Anathema Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Du er jo allerede i fart, så det blir ikke noe problem med kvelning nei. Lenke til kommentar
TASan Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 Fant ut det etterhvert Lenke til kommentar
TASan Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Da jeg ikke orker å starte ny post, spør jeg her: Hva er det beste effektanlegget til denne mopeden? Jeg vil ikke at det skal lyse trim av det, og det bør helst være lyddempet Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Plombert: 45km/tUplombert: 80-90km/t. De fleste 2-takter du kjøper har egen oljetanke. Fyller den bare opp når den er tom. Bare fyller på bensin på tanken og kjører. Husk å kjør fint til du har nådd 400-500km 8589101[/snapback] Min gikk gjennomsnittlig 60 plombert, på noen gode dager hadde jeg den i nesten 75 på flata. Skal en nokså bratt bakke til før man måtte ned på 5. gir og nåla vipper under 45. X-Race min starter alltid på første tråkket uten bruk av choke. Skulle jeg ikke være så heldig å få start på den på første tråkket etter at den har stått over en lang periode, så starter den på første tråkket med choke. Dette har den gjort i tre år nå. Lenke til kommentar
TASan Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 God sykkel med andre ord? Så den er noe å satse på? Hva betalte du for den? Her i Molde har to butikker blitt slått sammen, så det er ikke noe konkurranse lenger. X-Race er dermed fort oppe i 22-23k Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Vil bare si at jeg var å kjørte min første tur med min X-Race i dag, og den går i ca. 50 på flata. Og fikk den nesten opp i 60 i slakk nedover bakke. Den er orginal. Og btw, "Det er bedre å tisse på saga, enn å sage på tissen!" 8594732[/snapback] Oi, det må jeg si var merkverdig, for Jonas sin går jo i 70-80 orginalt. TSan : Alle potter er lyddempet, det er forskjell på dempervatten i bakpotta. Alle anlegg bråker ingenting når de er nye, men etter hvert da vattet blir slitt bråker det. Kjøp feks Metrakit 2 som er en allaround potte med drag på midten og kjøp med noe dempervatt - så bytter du når det begynner å bli slitt. Selvom Jonas sin Xrace visstnok starter på 1 tråkk uansett vær i hele 3 år så er ikke det pågrunn av motoren er såpass super, men heller kjøring og vedlikehold. Hvem som helst motor idag holder såpass, ved bra vedlikehold og kjøring. Endret 13. mai 2007 av Hurt Lenke til kommentar
Sund Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Oi, det må jeg si var merkverdig, for Jonas sin går jo i 70-80 orginalt. 8602358[/snapback] Men husk, dette var min første tur. Øvde en del på giring osv. så jeg tok det med ro. Men vet ikke om jeg har greid 70 nei. Lenke til kommentar
TASan Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Hvilken dyse-størrelse burde jeg velge når jeg har tatt på effektanlegg? Lenke til kommentar
TASan Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Men hvordan gjør jeg det? Jeg har fått med meg at folk sier at jeg må bytte dyse og alt mulig? Det er jo bare 5mm dyse og 6mm dyser der? Hvordan dyser jeg opp? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 God sykkel med andre ord?Så den er noe å satse på? Hva betalte du for den? Her i Molde har to butikker blitt slått sammen, så det er ikke noe konkurranse lenger. X-Race er dermed fort oppe i 22-23k 8602103[/snapback] Ja, det er en meget god sykkel etter min erfaring. Jeg betalte 23,5k ferdig registrert inkludert hjelm, hansker og lås. Det burde du passe på å få med, ihvertfall til redusert pris når du kjøper! Jeg betalte 500,- ekstra for å få det. Oi, det må jeg si var merkverdig, for Jonas sin går jo i 70-80 orginalt. 8602358[/snapback] Men husk, dette var min første tur. Øvde en del på giring osv. så jeg tok det med ro. Men vet ikke om jeg har greid 70 nei. 8602870[/snapback] På noen gode dager sa jeg. Det har med andre ord ikke skjedd veldig mange ganger. Kjørte en strekning på ca 12 km engang, og var ikke under 60 en eneste gang på den turen. Etter å ha liggi bak et gammelt ektepar i noen minutter som lå i overkant av 60, klarte jeg faktisk å kjøre forbi uten problemer. Og dette var på en relativt flat vei. Men det skal nevnes at slikt som dette har bare skjedd noen få ganger. Uansett, den sperra aldri på turtall, så derfor satta jeg på 14 tenners framdrev for å temme beistet Lenke til kommentar
bææææææ Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Ah... X-race'n min er et helvette å få start på om morgenen! Må jo trillstarte... Elr den starter av og til på første kick, men den dauer.... Fysjameg xD 8597188[/snapback] Samme problem som deg, har yasuni effektanlegg og 80 dyse. Pluss at om morgenen så hakker sykkelen etter litt turtall på 1. 2. gir, og må "dra" den ut på 3. gir for å få det bort. Merkelige saker. Edit: Tull med quote. Endret 14. mai 2007 av msh90 Lenke til kommentar
TASan Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Det var jo en bra pris Ingen som har svar på oppdysing? Takk Lenke til kommentar
TASan Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Jeg forstår det nå. Hehe Hvilken dysestørrelse burde jeg kjøpe for å dyse opp 10% på en X-Race? 5mm - 85? 6mm - 85? Takk Lenke til kommentar
kaalsaasdahl Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 hei hei alle sammen jeg gidder ikke starte en ny en så jeg skriver like greit her... Noen som gidder å legge ut en brukermanual for derbi senda x-race, eller si meg hvor jeg kan finne den ... . Finner den ikke noen stededr annent enn på spansk og tysk, og det er ikke så veldig lett og forstå når jeg har spansk første året og tyska har jeg aldri lært ... (har ikke lyst til det heller ) Ja, jeg trenger brukermanualen fordi jeg luere på hvordan olje den bruker og hvor mye olej jeg skal fylle på. Det er ikke bare å fylle på en olje.... må vite nyaktig hvordan olje det skal være. -_- hehe..... håper jeg får svar snart siden jeg trenger det .. ^^ Lenke til kommentar
joachim313 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Jeg har tenkt å kjøpe meg en Derbi Senda 50 SM Xrace, og lurer da på hva toppfarten på denne sykkelen er på flata, etter at den er innkjørt. Så lurer jeg også på, siden dette er en to-takter, om du må blande bensin og olje selv, eller om den "gjør det for deg". Takk for alle svar! 8589010[/snapback] Heij, har kjøpt en derbi senda sm X Race igår, for et parr uker siden.. en veldig fin og go mopedn å kjøre, men toppfarten på dn er bare 50-55 på sletta når den er helt orginal.. men fjern blomberingen å storre framdrev og dyse så får du ca 90 Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Ser du er fra molde tasan... Ehm.. Har du en orange sykkel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå