Gå til innhold

hvordan "donke" med brystet?


Anbefalte innlegg

vet ikke :p

tok arm hevinger for og se hvor mange jeg greide, jeg greide 20 stykk og jeg veier 70Kg det blir

70 delt på 20= 3.5

en kompiss er 100Kg og tar 30 max

100 delt på 30= 3.333

8618553[/snapback]

Kan ikke teste styrke etter armhevninger.

 

En liten skiskyter gutt ville klart mange fler enn meg.

 

Det er en utholdenhets øvelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt vèl tidlig å skulle begynne å pumpe seg stor som 13 åring :p

RO NED ;)

8618927[/snapback]

Spør du meg burde man holde seg unna både pumping og sunt kosthold uansett alder :no:

 

Tror du virkelig gutten har så vondt av sunne vaner og litt styrketrening?

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Litt vèl tidlig å skulle begynne å pumpe seg stor som 13 åring :p

RO NED ;)

8618927[/snapback]

Spør du meg burde man holde seg unna både pumping og sunt kosthold uansett alder :no:

 

Tror du virkelig gutten har så vondt av sunne vaner og litt styrketrening?

8623485[/snapback]

 

Om jeg tror han har godt av hard styrketrening i en alder av 13 år? NEI! En skal utvikles, og mye skjer i den alderen.

Det er ern grunn til at en opererer med aldersgrenser på treningssenter, det er ikke BARE for moro, skjønner du

Lenke til kommentar
Om jeg tror han har godt av hard styrketrening i en alder av 13 år? NEI!  En skal utvikles, og mye skjer i den alderen.

8623856[/snapback]

Om du har noen kilder som tilsier at det er skadelig så kom med dem.

 

Det er ern grunn til at en opererer med aldersgrenser på treningssenter, det er ikke BARE for moro, skjønner du

8623856[/snapback]

Grunnen til at man har aldersgrenser er basert på to ting:

#Myten om at styrketrening hemmer veksten.

#At småunger på 12-16 år generelt sett ikke bruker hodet når de trener (gjelder mange andre også, men nesten 100% av denne gruppa) fordi de er mer kunnskapsløse, og dermed har en større risiko for skader.

 

På grunn av grunn nr 2 jeg nevner her oppe vil jeg be 'skylinepower' om å tenke seg om to ganger før han går på trenigssenteret. Jeg prøver ikke å virke frekk med denne kommentaren, men du (skylinepower) virker litt som om du ikke har helt kontrollen på hva du driver med. Men for all del, jeg kan ta feil. Problemet er at jeg har sett alt for mange småunger som har en grusom teknikk, tar bicepscurls og benkpress hver gang de trener, osv.

Lenke til kommentar
jo da, tror jeg kan og trene bra :p

men hvor skal jeg skaffe "info" om god trening da?

vil bli større!

8624227[/snapback]

 

Du bør vel egentlig satse på å danne et godt grunnlag først (les: lette vekter, mange reps), for så deretter å trene med tunge vekter/færre reps senere, for å øke i volum.

Lenke til kommentar
jo da, tror jeg kan og trene bra :p

8624227[/snapback]

Det tror de alle.

 

Info om trening skaffer du på iform.no/treningsforum.no eller helst noen engelske sider om du fatter engelsk faglitteratur, personlig trener (jada, det koster penger, men heller det en å skade seg), og kritisk sans!

Lenke til kommentar
hva sjer hvis jeg trener for tunge vekter, trener med 7.5Kg nå i bisepsen og til bryst

skulle kjøpt en vekt stang og trent.

8624256[/snapback]

 

Det kommer helt an på hvor tungt 7,5kg er for deg. Personlig tror jeg du bør kjøre 12 (kanskje til og med 15) reps pr sett :)

 

edit

 

 

Begynner du med for tunge vekter, uten å ha noe grunnlag å gå på, vil du lettere kunne oppnå skade.

Endret av Stian89
Lenke til kommentar
Det kommer helt an på hvor tungt 7,5kg er for deg. Personlig tror jeg du bør kjøre 12 (kanskje til og med 15) reps pr sett

hva er reps, repitisjoner?

må jo trene flere ganger om dagen

15 ganger på øvelse og dette skal jeg ta ca 5-10 ganger om dagen.

8624283[/snapback]

 

Rep = Repitition. Ja.

 

Trene flere ganger om dagen? Mener du at du vil ha flere økter på en og samme dag? :hmm:

 

 

Sett av 3 treninger pr. uke. Hver økt kan ligge på 1 times tid, gjerne litt mer/mindre. Ikke tren oftere, spesielt nå i begynnelsen er ikke dette et stort poeng. Det eneste du vil oppnå er overtrening, skade, betydelig mangel på restitusjon - noe som igjen vil resultere i at du ikke kommer noe sted, snarere tverdt i mot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...