Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bilstereo til opel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror det blir lettere for folk å gi deg råd hvis du kommer med litt mer info.

Som f.eks: Hva er budsjettet ditt, hvordan musikk hører du på osv.

8589901[/snapback]

mitt budsjett er ca 30,000 kr.

musikk jeg hører på er, tekno,heavy metal.

Lenke til kommentar

Det jeg ville gjort var å invistert i en spiller fra Alpine, Pioneer. Jeg ville sørget for at denne hadde aux og 3 par rca utganger. Men det kan hende du bare trenger 2 i ditt tilfelle.

Så ville jeg skaffet meg et komponentsett fra Morel, Focal, Hertz eller Soundstream. Du må huske å måle hvor stor mellom tone du kan ha i bilen, om du ikke skal lage noe i døren etc.

Forsterker til å drive dette komponentsettet Siden du bare skal drive et komponent sett trenger du en 2 kanaler. UsAmps, Soundstream og Focal.

Så kommer subbwofer delen. Avhenging av plass bak i bilen etc. kan 2 stk 12 tommere være noe å tenke på. Kan få mye rått i den prisklassen du skal handle for, se på ReAudio, Sounstream, Hertz og JL Audio.

Som forsterker til subbene ville jeg helst ha brukt en monoblokk som matcher subbene så godt som mulig. Her gjelder de samme anbefalingene som jeg ga på 2 kanaleren.

Batteriet ditt i bilen bør kanskje oppgraderes. Har det stått i bilen siden den var ny må den ut, siden de som selger biler kjøper svake batterier.

Jeg ville også brukt 50mm2 strøm kabler, siden anlegget kommer til å trekke ganske brukbart med strøm. Du må også kjøpe rca kabler om du ikke har dette fra før av.

Hvis du kjøper alt eller en god del fra en butikk burde det være gode sjanser for at du får ett tilbud, ta å skriv en email til butikken å hør.

Morel, Usamps, ReAudio: www.morel.no

Hertz, Soundstream: www.installbay.no

Focal: www.iceaudio.no

JL Audio: www.bilradiosspes.no

Endret av Defus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...