Dinsdale Skrevet 11. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2007 Sony viste denne teknologien for en tid tilbake i et basketspill. Det er vel ikke de som har utviklet den, men de viste den fram hvertfall. Den fungerer slik at spillkarakterer ikke sklir rund i spillet, både i trapper og når de snur seg. Bena henger altså fast i bakken. Så det er en slags tyngdekraft i spillet. Tenkte kanskje at f.eks Gears of War, Resistance: Fall of Man, GRAW2 og RS: Vegas ville bruke denne teknologien, men jeg syntes disse også glir rundt i landskapet, dog mindre enn før. Er det noen som vet om denne teknologien er i bruk eller om det foreløpig finnes kun finnes en "light"-versjon som brukes i next-gen-spill? Gjerne en nettside eller en liste over spill som bruker denne teknologien. Poenget er at jeg er lei av personer som glir rundt på brettet, det har blitt bedre ja, men fremdeles er det irritasjonmoment Lenke til kommentar
slash Skrevet 16. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2007 Doom 3 har et meget sexy walkIK system som gjør at beina er plantet i bakken til enhver tid ved hjelp av prosedyrisk animasjon. Helt perfekt er det ikke, men det er bedre enn mange nyere spill. Lenke til kommentar
Dj_Arnleif Skrevet 17. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2007 Har ikke Crysis noe lignende? Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 19. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 Andre spill hvor karakterene alltid har føttene på bakken er PDZ og Halo 3. De bruker vel ingen motor for det, men utviklerne har vel ordnet en motor selv? Men det Dinsdale beskriver er vel om føttene sklir, og ikke om de er plantet på overflaten hele tiden..? Lenke til kommentar
Phoenixs Skrevet 19. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 Det var vel egentlig aldri en teknologi. Så vidt jeg vet var det en feature i et av EA Basketspill. Vanlig feature som ble hypet som teknologi. Tror alle de nye NBA live spillene har/får dette. Strengt tatt så trengs det egentlig ikke noen egen motor etc for dette. Mye kan fikses med gode animatører. "Moonwalking" osv har mye å gjøre med run speed i spillet og speed'n på animasjonene ikke passer sammen. Men det er vel ikke bare dette du mener, det finnes jo såklart situasjoner som oppstår når figurer snur seg og lignende, står i skrått terreng, eller når en animasjons sekvens slutter og den neste begynner (Gears of War, du løper mot cover, trykker knappen, Marcus går i "cover stilling" før han har nådd veggen. Han ender opp med å "skli" langs bakken de siste meterne) Men dette er heller ikke altfor vanskelig å løse, du trenger ikke en egen motor for dette. Men jeg tror nok at dette vil bli mindre og mindre med tiden. Ikke pågrunn av spesifikk teknologi, men pågrunn av at mange spill begynner å gå over på "procedural animations" slik som f.eks Crysis kommer med. Og at flere og flere inkompetente animatører blir luket ut (Håper jeg) Der de fortsatt trengs, siden mocap blir mer og mer vanlig. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 Men jeg tror nok at dette vil bli mindre og mindre med tiden. Ikke pågrunn av spesifikk teknologi, men pågrunn av at mange spill begynner å gå over på "procedural animations" slik som f.eks Crysis kommer med. Og at flere og flere inkompetente animatører blir luket ut (Håper jeg) Der de fortsatt trengs, siden mocap blir mer og mer vanlig. 8650578[/snapback] Procedural (Real-time) animation Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 22. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2007 la oss håpe på bedre animasjoner og fysikk fremfor flere polygoner. Akkurat nå står ikke de to i samsvar med grafikken. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 22. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Starcraft 2 får noe lignende. Kalte det IK(eler KI) teknologi eller noe i den duren. Endret 22. mai 2007 av M@R7!N Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 22. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2007 Starcraft 2 får noe lignende. Kalte det IK(eler KI) teknologi eller noe i den duren. 8672208[/snapback] Inverse Kinematics er ikke noe nytt da. har vert i bruk lenge. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 22. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2007 I Crysis vil føttene være plantet i bakken hele tiden. Sinnsykt jeg gleder meg til det spillet . Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 22. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2007 Men hvordan skal de stakkars folka bevege seg hvis føttene er plantet i bakken hele tiden Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 23. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2007 Men hvordan skal de stakkars folka bevege seg hvis føttene er plantet i bakken hele tiden 8676029[/snapback] Fan du er dom lisom Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 25. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2007 Synes den var litt bra jeg. Om føttene er plantet i bakken, og de ikke skal gli bortover, ja DA sliter man.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå