ReFuse Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Hei Har merket at laptopen min har blitt treigere enn normalt de siste dagene og har i tillegg fått en del feilmeldinger i "Hendelseliste" som indikerer feil med harddisken. Eksempel: Advarsel: Fant en feil på enheten \Device\Harddisk0\D under en pagineringsoperasjon. Feil: Enheten \Device\Ide\IdePort0 svarte ikke før tidsavbruddet utløp. Feil: Enheten \Device\Harddisk0\D har en dårlig blokk. Det jeg lurer på, er om jeg kan fikse dette uten formatering, eller må jeg i værste fall kjøpe ny disk ? Kan legge til at det er snakk om en Zepto 6515 WD med 80 G harddisk, 1024 Ram, og Win XP Home. Alle drivere er up to date. På forhånd, takk for alle svar. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 For å finne ut hvor alvorlige feilene er kjører du scandisk fra gjenoprettingskonsollen på windows-cd en Lenke til kommentar
ReFuse Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 For å finne ut hvor alvorlige feilene er kjører du scandisk fra gjenoprettingskonsollen på windows-cd en 8589715[/snapback] Takk for raskt svar. Kan jeg gjøre det i Windows ? eller må jeg boote fra CD'en og ta det derfra og videre ? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 For å finne ut hvor alvorlige feilene er kjører du scandisk fra gjenoprettingskonsollen på windows-cd en 8589715[/snapback] Takk for raskt svar. Kan jeg gjøre det i Windows ? eller må jeg boote fra CD'en og ta det derfra og videre ? 8589767[/snapback] Du må starte windows cd en og velge å starte gjenoprettingskonsollen. Jeg husker ikke menyene nå da men det er ikke så vanskelig. Når du starter konsollen skriver du chkdisk c: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå