Roiku Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Jeg satt nettopp og tenkte på dette. Før brukte jeg kun det som kalles konsentrasjonscurl, uten å vite om at det var flere måter å løfte vekten på. Dette er naturligvis noen år siden, men nå som jeg har begynt å trene aktivt styrke igjen har jeg brukt biceps curl der man vrir hånden 90 grader, fra å ha håndflaten mot kroppen til å ha den vendt oppover. Jeg har merket at dette gir mer vekst i bredden på biceps da dette sikkert aktiviserer en større del av muskelen, uten at jeg skal skryte noe mer av anatomi-kunnskapene mine som jeg ikke har. Det jeg da tenkte er om det vil gi noen som helst fordel å vri 180 grader? Altså med håndryggen vendt mot synsretningen din, for så å snu den rundt til å ha håndryggen ned/frem helt øverst. Vil dette være poengløst, bruke andre muskler, eller rett og slett negativt? Har prøvd å søke litt, men fant ingenting om dette. Mulig det har et annet navn enn 180 curl e.l. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Ingen som har noen tanker eller kjennskap til dette? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Nei, det vil ikke være hensiktsmessig. Det er heller ikke behagelig å starte/slutte i en såpass rar vinkel som du da må gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå