Gå til innhold

KVM Switch - 4 ports DVI

mrf00rk

Anbefalte innlegg

Da har jeg altså handlet meg Apple Cinema 23" og så langt er jeg meget fornøyd.

Men nå gjenstår en liten utfordring. På kontoret har jeg nå og da 3 forskjellige systemer.

Mac, XP og Debian. Men kun 1 skjerm. Så jeg trenger en kvm switch for å koble til alt dette.

Det må være minst 3ports, men det finnes vel ikke så da blir det 4 ports.

Jeg trenger ikke usb/lyd og all det der, men bare tastatur/mus/skjerm. Og det må støtte 1920 x 1200. Alle systemer vil kjøre på den oppløsningen.

Fant en løsning med Aten, Aten 1764CS. Men denne kom med lyd/usb/nettverk (tror jeg). Det er altså overkill så det holder.

Prisen blir også deretter.

Noen som vet om andre kurante løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil denne fungere? Er dette dvi eller er det vga?

8589191[/snapback]

Hmm.. Tror ikke jeg har sett noen kvm-switcher for DVI..

Jeg har selv en 24" Dell skjer.. der jeg har Hoved-PC koblet til via DVI og ekstra-pc'en min koblet til via VGA.. det krever jo at jeg har ekstra mus og tastatur for denne også da...

Edit:

Dvs.. på den testen du linka til i første post, så vardet jo link videre til en slik da:

http://www.wingtop.com.tw/Spec_html/HDMI-Switch.html

VA-300 der vil jo kanskje hjelpe deg.. men blir vel litt knot med dvi-hdmi overganger osv.. (har hørt at noen har trøbbla litt med dette)

W

Endret av warmaster
Lenke til kommentar
Vil denne fungere? Er dette dvi eller er det vga?

8589191[/snapback]

Hmm.. Tror ikke jeg har sett noen kvm-switcher for DVI..

Jeg har selv en 24" Dell skjer.. der jeg har Hoved-PC koblet til via DVI og ekstra-pc'en min koblet til via VGA.. det krever jo at jeg har ekstra mus og tastatur for denne også da...

Edit:

Dvs.. på den testen du linka til i første post, så vardet jo link videre til en slik da:

http://www.wingtop.com.tw/Spec_html/HDMI-Switch.html

VA-300 der vil jo kanskje hjelpe deg.. men blir vel litt knot med dvi-hdmi overganger osv.. (har hørt at noen har trøbbla litt med dette)

W

8589359[/snapback]

Linken du postet for HDMI var jo ren switch? For stakkarer som meg med kun 1 HDMI inngang på tv'n.

Altså, den switchen fra Aten er ren dvi-kvm(+lyd/usb/nett). Men den koster godt over 2000,-

Lenke til kommentar
Da har jeg altså handlet meg Apple Cinema 23" og så langt er jeg meget fornøyd.

Men nå gjenstår en liten utfordring. På kontoret har jeg nå og da 3 forskjellige systemer.

Mac, XP og Debian. Men kun 1 skjerm. Så jeg trenger en kvm switch for å koble til alt dette.

Det må være minst 3ports, men det finnes vel ikke så da blir det 4 ports.

Jeg trenger ikke usb/lyd og all det der, men bare tastatur/mus/skjerm. Og det må støtte 1920 x 1200. Alle systemer vil kjøre på den oppløsningen.

Fant en løsning med Aten,  Aten 1764CS. Men denne kom med lyd/usb/nettverk (tror jeg). Det er altså overkill så det holder.

Prisen blir også deretter.

Noen som vet om andre kurante løsninger?

8588989[/snapback]

Noen i prisguiden : https://prisguiden.no/fritekst_sok.php?p...vi&search=S%F8k

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...