Gjest member-101642 Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Er ute etter å hente ut litt mer ytelse av den ene laptopen min. Operativsystemet er per i dag Windows XP Home Edition. Vil jeg merke noe ytelsesforskjell dersom jeg oppgraderer til XP Pro 64 bits? Maskinenvaren består av en Intel Core Duo 2 T7200, 2 gb ram og så videre... Vil bruke XP lengst mulig, siden jeg synes det fungerer utmerket. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Hva vil du ha mer ytelse i? Noe spesielt prog eller windows generelt? Vanligvis er rådet å holde deg til 32-bit (og home pga mer prog i bakgrunnen på pro som senker ytelsen) siden 64-bit rett og slett fremdeles ikke gir noen relevant ekstra ytelse generelt sett. Om det derimot gjelder et spesielt prog så kan det være annerledes.. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Har hørt snakk om at XP Home Edition ikke bruker begge prosessorkjernene. Et operativsystem som støtter dobbelkjerne ville vel gitt mer ytelse generelt? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Tror det er kun HT(Hyper-Threading) den ikke støtter, men din cpu har ikke HT. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Home edition støtter dobbelkjerne, men kun en CPU (dualcore telles som en CPU). Intel har også sagt at home edition vil støtte Quad core.. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Home edition støtter dobbelkjerne, men kun en CPU (dualcore telles som en CPU). Intel har også sagt at home edition vil støtte Quad core.. 8593375[/snapback] Det at Home edition også skal støtte Quad-core tror jeg gjelder bare for Vista, ikke XP. Men XP Home støtter ihvertfall dobbeltkjerne-prosessor, det kan jeg stå inne for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå