Gå til innhold

Hvilken religion tilhører du?


Hvilken religion er du tilhenger av?  

259 stemmer

  1. 1. Hvilken religion er du tilhenger av?

    • Kristendommen
      110
    • Islam
      7
    • Buddhismen
      9
    • Human-Etikken
      14
    • Jødedommen
      1
    • Ateismen
      83
    • Andre/Ikke-religiøs
      201


Anbefalte innlegg

En ekte satanist tror på Satan, hvorfor skulle det ellers hete SATANisme?

En ekte satanist vil også tro på gud, da begge religioner bygger på samme bok/har samme opprinnelse. Den er bare tolket forskjellig, evt. satanistene vil være litt vanskelige

som sakt det er mangen forsjelige typer satanister.

Det er djæveldyrkere som tilber djevelen.

Men det er og den typen som baserer seg på the satanic bible. Der er det mennesket som blit tilbet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gromle:

 

Atter en gang, det er "Nü-Satanisme" som egentlig ikke har noe med Satanisme og gjøre... En ekte satanist tror på Satan, hvorfor skulle det ellers hete SATANisme?

De tror jo på Satan, men dyrker ikke det onde. De mener at satan representer urinstinktene i mennesket.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Se på statsledere som dreper for fote , som feks Saddam som sier allah vere med oss og Bush som sier gud er med oss og så drar de ut og dreper hverandre, hvilken gud er dette og hvilke "troende" er disse som dreper i guds navn. :wow:

Mhm. Så dokumentaren om D-dagen som gikk på NRK1 i går. I den fortalte soldatene at de på begge sider bad bønner om å få leve til den samme guden, mens de drepte hverandre. Og det finnes en Gud?

Lenke til kommentar

Human-Etikk er, i likhet med ateisme, ikke en religion. Human-Etikk er ett livssyn, og har således ingenting med religion å gjøre. Der religion har en eller annen form for åndelig makt i sentrum, er det mennesket som står i sentrum i human-etikken.

 

Sånn er det.

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Mhm. Så dokumentaren om D-dagen som gikk på NRK1 i går. I den fortalte soldatene at de på begge sider bad bønner om å få leve til den samme guden, mens de drepte hverandre. Og det finnes en Gud?

 

Self finest det ein gud. Han er bare stin pikade galen. Først lagger han verden på ei lita veke. Og så sender han sin sønn ner for å redde verden. Han klarer selfølgeli å få seg hengt opp på eit kors. Så der gikk den planen i vasken. No er han nok bare lei heile driten og lar oss drepe kvarandre.

Lenke til kommentar
Det finnes mange "retninger" innen satanisme.

Men det er jo ingen tvil om hvor Satan stammer fra og derfor også hvor satanisme opprinnelig stammer fra..

Satanisme stammer fra Alastor Crowley og La-Vey...

 

Kristendommen derimot tok Satan fra en naturreligion. Frukbarhetsgeiten osv...

Prøvde bare å ødelegge ryktet til andre religioner ved å karakterisere de som onde osv... så "satan" er ikke noe kristendommen har funnet på, bare nok et plagiat.

Lenke til kommentar
Satanisme stammer fra Alastor Crowley og La-Vey...

 

Kristendommen derimot tok Satan fra en naturreligion. Frukbarhetsgeiten osv...

Prøvde bare å ødelegge ryktet til andre religioner ved å karakterisere de som onde osv... så "satan" er ikke noe kristendommen har funnet på, bare nok et plagiat.

 

Som i gjen viser at kristendommen bare er eit eventyr. Men Eventyr kan no vere morosame å lese. Men ein trenger no ikkje byge store hus og greier for å lese eventyr i vel? Det er no lite fornuftig bruk av penger :p

Lenke til kommentar
Jeg fikk min mor som er kristen til å melde meg ut av kirken når jeg var 10-11 år gammel  :D

Er nå 15

 

Liker ikke at de får 50 kroner i året per person som er medlem fra staten  :evil:

Da har du driti deg ut, for de mottar fortsatt støtte for deg :p

Du må "melde deg inn" i en anna religion for at de ikke skal motta støtte for deg.

Det som er langt viktigere enn pengene statskirken mottar er at det høye medlemstallet i statskirken gir et vektig argument for å opprettholde statskirken, fatte politiske beslutninger på religiøst grunnlag og fortsette med å ha kristendommen som verdigrunnlag for grunnloven.

 

Det vil i nær framtid bli tatt en politisk beslutning om forholdet mellom stat og kirke. (Først skal Gjønnes-utvalget lage en utredning, og så blir det vel en avstemning i stortinget.) For å påvirke dette utfallet i gunstig retning hadde det vært flott om de som misliker statskirken men fortsatt er medlem meldte seg ut så fort som mulig. Arbeidet er gjort på under 15 min, og det fins skjema for det (som ikke innebærer innmelding i HEF) på human.no.

Lenke til kommentar

Jeg er personlig "kristen" hvor mye jeg legger i kristendommen er en annen ting. Jeg tolker bibelen på min helt spesielle måte og har et mye mer liberalt syn på alkohol , sex ogslikt. Så jeg har vell litt katolisme og litt protestantisk i meg. Jeg er konfirmert og er 17år. For meg så fins det en gud.

Lenke til kommentar

For å klare opp et par definisjoner:

Atesisme - Troen på at det ikke finnes noen Gud (Trosretning, ikke religion)

Agnosisime - Uvisshet for om det er noen Gud, hvem han er, hva han står for osv... Mener at enkelte ting kan ikke menneskene forstå, og tar ikke standpunkt basert på ren tipping, overtalelse, påvirkning eller gamle bøker. (Trosretning)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...