Anders Moen Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Hei! Sitter på Ubuntu 7.04 og prøver ut gFTP (finner ingen andre FTP-programmer som funker på Linux akkurat nå), og da står det "You must specify an editor in the options dialog" når jeg trykker på en fil og så "Edit"... Hvordan kan jeg fikse det? Linux OT: Fikk 6 cd'r med Linux i dag (3 Ubuntu og 3 Kubuntu) og får snart 3 cd'r med Edubuntu + at jeg kanskje får flere snart Endret 11. mai 2007 av Anders-Moen Lenke til kommentar
kommers Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Når du ber om å redigere fila, så vet ikke gFTP hvilken teksteditor du ønsker å bruke. Dette er lett å fikse; gjør som du får beskjed om, dvs gå i menyen FTP->Options , der ser du på "General"-fanen et felt: "Editor:" og en tom tekstboks. Der kan du f.eks. skrive inn gedit som er en enkel teksteditor, eller navnet på den editoren du ønsker å bruke. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Takk! Har ikke lasta ned noe, så det ble gedit nå, men laster ned Notepad 2 eller noe sånt når jeg har installert Ubuntu. Driver bare å tester det ut litt nå Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Ehm. Notepad2 er for Windows-brukere, fordi Notepad er ubrukelig. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Å ja...men klarer meg uansett fint med gedit jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå