Q-Bert Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Hei! Jeg skal vaske katten min i dag, og jeg lurer på hvilken sjampo jeg skal bruke. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 vasker ikke katten seg selv da? Lenke til kommentar
jahas Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Du skal jo ikke vaske katten da din nabb... Hatt katte i 6år, aldri vaska hu.... Lenke til kommentar
Q-Bert Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 vasker ikke katten seg selv da? 8590002[/snapback] Av og til må katten vaskes, ellers blir pelsen deres flokete. Katten min er langhåret. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 vasker ikke katten seg selv da? 8590002[/snapback] Av og til må katten vaskes, ellers blir pelsen deres flokete. Katten min er langhåret. 8590015[/snapback] Feil, vår er langhåret og fikk skryt av dyrlegen for pelsen. Aldri vasket men kammet ca. en gang i uka Lenke til kommentar
Q-Bert Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Feil, vår er langhåret og fikk skryt av dyrlegen for pelsen. Aldri vasket men kammet ca. en gang i uka 8590031[/snapback] Ja, okey, men pelsen hennes er skitten og full av gjørme. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Hvis den f.eks. har rullet seg i kuskitt er det jo ok å vaske den. Eeeller hvis den da er usannsynlig skitten av en eller annen grunn. Det er helt greit å vaske dyra en gang i blant (det skader ikke underlagsfettet). Du må enten bruke barneshampoo (uten parfyme og som er mild mot huden) eller katteshampoo (som koster 5 ganger mer ) Lenke til kommentar
jahas Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Feil, vår er langhåret og fikk skryt av dyrlegen for pelsen. Aldri vasket men kammet ca. en gang i uka 8590031[/snapback] Ja, okey, men pelsen hennes er skitten og full av gjørme. 8590054[/snapback] Ok, ser problemet. Bruke en mild såpe. Ikke en med parfyme Lenke til kommentar
Q-Bert Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Hvis den f.eks. har rullet seg i kuskitt er det jo ok å vaske den. Eeeller hvis den da er usannsynlig skitten av en eller annen grunn. Det er helt greit å vaske dyra en gang i blant (det skader ikke underlagsfettet). Du må enten bruke barneshampoo (uten parfyme og som er mild mot huden) eller katteshampoo (som koster 5 ganger mer ) 8590055[/snapback] Vi har barneshampoo. Da bruker vi det Neglene hennes må også klippes. Det blir moro Lenke til kommentar
jahas Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Hvis den f.eks. har rullet seg i kuskitt er det jo ok å vaske den. Eeeller hvis den da er usannsynlig skitten av en eller annen grunn. Det er helt greit å vaske dyra en gang i blant (det skader ikke underlagsfettet). Du må enten bruke barneshampoo (uten parfyme og som er mild mot huden) eller katteshampoo (som koster 5 ganger mer ) 8590055[/snapback] Vi har barneshampoo. Da bruker vi det Neglene hennes må også klippes. Det blir moro 8590067[/snapback] Husk at hvis du klipper neglene litt vil blodårene trekke seg lengre inn. -> klipp dem flere ganger og litt hver gang Ikke mye med en gang Lenke til kommentar
Q-Bert Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Husk at hvis du klipper neglene litt vil blodårene trekke seg lengre inn. -> klipp dem flere ganger og litt hver gang Ikke mye med en gang 8590075[/snapback] Det er lenge siden de er blitt klippet, så de er veldig lange. Takk for tipset, det skal jeg huske Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Pelsen er en sak men klørne? De klarer da vel fint å slipe ned de selv? Lenke til kommentar
Q-Bert Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Pelsen er en sak men klørne? De klarer da vel fint å slipe ned de selv? 8590101[/snapback] Mulig det men de er hvertfall veldig lange og skarpe. Du sier noe, katten burde vel kanskje slipt de selv? Men hvorfor kjøper folk katteneglesakser da..? Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Pelsen er en sak men klørne? De klarer da vel fint å slipe ned de selv? 8590101[/snapback] Generelt ja, men kanskje katten er innekatt? Lenke til kommentar
Q-Bert Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Generelt ja, men kanskje katten er innekatt? 8590168[/snapback] Hehe, ja den er jo en kosekatt, men selvfølgelig er den ute av og til! Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Det er jo ingen fasit her - klør voksen forskjellig og på somme dyr må du klippe. Hvis du føler at dette er så hos dere må du bare klippe, men ikke klipp så mye at hun'/han ikke kan klatre i trær, forsvare seg osv Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Synes det er kjekt at katten har klør, selv om den er inne for det meste. Slipper katta ut når han vil ut, så kommer han tilbake et par timer senere. Selv om han har klør så river han ikke noe, untatt når han baker brød i fanget mitt, ahh... Lenke til kommentar
Q-Bert Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Jepp er enig ! Men det kan da ikke skade å klippe klørne litt kortere en gang i blant Lenke til kommentar
Hattifnatt Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Hvis man klipper klørne til en utekatt, så hemmer man den i både å klatre i trær og fange mus/fugler. Det skal ikke være nødvendig å klippe katteklørne, de sliper seg selv. Og syns du de er litt lange, så kjøp et klorestativ til katten Klørne til katter er lange når de er ute, men når de er inne så ser man dem bare litt. Klosaksene er for de som har innekatter som ikke klarer å slipe ned klørne naturlig Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Bruk grønnsåpe! Nei, jeg tuller ikke. Jeg har hørt om flere som har gjort det med hunder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå