Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble til internett via mobil

Anbefalte innlegg

Om ikke dette er rett forum,vennligst flytt det til rett plass.

Jeg har Nokia N73,og laptop med bluetooth.Kan jeg koble meg på internett via mobilen?

Hvordan gjør jeg dette,og hva koster det? Jeg har Netcom abbonement.

Har nix peiling på dette,så blir glad for en god forklaring :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, du kan kople deg til via bluetooth, så velger du noko som "bluetooth internet" eller noko innpå mobilen din. Då bruker du GPRS tilkoplinga til mobilen, for å surfe på nettet med pc'n. Dette kostar det same som GPRS trafikk på mobilen din. GPRS er svært treigt samanlikna med vanleg adsl osv, så det kan raskt bli dyrt.

Lenke til kommentar

Har du usb-kabel og 3G støtte kan du lett koble deg opp ved hjelp av mobilen.

Jeg har iallefall gjort det med min k800i + netcom.

Prisen blir til etter hvor mye data du laster ned men prisen kan aldri overstige 20,- per dag. Selv har jeg lastet ned noe sånn som 100mb på mobilen, så jeg er glad for at den regenelen gjelder :) Ellers så kan du skaffe deg et sånn fast 3G abbonoment hos netcom til enten 99,- i måneden for maks 20mb nedlastning eller 499,- for fri nedlastning.. med andre ord.. dyrt! :hmm:

Lenke til kommentar

Prisen blir til etter hvor mye data du laster ned men prisen kan aldri overstige 20,- per dag. Selv har jeg lastet ned noe sånn som 100mb på mobilen, så jeg er glad for at den regenelen gjelder :) Ellers så kan du skaffe deg et sånn fast 3G abbonoment hos netcom til enten 99,- i måneden for maks 20mb nedlastning eller 499,- for fri nedlastning.. med andre ord.. dyrt!  :hmm:

8589835[/snapback]

Jeg har 3G ja,usb kabel har jeg vel ikke,så sant det ikke var noe som fulgte med mobilen :hmm: det er kanskje ikke standard-utstyr?

Kan jeg ikke bruke 3G og bluetooth eller?

Jeg jobber nattvakter,så det er kun på nettene jeg jobber jeg vil bruke dette,hm...jeg er litt redd for å kunne gjøre noe galt her.

Lenke til kommentar

Prisen blir til etter hvor mye data du laster ned men prisen kan aldri overstige 20,- per dag. Selv har jeg lastet ned noe sånn som 100mb på mobilen, så jeg er glad for at den regenelen gjelder :) Ellers så kan du skaffe deg et sånn fast 3G abbonoment hos netcom til enten 99,- i måneden for maks 20mb nedlastning eller 499,- for fri nedlastning.. med andre ord.. dyrt!  :hmm:

8589835[/snapback]

Jeg har 3G ja,usb kabel har jeg vel ikke,så sant det ikke var noe som fulgte med mobilen :hmm: det er kanskje ikke standard-utstyr?

Jeg jobber nattvakter,så det er kun på nettene jeg jobber jeg vil bruke dette,hm...jeg er litt redd for å kunne gjøre noe galt her.

8589932[/snapback]

Har din bærebare pc blutooth støtte så skal det fungere veldig bra. Slå på funksjonen på mobilen og tilatt det på pcen så skal det vell være ganske greit.

Lenke til kommentar

8589835[/snapback]

8589932[/snapback]

Har din bærebare pc blutooth støtte så skal det fungere veldig bra. Slå på funksjonen på mobilen og tilatt det på pcen så skal det vell være ganske greit.

8590382[/snapback]

Ah,så om det lyser 3G på mobilen,og jeg kommer inn på internett,så er det 3G nettet den bruker,og da koster det bare 20 kr./døgn? Eller pr oppkobling?

(ja ,jeg er blånn) :blush:

Kan jeg se at den ikker er tilkoblet GPRS som det står lenger opp her?for det er dyrere ,eller?

Takk for at du forklarer:)

Lenke til kommentar

Har du den blå firkanten på displayet ditt så skal du være i område med 3G dekning og den vil bli brukt til å surfe med. Du kan si det sånn at du kan surfe for 20,- per døgn. Eller 20 kr per mb.. Men siden det er en maks grense på 20 kr per dag så klarer du ikke og surfe på mange sider før denne megabyten er brukt opp.

GPRS er ikke dyrere enn 3G det eneste problemet er bare det at du ikke får den samme farten som 3G som er mye raskere enn den gamle gprsen.

Når du surfer på nettet så laster du ned data, dekningen du får avhenger om du får 3G eller GPRS. Du betaler ikke for farten men for den faktiske mengden du laster ned.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Har du den blå firkanten på displayet ditt så skal du være i område med 3G dekning og den vil bli brukt til å surfe med. Du kan si det sånn at du kan surfe for 20,- per døgn. Eller 20 kr per mb.. Men siden det er en maks grense på 20 kr per dag så klarer du ikke og surfe på mange sider før denne megabyten er brukt opp.

GPRS er ikke dyrere enn 3G det eneste problemet er bare det at du ikke får den samme farten som 3G som er mye raskere enn den gamle gprsen.

Når du surfer på nettet så laster du ned data, dekningen du får avhenger om du får 3G eller GPRS. Du betaler ikke for farten men for den faktiske mengden du laster ned.

8591550[/snapback]

Fikk omsider kontakt mellom pc og mobil,og fikk opp vg nett og et par sider derfra så var det stopp. Hadde jeg brukt opp kvota mi da eller?

Tregt gikk det også,så det er ikke noe å satse på dette nei.

Lurer på mobilt kontor om det kan være noe,eller om Telenor har noe bra og billigere og tilby.

Forslag?

Lenke til kommentar

8591550[/snapback]

Fikk omsider kontakt mellom pc og mobil,og fikk opp vg nett og et par sider derfra så var det stopp. Hadde jeg brukt opp kvota mi da eller?

Tregt gikk det også,så det er ikke noe å satse på dette nei.

Lurer på mobilt kontor om det kan være noe,eller om Telenor har noe bra og billigere og tilby.

Forslag?

8623791[/snapback]

Telenor har noen og netcom har noen, men disse bruker også 3g nettet så de er derfor ikke spesielt mye raskere enn mobilen, men betydelig billigere blir det, hvis du bruker nettet mye.

Endret av Hoenheim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...