Lycantrophe Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 OT: Hva jobber du som/med? OnT: Verden er enkel, vinn eller forsvinn. Jeg støtter Griffar. 8591478[/snapback] Hehe det er nøyaktig det jeg mente Uansett hvor "fælt" det er å drepe, så er grunnen til at vi lever her at forfedrene våre drpte for å forsvare seg. Det folket som ikke dreper finnes enkelt og greit ikke, fordi de ble drept av andre. Jobb: Førstegangstjeneste, militæret. AG3 er ikke til å skyte på elg med 8591500[/snapback] Vi tar elg som Mudasser (Zahid Ali sin trofaste følgesvenn). Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Vel.... gud og bibelen sier også mye annet rart som vi ikke følger. Det å ikke drepe er nok ikke bare en religionssak, men også noe som går på samfunnet vi lever i Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Jeg tror det i denne sammenhengen er viktig å tenke på hva som menes med "å drepe". Hvis det på generell basis menes å ta liv, vil jeg tildels støtte det, aka selvforsvar og overlevelse. Om det skal gå til forsvar av triggerhappy aper vil jeg ta avstand fra det. Av etiske grunner. Endret 11. mai 2007 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Om bibelen sier noe som helst om hvorvidt det er galt eller ikke å drepe forandrer ikke mitt syn på saken. Uansett hva som står i bibelen er det helt urelevant for hva jeg mener om saken. Plagsomt at du må dra inn en slik fjern religion for å diskutere hva som er galt eller riktig for oss. For meg er det helt riktig å drepe, men det kommer selvsagt ann på situasjonen. Jeg er faktisk i en jobb hvor jeg blir trent i å drepe. hihi, yess kill and serve the lord.. Fjern relgion? ok, skal ta det til etteretning. Ja dersom den er urellevant, så er jo den saken grei. Hva som er riktig får dere bestemmer dere, ikke meg. Det jeg skulle frem til er at bibelen ikke viser en Gud som ligner det den gange troende tror om sin Gud.. Ja, drep så mange du vil for meg, helst på tv så jeg kan se hvor mange du klarer å ta knekken på i samme slengen. Vel.... gud og bibelen sier også mye annet rart som vi ikke følger.Det å ikke drepe er nok ikke bare en religionssak, men også noe som går på samfunnet vi lever i Helt enig! Det er bare hvordan folk hører på dårlige ledre jeg reagerer på... Endret 11. mai 2007 av Lauritius Lenke til kommentar
Kasparov Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 I følge bibelen er det fullt lov å drepe ateister. Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 for noe tull.... hvor tar du det fra egentlig? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 I følge bibelen er det ikke noe galt i å drepe ateister eller annlerledestenkende. Heldigvis er det ikke så mange i Norge som følger de versene. 8591171[/snapback] I følge bibelen er det fullt lov å drepe ateister. 8592330[/snapback] Jeg vil gjerne få pekt ut hvor i Bibelen dette står, jeg er i hvert fall ikke i stand til å finne de versene du nevner. Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 I følge bibelen er det ikke noe galt i å drepe ateister eller annlerledestenkende. Heldigvis er det ikke så mange i Norge som følger de versene. 8591171[/snapback] I følge bibelen er det fullt lov å drepe ateister. 8592330[/snapback] Jeg vil gjerne få pekt ut hvor i Bibelen dette står, jeg er i hvert fall ikke i stand til å finne de versene du nevner. 8595322[/snapback] Det vil du ikke få.. Dette er det mest idiotiske jeg noen sinne har hørt. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Det vil du ikke få.. Dette er det mest idiotiske jeg noen sinne har hørt. 8595940[/snapback] Det finnes mange regler om at du skal drepe. Har ikke funnet noe om at man skal drepe ateister eller menensker med annen tro sånn helt uten videre. Derimot kan man helt klart gå til krig mot slike. Det finnes vers som forteller om at man drepe i følgende situasjoner: -Dødsstraff for ustyrlige og trassige sønner -Dødsstraff for en brud som ikke er jomfru -Dødsstraff for voldtektsofre som ikke får ropt om hjelp -Dødsstraff for prestedøtre som driver hor -Dødsstraff for samleie under menstruasjon -Dødsstraff for homofil omgang -Dødsstraff for ikke å være omskåret -Dødsstraff for å arbeide på helligdagen -Dødsstraff for å gjøre narr av herren -Dødsstraff for ikke å feire påske -Dødsstraff for å konvertere til en annen religion -Dødsstraff for din nærmeste som ønsker å konvertere deg -Dødsstraff for spåkoner og hekser -Dødsstraff for å forbanne sine foreldre Alt sammen i mosebøkene. Veldig kvalm religion. Jeg har viet mitt liv til kamp mot kristendommen og jødedommen. Endret 13. mai 2007 av Griffar Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Det vil du ikke få.. Dette er det mest idiotiske jeg noen sinne har hørt. 8595940[/snapback] Det finnes mange regler om at du skal drepe. Har ikke funnet noe om at man skal drepe ateister eller menensker med annen tro sånn helt uten videre. Derimot kan man helt klart gå til krig mot slike. Hvor står det, da? Det finnes vers som forteller om at man drepe i følgende situasjoner: -Dødsstraff for ustyrlige og trassige sønner -Dødsstraff for en brud som ikke er jomfru -Dødsstraff for voldtektsofre som ikke får ropt om hjelp -Dødsstraff for prestedøtre som driver hor -Dødsstraff for samleie under menstruasjon -Dødsstraff for homofil omgang -Dødsstraff for ikke å være omskåret -Dødsstraff for ikke å arbeide på helligdagen -Dødsstraff for å gjøre narr av herren -Dødsstraff for ikke å feire påske -Dødsstraff for å konvertere til en annen religion -Dødsstraff for din nærmeste som ønsker å konvertere deg -Dødsstraff for spåkoner og hekser -Dødsstraff for å forbanne sine foreldre Alt sammen i mosebøkene. Veldig kvalm religion. Jeg har viet mitt liv til kamp mot kristendommen og jødedommen. 8600030[/snapback] Hvis du vier ditt liv til kamp mot kristendommen og jødedommen, gjør du kanskje lurt i å finne ut mer om dem først. Jeg skulle gjerne likt å se hvor du fant de punktene jeg uthevet. Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Hehe det er nøyaktig det jeg mente Uansett hvor "fælt" det er å drepe, så er grunnen til at vi lever her at forfedrene våre drpte for å forsvare seg. Det folket som ikke dreper finnes enkelt og greit ikke, fordi de ble drept av andre. Jobb: Førstegangstjeneste, militæret. AG3 er ikke til å skyte på elg med Det som blir glemt, dersom dere faktisk er seriøse? er det at det ikke spiller noen stor rolle for dem som dør, men dem som sitter igjen etter dem. Det er noe jeg tenker på, spesielt barn som mister foreldre. Krig som får blod til og flyte i gatene, eksempelvis Afrika. -Når det er snakk om diamant handel og griskhet er det idioti! ..Men sånn er det jo uansett, og det er jo ikke akkurat noe man kan lett gjøre noe med. Det du sier med at vi i dagens samfunn er nødt til å drepe, er ikke den litt på kanten? Vell, sikkert morsomt og løpe rundt i skauen og være blink, samtidig vite at det sitter noen hjemme. Vell, det er jo sant.. Vi er jo pattedyr som handler som rovdyr om vi virkelig har en politisk overbevisning eller på en annen måte trenger å forsvare oss mot en annen nasjon eller organisajson. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Hvor står det, da? Det står i GT! Der er MANGE eksempler hvor jødene går til krig mot andre folk som ikke følger den jødiske krigsgud. Jahve har gitt krigsregler som jødene skal følge når de går til krig mot byer og folk. Les 5. Mos. 20: 10-16 Hvis du vier ditt liv til kamp mot kristendommen og jødedommen, gjør du kanskje lurt i å finne ut mer om dem først. Jeg skulle gjerne likt å se hvor du fant de punktene jeg uthevet. 8600185[/snapback] Den ene hadde jeg selvsagt skrevet feil, det er rettet nå. De andre du lurte på finner du her: Forkortet: "Du skal steine ham til døde, fordi han prøvde å lokke deg bort fra Herren din Gud, som har ført deg ut av Egypt, av trelldommens hus. Hele Israel kommer til å få høre om dete og bli så redde at ingen noensinne gjør noe så ondt blant dere igjen." 5.Mos. 13:6-11 Forkortet: "Viser det seg at noe så avskyelig har funnet sted i Israel, skal den som har gjort ugjerningen, enten det er mann eller kvinne, føres til byporten og steines til døde." 5.Mos 17: 2-5 Hvis du vier ditt liv til kamp mot kristendommen og jødedommen, gjør du kanskje lurt i å finne ut mer om dem først. Jeg skulle gjerne likt å se hvor du fant de punktene jeg uthevet. Hva får deg til å tro at jeg ikke vet hva jeg snakker om? Endret 13. mai 2007 av Griffar Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Det står i GT! Der er MANGE eksempler hvor jødene går til krig mot andre folk som ikke følger den jødiske krigsgud. Jahve har gitt krigsregler som jødene skal følge når de går til krig mot byer og folk. Les 5. Mos. 20: 10-16 Denne: Når du rykker fram mot en by for å angripe den, skal du først tilby den fred. Hvis folket i byen tar imot fredstilbudet og åpner portene for deg, skal de alle gjøre tvangsarbeid for deg. Hvis de derimot ikke vil slutte fred, men føre krig med deg, skal du beleire byen. Herren din Gud vil gi den i dine hender, og alle mennene der skal du hogge ned med sverd. I dag bruker man ikke sverd. Det er faktisk feigt og bruke noe annet! Men neggu om dem hadde klart og overvinne norske Vikinger! I et av budene står det at du ikke skal slå ihjel, så jeg tolker dette som at det er lov drepe på andre måter. Tja at loven sier at du ikke skal slå i hjel, blir vel forde det er en mer tungvin måte og utrydde noen på.. Heff, dette her er krigføring på høyt nivå! Men seriøst! Hvorfor bruker ikke Gud krigsmaskinen sin? Esek 43,02 Og se, der kom Israels Guds herlighet fra øst. Lyden av den var som duren av store vannmasser, og jorden lyste av hans herlighet. 3 Det synet jeg fikk se, lignet det synet jeg hadde da han kom for å ødelegge byen, og det jeg hadde ved Kebar-elven. Da kastet jeg meg ned med ansiktet mot jorden. 4 Og Herrens herlighet drog inn i templet gjennom den porten som vender mot øst. 2 mos 19,17 Dette er det beste jeg mener står i bibelen, ettersom jeg ikke klarer å forestille meg det på noen som helst måte: Esek 01,04 Esekiel får se "Guds herlighet" Hvis du vier ditt liv til kamp mot kristendommen og jødedommen, gjør du kanskje lurt i å finne ut mer om dem først. Jeg skulle gjerne likt å se hvor du fant de punktene jeg uthevet. 8600185[/snapback] Jeg gjør motsatt! I Love this crap! Lurer på hvem som har de aller beste strategiene i dag? Endret 13. mai 2007 av Lauritius Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 I virkelighetens perspektiv: For at et samfunn skal fungere, så må jo samfunnet ha regler om at man ikke skal drepe hverandre, eller er det jo ingen samfunn med hverandre. Dreper du da, så er det galt i samfunnets overordnede's øyne. Religiøst perspektiv: Her er det vel gud som befaler oss til å ikke drepe, så dreper du da, så er det også galt i din overordnedes øyne. Dreper du uten å tenke på noen av disse delene, ja, da har du gitt deg selv lov til det og da er det ikke galt, for deg. Men i begge tilfellen over er det dem som står over deg som definerer rett og galt. Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 I virkelighetens perspektiv: For at et samfunn skal fungere, så må jo samfunnet ha regler om at man ikke skal drepe hverandre, eller er det jo ingen samfunn med hverandre. Dreper du da, så er det galt i samfunnets overordnede's øyne. Religiøst perspektiv: Her er det vel gud som befaler oss til å ikke drepe, så dreper du da, så er det også galt i din overordnedes øyne. Dreper du uten å tenke på noen av disse delene, ja, da har du gitt deg selv lov til det og da er det ikke galt, for deg. Men i begge tilfellen over er det dem som står over deg som definerer rett og galt. 8600509[/snapback] I virkelighetens perspektiv: blir det slik: drep de som landets ledre har bestemt seg får og angripe. Dreper du noen inne i landet blir det langvarig retsystem der du må bekjenne dine synder mot et retsaparat ledet av frimurere... Dersom du er heldig å er en "bror" av losjen vil du kansje slippe billigere unna.. Dersom du har en meget god advokat, slipper du også billigere unna. Et land må selvfølgelig ha et system.. men svært få gir lover man ikke kan se muligheter i. Når det gjelder guds lover kan man finne løsning på det problemet like enkelt som det jeg nevnte først.. Enten så trenger man bare godvilje, ellers så bryr man seg ikke, ellers så venter man på å få lov av skjefen. Gud sa du skal ikke slå i hjel, men da dreper folk på andre måter. Reality Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 I virkelighetens perspektiv: For at et samfunn skal fungere, så må jo samfunnet ha regler om at man ikke skal drepe hverandre, eller er det jo ingen samfunn med hverandre. Dreper du da, så er det galt i samfunnets overordnede's øyne. Religiøst perspektiv: Her er det vel gud som befaler oss til å ikke drepe, så dreper du da, så er det også galt i din overordnedes øyne. Dreper du uten å tenke på noen av disse delene, ja, da har du gitt deg selv lov til det og da er det ikke galt, for deg. Men i begge tilfellen over er det dem som står over deg som definerer rett og galt. 8600509[/snapback] I virkelighetens perspektiv: blir det slik: drep de som landets ledre har bestemt seg får og angripe. Dreper du noen inne i landet blir det langvarig retsystem der du må bekjenne dine synder mot et retsaparat ledet av frimurere... Dersom du er heldig å er en "bror" av losjen vil du kansje slippe billigere unna.. Dersom du har en meget god advokat, slipper du også billigere unna. Et land må selvfølgelig ha et system.. men svært få gir lover man ikke kan se muligheter i. Når det gjelder guds lover kan man finne løsning på det problemet like enkelt som det jeg nevnte først.. Enten så trenger man bare godvilje, ellers så bryr man seg ikke, ellers så venter man på å få lov av skjefen. Gud sa du skal ikke slå i hjel, men da dreper folk på andre måter. Reality 8600552[/snapback] Det er ikke slik at du skal slippe billigere unna. Rettsapparatet er der for å gi alle en sjangse til å få prøvd sin sak. Forsvarere er der for at du ikke skal bli offer for det enorme lovverket og det store skrekkfulle maktapparatet som brukes mot deg. Når det gjelder militæret og at man har lov å drepe for landets sikkerhet, så er selv gud for et militære. Du kan lese om at gud faktisk har medlidenhet for soldater som ikke får sin lønn. Lenke til kommentar
Kasparov Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Hva er vitsen med å hate kristendommen og jødedommen?? Det er mange, mange år siden de blodige versene i GT ble praktisert. Derimot så blir jihad-versene i koranen praktisert hele tiden. Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Det er ikke slik at du skal slippe billigere unna. Rettsapparatet er der for å gi alle en sjangse til å få prøvd sin sak. Forsvarere er der for at du ikke skal bli offer for det enorme lovverket og det store skrekkfulle maktapparatet som brukes mot deg. Det er sikkert et helvete og komme i den båsen.. Ikke akkurat noen drøm. Det vet jeg, hehe, såppas vet jeg. Men det jeg sa over tror jeg faktisk også er sant... Norge vil jeg tro er en av de land som har best retsikkerhet, uten og kunne si det sikkert. Når det gjelder militæret og at man har lov å drepe for landets sikkerhet, så er selv gud for et militære. Du kan lese om at gud faktisk har medlidenhet for soldater som ikke får sin lønn. Det er vel ikke altid man trenger så veldig god grunn (som og forsvare seg)... Jeg tipper på at USA var mere opptat av å få fatt på olja til Saddam... Ikke redde dem fra denne mannen. Jeg har en liten teori om at Herren fører kriger med kampflyskvadroner, og mye fetere en det vi har (F-16 MLU) Jeg aner ikke hva dette kalles på deres planet, men beskrivelsene får meg til å lure på om noen i det heletatt (bare de er flinke nokk i Photoshop) klarer å mekke noe som ligner... Kan noen med ekstrem kunnskap om Photoshop++ lage et bilde av det her?? PLZ? Det var en stor sky med flammende ild. Det strålte og skinte omkring den, og inne i ilden blinket det som av skinnende metall. Midt i ilden viste det seg likesom fire skikkelser, som så slik ut: De hadde utseende som mennesker, men hver av dem hadde fire ansikter og fire vinger. Bena deres var rette, føttene lignet kalveklover, og de strålte som skinnende bronse. Skikkelsene hadde menneskehender under vingene på alle fire sider, og alle holdt ansiktene og vingene slik: De rørte ved hverandre med vingene. De snudde seg ikke når de gikk, men hver av dem gikk rett fram. Slik så ansiktene deres ut: De hadde menneskeansikt foran, og alle fire hadde løveansikt på høyre side, okseansikt på venstre side og ørneansikt bak. Det øverste vingeparet var utspent slik at den ene skikkelsen rørte ved den andre, og med de to andre vingene dekket de kroppen. Hver av dem gikk rett fram. De gikk dit ånden ville, og snudde seg ikke mens de gikk. (hva er ånd?) Skikkelsene så ut som brennende kull og som fakler. Ilden beveget seg fram og tilbake mellom skikkelsene. Det strålte av den, og det gikk lyn ut fra den. Skikkelsene fór fram og tilbake og var som lyn å se til. Mens jeg så på skikkelsene, se, da var det et hjul på jorden ved siden av alle fire. Hjulene så ut som om de var laget av noe som lignet krysolitt, og alle fire var likedan å se til. Det så ut som om de var laget slik at det ene hjulet var inni det andre. De gikk til alle fire sider, og de snudde seg ikke når de gikk. Hjulringene var høye og skremmende, og det var fullt av øyne rundt om på alle fire hjulene. Når skikkelsene gikk, gikk hjulene ved siden av dem, og når skikkelsene løftet seg fra jorden, løftet hjulene seg også. De gikk nettopp dit hvor ånden ville. Og hjulene løftet seg sammen med dem; for skikkelsenes ånd var i hjulene. De gikk når skikkelsene gikk, og stanset når de stanset. Og når de løftet seg fra jorden, løftet hjulene seg sammen med dem; for skikkelsenes ånd var i hjulene. Over hodene på skikkelsene var det noe som lignet en hvelving. Det var som krystall, skremmende å se til, utspent høyt over hodene på dem. Under hvelvingen rettet vingene seg ut så de berørte hverandre. Hver skikkelse hadde også to vinger som dekket kroppen. Når de gikk, hørte jeg lyden av vingene deres. Det var som duren av store vannmasser, som røsten av Den Allmektige, som støyen fra en leir. Men når de stanset, senket de vingene. 25 Det lød et drønn over hvelvingen som var over hodet på dem. Men når de stanset, senket de vingene. Høyt oppe over denne hvelvingen var det noe som lignet safirstein. Det hadde form som en tronstol, og på det som hadde form som en tronstol, satt det en skikkelse; den var som et menneske å se til. Fra det som syntes å være hoftene på den, og oppover, så jeg noe som lignet skinnende metall, likesom ild med en ring omkring. (SHIT!) Fra det som syntes å være hoftene, og nedover, så jeg noe som lignet ild, omgitt av en strålende glans. Synet av glansen omkring var som synet av regnbuen når den viser seg i skyen en regnværsdag. Slik var synet av Herrens herlighet. Da jeg så det, falt jeg ned med ansiktet mot jorden. Og jeg hørte røsten av en som talte. Herren Gud sa: BAYYYYYY Klarer du å se for deg dette her?? Dersom noen klarer å lage et bilde i Photoshop som er passer beskrivelsen perfekt så skal jeg love en meget god dusør til denne enestående personen! 3D Studio Max hadde selvfølgelig vert helt konge!! Fytti! Finnes det noe bilde av denne på nettet? Hva er vitsen med å hate kristendommen og jødedommen?? Det er mange, mange år siden de blodige versene i GT ble praktisert. Derimot så blir jihad-versene i koranen praktisert hele tiden. Dette er jeg fulstendig enig i!! Takk, for god kommentar! Jødehat suger kukk! Endret 13. mai 2007 av Lauritius Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Hva er vitsen med å hate kristendommen og jødedommen?? Det er mange, mange år siden de blodige versene i GT ble praktisert. Derimot så blir jihad-versene i koranen praktisert hele tiden. 8600754[/snapback] Tja, det blir historie, så det passer kanskje bedre inn i et annet forum. Men for meg har det helt klart en mening. Jeg kommer alltid til å hate kristendommen og jødedommen for det de har gjort, og det de står for. Har jeg insinuert at jeg ikke hater Islam? Hva Jihad anngår så har de all rett til hellig krig. Gi meg en religion som ikke støtter hellig krig? Så lenge de ikke kommer hit med det, men det er desverre det de gjør. Lenke til kommentar
Kasparov Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Hvis du mente det på den måten støtter jeg deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå