Gå til innhold

Hvilken religion tilhører du?

Hvilken religion er du tilhenger av?  

259 stemmer

1. 1. Hvilken religion er du tilhenger av?

• Kristendommen
      110
    • Islam
      7
    • Buddhismen
      9
    • Human-Etikken
      14
    • Jødedommen
      1
    • Ateismen
      83
    • Andre/Ikke-religiøs
      201

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Definisjonen av ateist er feil. En ikke-religiøs person erkjenner ikke noen religioner. Ateist er en religiøs betegnelse for en ikke-troende - derfor har den ikke-religiøse som kaller seg ateist allerede erkjent religionene ved å akseptere en av deres betengelser.

Er selv medlem av Statskirken, men er ingen veldig religiøs person.

Lenke til kommentar

Det er vel neppe noe annet som er større årsak til all jævelskap i verden enn kristendommen, hvorfor hater så mange hverandre, jo som regel pga forskjellig tolkning av religion .

Se på statsledere som dreper for fote , som feks Saddam som sier allah vere med oss og Bush som sier gud er med oss og så drar de ut og dreper hverandre, hvilken gud er dette og hvilke "troende" er disse som dreper i guds navn. :wow:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Det er ikke noe mer tull enn å dyrke Gud...

Jo, det er det, siden i det ene tilfelle tror og tilber den som vil deg godt, mens i satanismen tilber man den onde som vil deg vondt.

Satanismen har ingenting med det onde å gjøre. Satanisme har med å dyrke seg selv.

Ta kikk på Church of Satan og denne FAQ'en.

Og bak Church of Satan står Anton LaVey.

Satanisme er rett og slett ikke hva de fleste tror.

Endret av Gromle
Lenke til kommentar
Jeg fikk min mor som er kristen til å melde meg ut av kirken når jeg var 10-11 år gammel :D

Er nå 15

Liker ikke at de får 50 kroner i året per person som er medlem fra staten :evil:

Da har du driti deg ut, for de mottar fortsatt støtte for deg :p

Du må "melde deg inn" i en anna religion for at de ikke skal motta støtte for deg.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe mer tull enn å dyrke Gud...

Jo, det er det, siden i det ene tilfelle tror og tilber den som vil deg godt, mens i satanismen tilber man den onde som vil deg vondt.

Satanismen har ingenting med det onde å gjøre. Satanisme har med å dyrke seg selv.

Ta kikk på Church of Satan og denne FAQ'en.

Og bak Church of Satan står Anton LaVey.

Satanisme er rett og slett ikke hva de fleste tror.

Litt av grunnen til at satanismen er misforstot er vel på grunn av enkelte *kremt* episoder opp over den nyere historien. Men ein kan vel ikkje forvente at satanisemen skal slå gjenom i norge som har Kristendom som stats religion.

Lenke til kommentar
Jeg fikk min mor som er kristen til å melde meg ut av kirken når jeg var 10-11 år gammel  :D

Er nå 15

Liker ikke at de får 50 kroner i året per person som er medlem fra staten  :evil:

Da har du driti deg ut, for de mottar fortsatt støtte for deg :p

Du må "melde deg inn" i en anna religion for at de ikke skal motta støtte for deg.

øøøøh, nei?

Lenke til kommentar
Gromle:

Atter en gang, det er "Nü-Satanisme" som egentlig ikke har noe med Satanisme og gjøre... En ekte satanist tror på Satan, hvorfor skulle det ellers hete SATANisme?

Vist du trur på satan så er du vel egentlig kristen. Alle kristne trur jo på satan.

Det er og svært mangen forsjelige typer satanisme.

Lenke til kommentar
En ekte satanist tror på Satan, hvorfor skulle det ellers hete SATANisme?

En ekte satanist vil også tro på gud, da begge religioner bygger på samme bok/har samme opprinnelse. Den er bare tolket forskjellig, evt. satanistene vil være litt vanskelige

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...