Gå til innhold

Hvilken religion tilhører du?

Hvilken religion er du tilhenger av?  

259 stemmer

1. 1. Hvilken religion er du tilhenger av?

• Kristendommen
      110
    • Islam
      7
    • Buddhismen
      9
    • Human-Etikken
      14
    • Jødedommen
      1
    • Ateismen
      83
    • Andre/Ikke-religiøs
      201

Anbefalte innlegg

Religion har jo skremt mange til å oppføre seg bra og?

hehe, artig at du skulle nevne det. For det er 90% riktig. Religion har skremt/ledet folk til å oppføre seg bra overfor eliten. Religion har på flere måter holdt opprør nede, hindret maktovertakelse og hindret den lavere klasse i å gjøre revolusjon og ta makta. Så ja, religion har fått folk til å oppføre seg "bra".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenker bare i de baner som at ett religiøst sted kan være steder der andre kan slappe av og føle seg trygge.

da ser jeg for meg baren...der kan du sitte i ro og slappe av..ta deg en røyk..(for så å slukke den) ta en slurk nå og da..

sitte å prate med gutta om fotball kampen som nettopp gikk.

...hadde heller det enn å sitte i kirken flere timer å høre på ekkoet etter han som prate helt der framme om masse ting...

Lenke til kommentar
Alltid det samme spørsmålet.... Tror du på Gud eller ikke.... Jeg vet ikke hva jeg skal tro... Det hele er for ufattelig allikevel..... Vi stakkars små mennesker har vel egentlig ikke den ringste anelse om dette ufattbare ..... Hvor kommer vi fra?.... Hvorfor eksisterer vi?..... Hvordan kan det ha seg at alt som eksisterer egentlig eksisterer?.... Hvor kommer alt fra?.... Ærlig talt....jeg fatter ingen ting...

........

Jeg synes det er teit å tro på gud (bevisst skrivefeil). Jeg anser ingen som er kristne som intelligente i det hele tatt.

For det første ligner bibelen veldig mye på en bestselger nå for tiden, hvis man skal sette det på spissen. Det tyder på at bibelen er funnet på, skrevet av en forfatter. Det er en veldig mulig forklaring spør du meg.

Den følger flere forskjellige hovedpersoner i forskjellige tider, som har påvirkning på hverandres historier uten å faktisk ha møtt hverandre. Pulp Fiction er et annet eksempel på en sånn historie.

Jesus er hovedpersonen, han er en mann. Selv om han viser fler eksempler på at han mener at kvinner ikke er mindreverdige, så er det nesten BARE menn i de store hovedrollene i boka. Det er også sånn de tenkte på den tiden. Så da er det mulig at han eller dem som skrev boka bare fant alt på, og da er det vanlig at man ubevisst legger inn sånne detaljer som avslører. Og dette er folk som ble utvalgt av gud, ikke noe diskriminering fra han eller?

Også er det de gode mot de onde. Og de gode vinner alltid. Noen ganger er det de onde som blir omvendt til de godes side, men det er også vanlig i historier.

Så jeg tror kristendommen er pure BS. Jeg tror det er noe mennesker oppfant for lenge siden for å forklare det som de ikke kunne forklare, som tornadoer, orkaner, tørketider osv. Bare for å få det på greip. Det kan hjelpe på sørging å si at den døde lever videre i et bedre sted, men det gjør de ikke! De er døde! Hjernen deres slo seg av, og blir sånn, man er ikke bevisst etter at man dør. Man ser aldri de igjen.

Men nå som vi har forklart det aller meste kristendommen er det ikke behov for den lenger. Bare svake mennesker som vil leve i en drømmeverden tror på det mener jeg. Det er naivt å være kristen! Vi er helt alene i verden!

Hva med Ebolavirus, 2. verdenskrig, Pompeii, Atombomben? Er det ting gud som han er beskrevet i bibelen ville satt i gang? Hvorfor lar han fremdeles Sola skinne over steder som Auschwitz eller Birkenau?

Lenke til kommentar
Forresten...når eg tenker på religion så ser eg på buddisme som den mest fredelige og minst freakete religionen.

men det har en anstregt forhold til seksualitet og den slags...

...viss man ikke teller med tantriske retningen innen budisme da :D

Lenke til kommentar

jeg selv er ateist, og jeg trur ikke på guden i kristendommen eller i andre verdensrelgioner. men noe må jo da finnes mellom himmel og jord, men hva? spørsmålet vi alle kan stille når det gjelder relgion er at hvordan kan en allmektig skapergud la onde ting skje? og hvorfor forindrer ikke denne overmakten ondskapen her i verden? det er en haug av spørsmål vi kan stille uten å få noe som helst svar.......

mvh shmats

Lenke til kommentar

Jeg er i grunn fornøyd med å bli til jord. Håper da virkelig ikke det er som de kristne sier, at når man dør må man vente til dommedag en eller annen gang i en fjern fremtid før man får vite om man kommer til himmelen eller helvete! Tenk deg hvor kjipt det er i forhold til å ligge i jorda, uten ventetid, mot å måtte vente kanskje noen tusen år bare på å få vite at, "nei synd det, du pula kona til naboen, det blir nok helvete på deg" :roll:

Lenke til kommentar

Du bør splitte Annet/ikke religiøs... Jeg er ikke religiøs, men hvis jeg stemmer det kan jeg like gjrne ha stemt annet, som er religiøst slik jeg oppfatter det.... men, no big deal... :shrug:

Lenke til kommentar

Jeg er noe slikt som en blanding mellom hedning og agnostiker.

Hvis det er noe som er en slags utøvende makt i høyere grad enn mennesket, så tror jeg at det er naturen.

Du bør splitte Annet/ikke religiøs... Jeg er ikke religiøs, men hvis jeg stemmer det kan jeg like gjrne ha stemt annet, som er religiøst slik jeg oppfatter det.... men, no big deal... :shrug:

Enig, det er _veldig_ stor forskjell på annet og ikke religiøs.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...