Gå til innhold

Company of Heroes Multiplayer - Populärt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette spillet tar jo helt av!

Er jo en skam at Company of Heroes ikke har blitt diskutert mer på dette forumet.

Bra det er flere som kjøper spillet her. Company of Heroes burde fått/få mye mer oppmerksomhet i media, etter som det kanskje er det beste RTS'et noen sinne! Ligger bl.a på 7. plass på gamerankings over beste PC-spill noensinne og er rangert som det beste strategispillet noensinne basert på 59 anmeldelser :yes:

Heter Woldman btw hvis noen er keen på å ta en match en dag. Er en ganske ustabil spiller. Noen ganger føler jeg at jeg spiller grisebra, andre ganger roter jeg det helt til og bare "waster" units :p

Lenke til kommentar

Å spille kampanjen hjelper en god del. Der er motstanderen som regel ganske defensiv, og forsøker ikke å mose basen din med en gang. :)

Om det finnes noen magiske triks spørs, men enheter har gjerne veldig markante styrker og svakheter, og du må nesten alltid styre spillet på enhetsnivå.

Bli kjent med enhetene, og lær hvordan de fungerer. Infanteri faller fort mot granatkastere, blir lett stoppet av maskingeværild, mens en stridsvogn er nær immun mot dette.

Sørg for at stridsvognene alltid har nesa mot trusselen (andre stridsvogner, AT-kanoner eller infanteri med AT-våpen), at infanteri alltid er godt dekket.

Enhetene må også støtte hverandre. En Sherman klarer seg sjeldent mot en AT-kanon eller en infanterienhet med bazookaer. Da er det bare å rykke frem med infanteriet, som vel kan regnes som mindre kritisk enn stridsvognene hva angår ressurser etc.

Rykk heller aldri raskt frem om du ikke vet hva som venter rundt neste hjørne. Plutselig har du massiv maskingeværild over infanteriet samtidig som granatene hagler, og du mister flere enheter.

Undervurder heller aldri spesialenhetene en enhet kan inneha. Den kan være forskjellen mellom liv og død, f.eks. kan visse typer infanteri kaste håndgranater mot fiendlige posisjoner, Sherman-tanken kan omdanne infanteri til kjøttkaker ved hjelp av minerydder-oppgraderingen (en rask kjøretur inn i fiendtlig infanteri kan vise seg å være lite behagelig), snikskyttere kan kamuflere seg etc.

For øvrig er et godt tips for å holde på kontrollpunktene sine å alltid bygge bunkere/maskingeværreder ved bestemte posisjoner. Suger opp en del kanonild, feier ned infanteri, og lar deg holde oversikten.

Endret av Aiki
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke akkurat påstå jeg er altfor god, men det kommer ofte an på mostanderen hvordan du må spille. Ofte er det en god ide å være raskt ute på fronten, spesielt som wehrmacht på maps med hus/fortifications nær nøkkelpunkter, en rask MG vil 80% av kampene la deg cappe og bunkre opp i området. (Om du holder på det er en annen sak).

Husk også oppgraderinger og prioriteringer. Vil du ha BARs utpå og map kontroll, eller M8? (BAR upgrade trenger fuel). Noen ting må læres inn, bl.a at du vinner ikke alltid. Sjelden vil noen påstå. Alltid er det noen smurfs ute og går som ødelegger dagen din. :)

Lenke til kommentar
Gikk gjennom tutorialen en gang så en skirmish på easy.

Tapte 0-500! Shait til vanneskli spill! Noen tips for meg?

Sorry, men må nesten le litt :p. Husker mine første forsøk mot computeren selv :whistle:. Gjør som Aiki sier å gå gjennom kampanjen og prøv deg fram! Når du begynner å bli god, kan duT spille mot vanskeligere motstand i skirmish og kanskje ta noen multiplayer-kamper mot andre nybegynnere.

På CoH sin portal på gamereplays kan du finne mange tips, strategier og kampopptak for alle de fire faksjonene. Det du vil finne her vil mest sannsynlig være komplisert i starten og er først og fremst en guide til multiplayerdelen. Når du har spilt en god del av kampanjen og kanskje tittet litt på gamereplays skal jeg love deg at du kan slå expert-computeren i skirmish med bind for øynene ;)

Lenke til kommentar

Ja laster fortsatt ned patcher... over to timer for å installere.. den er drøy ass..

Edit: Da var jeg ferdig. Jeg heter LIKMARK ingame, legg meg til som venn for en kamp den som vil. (Må bare øve seg litt først, er nok ganske rusten)

Endret av Uglegutt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...