pinnsvin Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Om den får panikk er jo veldig individuelt da, det er langt ifra alle som er redd for vann. Og ingen her har vel sagt at de skal vaske katen regelmessig, men at de må hvis den har baded i kubæsj, olje, eller kanskje furukvae. Og sjelden bading skader underlagsfettet i pelsen, så det gjør ikke noe. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Om den får panikk er jo veldig individuelt da, det er langt ifra alle som er redd for vann. Har hørt om katter som ikke får panikk av at noen bader/dusjer den, men har aldri sett en. Antar at nærmere 99% av katter får panikk av det. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg kjenner en katt som liker å bli badet i lunket vann. Derfor antar jeg at det er 99% sikkert at alle katter liker å bli badet, siden jeg ikke kjenner en som hater å bli badet. Got my point? Du regner med, ergo vet ikke. Før du vet noe så kan vi si at det er individuelt. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Jeg kjenner en katt som liker å bli badet i lunket vann. Derfor antar jeg at det er 99% sikkert at alle katter liker å bli badet, siden jeg ikke kjenner en som hater å bli badet. Got my point? Én katt er ikke statistisk signifikant. Vet om flere katter som har vannfobi . En katt kan sikkert bli vant til vann, hvis den blir eksponert for det regelmessig fra tidlig alder, men vannfobi er nok veldig naturlig for katter. Det var derfor jeg brukte BS-statistikken min (ja, jeg vet det, innlegget mitt var veldig dårlig formulert) . Det er jo mange som "straffer" katta med en sprayflaske med vann (selv foretrekker jeg en høy lyd). Ser om jeg gidder å finne fram "Forstå Katten", tror det står noe om det der. Endret 13. juni 2007 av xNINJA Lenke til kommentar
Q-Bert Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Hvorfor straffer du katter..?? Vår katt er bare grei og snill Lenke til kommentar
haalo Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Hvorfor straffer du katter..??Vår katt er bare grei og snill Hvis katta klorer kommoden, så sier jeg "PUS!". Det er vel ikke akkurat så ille da . Den eldste katta (10 år), gjør aldri sånt, men nå har jeg jo ganske mange katter. Lenke til kommentar
Q-Bert Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Hvis katta klorer kommoden, så sier jeg "PUS!". Det er vel ikke akkurat så ille da . Den eldste katta (10 år), gjør aldri sånt, men nå har jeg jo ganske mange katter. 8928803[/snapback] Ok =) Katter er søte. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hvorfor straffer du katter..??Vår katt er bare grei og snill Hvis katta klorer kommoden, så sier jeg "PUS!". Det er vel ikke akkurat så ille da . Den eldste katta (10 år), gjør aldri sånt, men nå har jeg jo ganske mange katter. 8928803[/snapback] Jeg sier også bare PUS! eller "slutt med det der!", "HEI!" funker også fint Aldri hatt behov for å straffe katter, katter er intelligente dyr som vet at det de gjør er galt. Årsaken til at kattene jeg har vært borti har funnet på faenskap er at de har hintet til at de vil ut eller ha mat og ingen har hørt etter dem:) Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Katten min har aldri vært vasket av mennesker .. Men det er jo mulig at din katt trengte det.. Lenke til kommentar
mea22 Skrevet 20. februar 2016 Del Skrevet 20. februar 2016 Det har vært katt i huset så lenge jeg har levd. Jeg er nå på mitt 26 år og har enda tilgode å ha behov for å vaske en eneste katt. Alle kattene vi har hatt har vært langhårete skogkatter og pelsen deres har bestandig vært fin. Hvis du gir kattene riktig mat og børster pelsen deres så klumper ikke pelsen seg. og skulle pelsen klumpe seg så klippes slike klumper enkelt ut med en liten saks. Jeg har aldri opplevd at kattene har trengt hjelp til vasking i mine 26 leveår, så det er veldig merkelig hvis du trenger å vaske katta di ofte! Hvis det er behov så finnes det katteshampo, men det er mulig at andre milde såper eller "såper som er såpefri" funker. Å klippe neglene til en katt er som å klippe fingrene av deg, så det bør du absolutt ikke gjøre! Kjøp heller ett klorestativ som katten kan klore på. Hjemme hos oss så har det gått hardt utover sofaen helt til vi skaffa stativ til kattene. Det er IKKE en hund du har skaffet deg, men ett dyr som stort sett klarer seg selv. Dette bør leses av alle som har katt. Katter feller klør om de får noe å klore på. Klumper i langhåret pels ordnes med saks og børste. Det finnes katteshampo i tilfeller der katten er møkkete, men normalt vil de ordne seg selv. Jeg har selv en 13 år gammel innekatt, og jeg har aldri klippet klørne dens. Katter har også samme følelsesmønster som oss. De blir glade, sinte, fornærmet, lei seg osv. Huskatter er ikke like robuste som villdyrene, så ta inn katten om natten, spesielt om vinteren når det er 20 minusgrader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå