker feil på tlf til dhl, men en tlf før levering burde nesten vært et minimum av service til privatpersoner.

 

Jeg har også funnet ut at den maskina jeg har fått nå ikke er den samme som jeg leverte inn, så da har jeg faktisk klart å få en ny 360 som var ødelagt :(

Lenke til kommentar
synes du skal sende en mail eller ringe dem om dette jeg!

sendte inn min for en stund sia når jeg fikk den tilbake så fikk jeg en helt ny xbox og de tok vare på harddisken min :)

8596457[/snapback]

 

Hvilket annet alternativ skulle di gi meg denne gangen jeg ringte?

Er vel ingen andre nr. ang 360 enn de support nr jeg alt har ringt?

Lenke til kommentar

Jeg er knallfornyd med servicen på 360en. Leverte boxen til DHL forrige fredag, og fikk fungerende xbox tilbake denne fredagen. Det synes jeg er kjapt.

 

 

Til dere som vurderer en ekstra 360. -Ikke gjør det. Hvis maskinen går istykker så kjøp en ny på elkjøp, og lever den tilbake før 30 dager har gått. Det hadde jeg gjort hvis det hadde drøyet lenger med boxen min, og Halo Betaen hadde vært i faresonen.

Endret av ak50224
Lenke til kommentar
snip

8592270[/snapback]

Så du synes jeg skal trenge å slite ræva av meg for å rekke det når det er ms/dhl som har sørget for at den ikke fungerer? Nei takk, det får pent de ta seg av;)

eg leverte inn, så da har jeg faktisk klart å få en ny 360 som var ødelagt :(

8592359[/snapback]

Ja hvis du faktisk er interessert i å få reparert boksen din synes jeg du kan oftre deg en liten tur ut, mere effektivt enn å sitte å furte inne på forumet her ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Du kan jo gjøre som en del andre, kjøpe deg en Core som du har i bakhånd om hovedmaskinen tar kvelden ;)

8590758[/snapback]

 

 

Latterlig forslag.

8590960[/snapback]

:ermm: Hva er galt med det? Ikke hørt om Elkjøp?

Lenke til kommentar
Ja hvis du faktisk er interessert i å få reparert boksen din synes jeg du kan oftre deg en liten tur ut, mere effektivt enn å sitte å furte inne på forumet her ;)

8600068[/snapback]

 

Du mener det ja? At jeg bruker tiden min på å furte her inne?

Tror kanskje du bør ta deg en pause, og holde deg til tråder du har noe fornuftig å komme med.

Selvsagt kan jeg stresse til dhl, men du vet ikke f... noe om min situasjon eller hvor jeg bor i forhold til dhl, så klapp igjen den bedreviter arrogansen din!!

 

Om du leser første posten min ser du at jeg er ute etter synspunkter på den service jeg blir gitt av ms, og hvilket ansvar dhl har oppi det hele, ikke hvordan man får levert boksen til dhl, som jeg mener er min rett som kunde at de henter når de har ødelagt den.

Lenke til kommentar

Tror ærlig talt at det ikke er DHL sin feil at du har fått en 360 som ikke fungerte. MS har pleid å sende u defekte 360 før, eller reparerte som har vært fikset på, men som da kun er midlertidig. DHL har også et sporingsprogram på hjemmesiden sin hvor du taster inn Kolli nr. og du får vite hvor pakken er + at du kan legge inn notat om at du ønsker levering når og hvor.

 

Jobber selv i DHL og vi bruker DHL express til måtte bil og flyleveringer når det gjelder dokumenter og vi har hele tiden 100% kontroll på hvor kolli befinner seg. Så det er ikke alltids bare å levere et produkt å regen med at det blir levert når du selv ønsker uten å gi beskjed.

Lenke til kommentar
Ja hvis du faktisk er interessert i å få reparert boksen din synes jeg du kan oftre deg en liten tur ut, mere effektivt enn å sitte å furte inne på forumet her ;)

8600068[/snapback]

 

Du mener det ja? At jeg bruker tiden min på å furte her inne?

Tror kanskje du bør ta deg en pause, og holde deg til tråder du har noe fornuftig å komme med.

Selvsagt kan jeg stresse til dhl, men du vet ikke f... noe om min situasjon eller hvor jeg bor i forhold til dhl, så klapp igjen den bedreviter arrogansen din!!

 

Om du leser første posten min ser du at jeg er ute etter synspunkter på den service jeg blir gitt av ms, og hvilket ansvar dhl har oppi det hele, ikke hvordan man får levert boksen til dhl, som jeg mener er min rett som kunde at de henter når de har ødelagt den.

8600773[/snapback]

Eh, ta det rolig mann :ermm: Det å levere boksen til en eller annen DHL-sentral var kun et forslag fra min side. Trodde du ville få reparert den fortest mulig jeg, og slutt med disse personangrepene :nei:

 

Selvfølgelig er det for dårlig av DHL å ødelegge boksen din på veien, enda dårligere hvis det var MS som sendte ut en defekt boks, men det lite å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...