TaZ Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Ser at du kan velge Tollpost nå hos feks. komplett. Noe som har erfaring med forsendelse tiden kontra posten? Litt billigere er dem jo og. Bestilte en 500GB HDD i dag og valgte Tollpost,men la jeg inn en komplett pc med skjerm så fikk jeg ikke velge tollpost,tar dem bare småpakker? Estimert leveringstid ifølge tollpost er på mandag. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Tollpost kjører hjem til deg, de har så vidt jeg husker kveldsutkjøring to dager i uken dersom du ikke er tilgjengelig på dagtid. Normalt klarer de å kjøre ut dagen etter at du tar kontakt og bestiller utkjøring. Har aldri brukt Tollpost via Komplett, så vet ikke om du er nødt til å selv bestille utkjøring, eller hvordan de gjør det.. Generelt synes jeg det er greiest å hente pakken på Posten, så jeg ikke binder meg til å sitte hjemme og vente, men for mange er det sikkert praktisk å få den på døra. Lenke til kommentar
mabbutt Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Tollpost kjører hjem til deg, de har så vidt jeg husker kveldsutkjøring to dager i uken dersom du ikke er tilgjengelig på dagtid. Normalt klarer de å kjøre ut dagen etter at du tar kontakt og bestiller utkjøring. Har aldri brukt Tollpost via Komplett, så vet ikke om du er nødt til å selv bestille utkjøring, eller hvordan de gjør det.. Generelt synes jeg det er greiest å hente pakken på Posten, så jeg ikke binder meg til å sitte hjemme og vente, men for mange er det sikkert praktisk å få den på døra. 8591845[/snapback] Du får et sendingsnummer ved å velge Tollpost også, og om du er veldig utålmodig er det bare å hente varen på terminalen deres når den er kommet dit. Det eneste de trenger er sendingsnummeret. Vær dog oppmerksom på at noen nettbutikker endrer Tollpost til post dersom forsendelsen er liten, som f.eks. en harddisk. Normalt er det også to typer Tollpost: "Tollpost" og "Tollpost Hjem på Døren". Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) HDen(varene) hentes i en blomster butikk i byen Merkelig utleverings sjappe dem bruker men samme for meg. Får sms når den er ankommet. http://www.tollpost.no/tollpost1/index.php...9&DZipCode=5514 Siden jeg har landpostbud så får jeg alle pakker på døren i 12 tia såfremt dem ikke er for store. Bakdelen er at jeg må ha kontanter,postbudet har ikke terminal med seg.Så jeg må vente til han har levert pakken til "post i butikk sjappa" igjen før jeg kan hente den. Endret 12. mai 2007 av taz Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Hei, Jeg bestilte 100 DVD'er (kakeboks) fra Komplett her i helgen som var. Jeg valgte Tollpost (som noget nytt) og fikk 3 forskjellige hente plasser her i Kopervik (lite tettsted på Karmøy) som jeg ku velge mellom. Alle plasser var Blomsterbutikker. Pakken ble pakket og sendt fra Komplett mandag morgen og jeg ku hente pakken (oppkrav) i blomsterbutikken dagen efter (tirsdag). Fikk pakkespor nr pr E-mail da pakken var sendt - og fikk også varsel pr E-mail, da pakken var ankommet butikken. Bedre kan det ikke gjøres og i tilleggg var det ca 30 kr billigere end Posten. Posten bruker normalt 3- 4 dager for en pakke fra Komplett her til Kopervik (Karmøy, Vestlandet). Tollpost anbefales på det varmeste herfra. Får håbe at de andre nettbutikker følger etter. Edit\ Blomsterbutikken får provisjon av 'handelen' - noget jeg syns er bra. Innkjøp av datautstyr har svert liten WAF (Wife Acceptance Factor) her i huset - så det er jo genialt at man kan kjøpe en blomst til fruen samtidigt som man henter en pakke med datautstyr Kiva En tankevekker: I andre land går Posten med post - her i Norge går Posten med overskud !! Endret 18. mai 2007 av Kimmer Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Ang. blomsterbutikkene så regner jeg med at de har et samarbeide med Interflora el.l. og også bringer varer til disse. To fluer, en smekk. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Hehe... Ikke dumt å velge blomsterbutikker som utlevering da. Som regel mindre kø enn i matbutikker. Lenke til kommentar
rogerthat Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Har bestilt bedrifspakke fra komplett og da har den kommet på døra klokka 07:00 dagen etter ! Lenke til kommentar
gorber Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 De kan ikke levere med Tollpost her oppe i Bodø. Det er litt nedtur. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Det her høres lovende ut. Forøvrig har jeg benyttet meg av selvhenting der det er mulig. Jeg er så lei den fomle posten. I det sista har alle mine sendinger blitt forsinket. I tillegg har jeg ikke fått svar på kundeservice mailen. Jeg ønsker posten ditt hvor flammene bor. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Jeg bestilte fredagen og HDen var fremme mandag morgen. Fornøyd med leverindstiden Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Hmm.. høres ut som mange gode erfaringer, skal sørge for å oppdatere med når min SSD kommer fra komplett. Bør ikke ta lange tiden, med tanke på hva slags type pakke vi snakker om og vekt på denne. Da regner jeg i alle fall med tirsdagslevering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå