LostOblivion Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Hei, Jeg har canal digital (2500/1000 kbit/s) internettabonnement og bruker også telipol ip-telefoni. Koblet i denne rekkefølgen (for hva det er verdt å ta med): Modem, ip-telefonboks, router, pc. Uansett. Jeg opplever at internetten av og til faller ut, men kommer straks opp igjen. Man legger i praksis ikke merke til dette når man browser i nettleser, men når man laster ned filer, spiller spill med venner over Hamachi, eller overfører filer over Live Messenger, så brytes forbindelsen med timeout. Noen andre som opplever dette? En venn av meg hadde Telenorabonnement, og hadde en slags "service" hos Telenor som fungerte som en slags brannmur eller program som ødela for mange ting. F eks spill over internett og overføring av filer over msn. Når han hadde skrudd denne av i Telenor sine internettsider fungerte alt mye bedre. Noen som vet om Canal Digital har noe liknende? Dette er veldig irriterende, og det hjelper ikke at lousy Canal Digital sin kundestøtte sier at siden vi får koblet til modemet ditt, er det ikke noe galt med internettforbindelsen din. Takk for all hjelp! Endret 11. mai 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Prøv å koble til bare pcn på modemet og sjekk da. Hvis feilen fortsatt er der så kan du ringe CD og klage, hvis ikke så prøv å sett ip telefonen på andre siden av Routern. Bountyhunter Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Hva med å koble på følgende måte: -> Pc Modem -> Router -> Ip-telefoni Slik har jeg koblet det flere steder, og det virker. Men da må man bruke mac-filtrering isteden for wep/wap. Routeren min kan trenge en restart innimellom. Da kobler den helt ut (selv om den viser seg som på) eller at den kobler ut så raskt at jeg nesten ikke legger merke til det før den er på igjen. -Thelle- Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Prøv også å oppgrader firmware på routeren din, evt se om du får oppdatert CD modemet ditt. Eller restart det. De har jo byttet hastigheter i det siste. Jeg har glemt å restarte min, men skal ha 12000/2000 linje. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 cmd -> ping vg.no bruker du brannmur? hvilken? er brannmur pa i routeren? virker det bedre uten routeren? Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Takk for svar. Skal sjekk ut alle tingene. Ståle: Tre poster? + Jeg har jo tilkobling, skrev jo her...er bare det at den kobler ut i noen par millisekunder som gjør at ting ødelegges. =) Endret 13. mai 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 litt mer info: hvilken merke/model nr har du på routern ? sjekk at du ikke har drone virus(virus botnet) ? først luk alt av msn,alt du bruker trafikk mot inet, web sider ,torrent sider, sov. en enkel måte er og tykke på start -> run -> skrive: cmd i den svarte ruta skrive: netstat -n da får du oppe alle tilkoblinger til og fra din pc. ignorer alt som går mot 127.0.0.1 det er deg selv. hvis du ikke har drone virus får du som detta: C:\Documents and Settings\bruker> netstat -n Active Connections Proto Local Address Foreign Address State TCP 127.0.0.1:1790 127.0.0.1:1791 ESTABLISHED TCP 127.0.0.1:1791 127.0.0.1:1790 ESTABLISHED TCP 127.0.0.1:1792 127.0.0.1:1793 ESTABLISHED TCP 127.0.0.1:1793 127.0.0.1:1792 ESTABLISHED ---------------har du virus kommer detta under her opp : C:\Documents and Settings\erik>netstat -n Active Connections Proto Local Address Foreign Address State TCP 192.168.1.130:1943 194.159.164.195:6666 ESTABLISHED TCP 192.168.1.130:3484 194.19.40.87:80 ESTABLISHED osv... ned over. NB: sjekk at det er ikke noe ting på pc'en din som skal bruke inet for ellers kommer det opp der, HVIS ruta luker seg bare når du skrive netstat har du og 100% sikert drone virus. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Hei, Jeg lukket Live Messenger, Firefox, og skrudde av Avast On-Access Proteciton. Veit ikke hvordan man skrur av Avast. Første gangen jeg skrev netstat -n fikk jeg opp som vist under. Så tenkte jeg at jeg skulle åpne trayet (nede til høyre helt) så screenet også skulle vise hva jeg hadde gående, men da fikk jeg opp noe annet. Hva gjør jeg? Kanskje Avast bruker internett. Hva er egentlig det "drone virus" du snakker om? Tusen takk for hjelpen! Endret 15. mai 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 det viker ikke som du har noe drone virus, du kan ha virus som åpner port så folk kan legg inne ting, men sinde du har router funker ikke det så bra. neste trix er og sjekke hvor på linja di som det monger. start 3stk cmd. første ruta skriver du: ping 192.168.0.1 -t andre ruta skriver du : ping 195.159.0.100 -t trede ruta. skriver du: tracert 195.159.0.100 da kommer det opp alle hoppa som du har til inet. hopp nr 1 blir 192.168.0.1 andre hoppe får du opp en ip. den kopier du og skriver: ping ip'enher -t så lar du dem stå i bakrunden og gå. med enn gang 1 av dem stopper opp kan du finne ut hva som er feil deg->router(192.168.0.1)->modem->telenor->inet(195.159.0.100) -med enn gang ser eks 192.168.0.1 svarer og 195.159.0.100 slutter og svarer så er det adsl linken. -er det 192.168.0.1 som slutter og svare så er det routern din som det er noe galt med. (195.159.0.100 vil og slutte og svare ganske logisk) NB: antar at 192.168.0.1 er gatewaye'n din , det kan og være 192.168.0.254, skriv ipconfig i cmd ruta. gateway er routern din. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Ok. Nå lar jeg dem gå. Sjekket ipconfig og den sier at standard gateway er 192.168.0.1. Men, hvis det spiller noen rolle, har jeg også iptelefonboksgreie. Så koblinga er i dette hierarkiet: PC>router>iptelefonboks>modem>... Tusen takk for veldig proffesionell hjelp! Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Ok. Jeg startet konstant pinging av de du sa, pluss evt iptelefonboksen (nr 3 i lista), og etter rundt 10 minutter ble det ikke svar fra en av pingene, nemlig fra den ipadressen som er nr 3 i lista. Legger ved bilde under. Det er alltid rundt 10 minutter mellom hver gang tilkoblinga mistes. Noen ganger står det også "Forespørsel avbrutt" fra pingen til 195.159.0.100, men ingen tilkobling står det "Forespørsel avbrutt" hele veien ned... Får også "Forespørsel avbrutt" fra pingen til 10.197.0.1 som den over. Men det du ser etter er vel om en ip slutter helt å svare, eller? Endret 18. mai 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Beklager for trippelpost, men fortjener en egen post. Som sagt i starten av threaden, en venn av meg hadde et lignende problem for rundt 2 år siden. Da hadde han Telenorabonnement som hadde et slags program på serveren til Telenor, som Telenor hadde laget, som fungerte som en slags brannmur mot virus og for at folk ikke skulle ha enkel tilgang til vennen min sitt nettverk hjemme hos han. Da var det noen spill som vi ikke kunne spille online etc, men når han skrudde det av funka alle spill etc alltid. Tenkte kanskje at Canal Digital hadde et lignende program uten at jeg er klar over det? Endret 18. mai 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 du har koblet: pc->router(dlink192.168.0.1)->iptlf(10.197.0.1)-> adsl modem(62.92.249.105)->inet(195.159.0.100) viker som det er adsl modem som tuller til her. for og få vekk litt routing problemer og sånt vil jeg tatt og gjordt det meste. set modem i brigth mode, og skrive inn pppoe login i iptlf boxen din. hvis problemt ikke går bort. (behold adsl modemt i birgth mode) og stapp den rett i dlinken, skriv inn pppoe login der. og stapp wan porten på iptlf i lan porten på dlinken. du må huske og slå på qos til ip tlf. mye tyder på at det er iptlf/modem som kødder det til Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Bump. 8604670[/snapback] hva menes med bump? Lenke til kommentar
KS Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Bump. 8604670[/snapback] hva menes med bump? 8640137[/snapback] Han bumper for å få oppmerksomhet om tråden hans. Hver gang det kommer et nytt innlegg blir tråden med på 'siste 24 timer' og han får, håper han, flere svar. Det som imidlertid er problemmet hans er at han laster ned store mengder av porn og filmer fra diverse P2P-programmer som har ti-tusenvis av kontakter mot andre brukere og servere. Prøv å begrens deg litt så løser det seg sikkert, sett opp sperre på hvor mange samtidige downloads etc. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Lol, KS... Stoppet å laste ned pr0n, og da funket alt... Endret 18. mai 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Hmmm. Merkelig. Nå fikk jeg opp noe annet når jeg trace ruten til 195.159.0.100. Tre svarer ikke på første. Får opp litt forskjellig. Ser ut som jeg ikke får svar fra domenet(?) på nummer 5... Men jeg har tilgang til internett... Bilde under. Jeg får faktisk alltid "Forespørsel avbrutt" på hopp 5. Endret 18. mai 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 da virker det som det er iptlf din som monger siden du får svar fra 192.168.0.1 vær gang. prøv og kast vekk iptlf, sett modem i brigth mode. alså pc->dlink(skriv inn pppoe login her)->adsl modem-inet tracert funker på den måten at den sender ping til vært hopp bort over. eks: pc->router pc->router->iptlf pc->router->iptlf->modem osv... Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Fikk det til å funke. Flyttet bare IP-telefonmodemet til routeren (som om det skulle vært en PC). Nå slipper alle signalene å gå gjennom IP-telefonmodemet... ADSL-modem>router>IP-telefonmodem, PC(er) Får fortsatt ikke svar på hopp 5 da... Endret 19. mai 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå