Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Derbi Senda 50 SM Xrace


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg en Derbi Senda 50 SM Xrace, og lurer da på hva toppfarten på denne sykkelen er på flata, etter at den er innkjørt.

 

Så lurer jeg også på, siden dette er en to-takter, om du må blande bensin og olje selv, eller om den "gjør det for deg".

 

Takk for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg skal kjøre så fint så :)

 

Nå har det seg jo sånn, at den jeg kjøper har blitt sperret, så det ikke går ant å ta ut plomberingen. Jeg har ikke så altformye penger, så effektanlegg er vanskelig å få tak i.

 

Da blir det verre å få den opp uten å skifte drev osv?

Lenke til kommentar

Ja kanskje de på butikken bare siEr det for at jeg ikke skal prøve meg på noe ulovlig.

 

Da er det snakk om potteplomberingen da.

 

Evt. hvordan tar jeg ut potteplomberingen?

(Kanskje jeg tar helt feil og at det ikke er noe plombering i potta? Ganske ny med slikt skjønner dere ;) )

Endret av TASan
Lenke til kommentar

Plomberingen går alltid an å ta utav, kommer bare an på hvor mye du vil jobbe.

 

Hvis du må skjære opp anlegget for å ta utav plomberingen så anbefaler jeg å kjøpe et effektanlegg, skrap sammen noen penger. La oss si at du blir tatt så er det en stor fordel og ha det originale anlegget.

 

 

edit: dere var før meg, men det er nok plomberinger i potte.

Endret av kimmen12
Lenke til kommentar

Hmm, ja. Og en politiknapp da eller?

 

Det kan jo også hende at jeg ikke får lov til å trimme den i det hele tatt da, men jeg sier bare at faren til bestekompisen min har effektanlegg på scooteren sin, så får jeg sikkert kanskje lov!

 

Haha, komplisert :o

Lenke til kommentar

Turtall sperre eller effektanlegg?

 

Turtall sperre er veldig lett. Du kobler rød ledning fra sperren inn på rød ledning fra coil også svart på minus/jord.

 

Effektanlegg er ikke vanskelig å sette på. Dysen derimot kan være litt vanskeligere hvis du aldri har skrudd før. Men du må løsne forgasseren, skru av topplokket og så skal du se en "gull" skrue. Dette er dysen, denne må skrues ut og så må du dyse opp en ca 10%.

 

 

edit: ga deg svar på begge jeg:)

Endret av kimmen12
Lenke til kommentar

Hmm.

 

Turtallsperra skal jeg klare selv, samt effektanlegget.

 

Det jeg lurer litt på er hvordan jeg dyser opp.

 

Kan ikke noen komme med en detaljert framgangsmåte.

Der alt fra å ta bort forgasseren til å dyse opp. Alle skruene som må tas bort og hvor ting ligger.

 

Tusen takk for alle svar hittil, det har hjulpet meg mye! ;)

Lenke til kommentar

Vil bare si at jeg var å kjørte min første tur med min X-Race i dag, og den går i ca. 50 på flata. Og fikk den nesten opp i 60 i slakk nedover bakke. Den er orginal. :)

 

Og btw, "Det er bedre å tisse på saga, enn å sage på tissen!"

Lenke til kommentar

Haha, ja seff.

 

Men nå har jo jeg tatt den tradisjonelle: "Det er bedre å tisse på sementen, enn å sementere tissen", og gjort den så dum at den blir litt morsom igjen.

 

Haha, som du sikkert skjønte :)

 

Men ON-TOPIC:

Det er jo ganske bra det da! :)

Oppover da? :)

Lenke til kommentar
Haha, ja seff.

 

Men nå har jo jeg tatt den tradisjonelle: "Det er bedre å tisse på sementen, enn å sementere tissen", og gjort den så dum at den blir litt morsom igjen.

 

Haha, som du sikkert skjønte :)

 

Men ON-TOPIC:

Det er jo ganske bra det da! :)

Oppover da? :)

8596381[/snapback]

Jo, gikk greit. Trengte ikke gire ned fra 6. i noen bakker. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...