skylinepower Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 har tenkt og kjøpe ny tlf til sommeren og har sett på 2 stykk 1. SE K610i 2. SE Z710i Men har funnet ut at K610i er best for meg og derfor lurer jeg på 1. Hva har den? 2. Hva kan den 3. Hvordan oppgraderings muligheter har den? 4. Den må holde i 2/3 år så... er den solid? 5. Noe jeg må passe meg for ved den? noen som har den og kan gi meg noen anbefalinger og forskjellig om den eller er det et godt kjøp til alt det den har? Lenke til kommentar
Lagn Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 her er iallefall tekniske data. den har et ikke altfor bra kamera, uten autofokus, mangler walkman spiller, bruker m2 kort som ikke finnes i store str. enda, personlig synes jeg tastene var en tidels millimeter for små, sånn akkurat så jeg kjente det og måtte passe på hele tiden, den er pen, kommmer tilbake med mer når jeg ser over en gang til.. test av k610 sniktitt nyheten om tlf som sier generelt hva den er og ikke den har liten skjerm og mangler joystick som det kan komme støv i, så ja, den er vel passe normalt solid, du kan laste ned oppdateringer i software ned til tlf, denj har ikke kameralys/lys som kan være kjekt å ha, har god tale og standbytid, 7t og 400t, mangler linsebeskyttelse, har a2dp selv om du kanskje ikke vil bruke det ofte med basic musikkspiller, har ikke radio, videokvaliteten er som nesten alle SE dårlig, osv osv. volumtastene synes jeg personlig var vanskelige å føle hva som er zoom inn/ut volum opp/ned uten å se når man tar bilde, zoomer inn på tatt bilde og bytter sang/ volum når man hører musikk. men når jeg leser dette så ser det ut som om k610 er dårlig. det er den ikke. alt det som står her er ikke noe man kan forvente av den som gjør den dårlig, som radio, det er bare for å gi deg et bilde på hva den kunhne hatt. hvor bra den er iforhold til lignende tlf har jeg ikke tenkt på, men jeg var veldig fornøyd med min k610. K610i er en tlf som kan klare seg igjennom 2-3 år. det er en jobbtlf, en god telefon. den er laget for å være god til å ringes med og sende sms og har godt design uten at den mangler funksjoner (som ikke går ut over at den er en god jobbtlf, som at kameraet er dårlig for å få tlf tynn og at den mangler linsedeksel) det er en god fungerende tlf som ville holdt i 2-3 år. fra oppsummeringen av testen jeg linket til. jeg er enig med denne delen: "Om du vil ha en billig 3G-telefon, er K610i det smarteste valget du kan gjøre nå. Du får en liten og lett allround-telefon, som ikke har noen direkte svake sider, samtidig som den briljerer på flere felt, og er enkel å bruke." jeg ville kalle den en jobbtlf da, men.. og det jeg skriver her kan tolkes forskjellig. som som at kameraet er dårlig. det spørs hva man forventer. det er iallelfall dårligere enn k750 som jeg hadde rett før. og da var jeg vant med å ta bilder. edit:bokstaven h. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) moderat ike steng tråden pga av 4 poster på rad, jeg liker det! så hvis jeg kjøper den så gjør jeg et godt kjøp? de har jo hel del masse som er moro da, har den noe spesielelle proram som f.eks gps, musikk program el.? Endret 12. mai 2007 av skylinepower Lenke til kommentar
Lagn Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) moderat ike steng tråden pga av 4 poster på rad, jeg liker det!så hvis jeg kjøper den så gjør jeg et godt kjøp? de har jo hel del masse som er moro da, har den noe spesielelle proram som f.eks gps, musikk program el.? 8596928[/snapback] oi er det ikke lov? jeg trodde jeg hadde lest retningslinjene jeg.. og at det ike var et problem med det.. nei, den har ikke noe sånt. har glemt hvilke program som følger med, men de programmene jeg kunne laste ned gratis fra SE med k610 var veldig nyttige de. har også glemt hva de var. i testen av k610 står det at den iallefall har "et program for å forvrenge bilder, samt et program som gjør det motsatte, nemlig å forbedre bildene du har tatt." men det fulgte ikke med noe spennende, nei. edit: Men har funnet ut at K610i er best for meg 8588954[/snapback] er du sikker på dette? hva vil du ha? Endret 12. mai 2007 av megaloman Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 et godt mobil kamera. kort plass den må være billig 3g er ikke noe jeg må ha men moro. mp3 god bilde opplysning god batteri tid Lenke til kommentar
Lagn Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) et godt mobil kamera.kort plass den må være billig 3g er ikke noe jeg må ha men moro. mp3 god bilde opplysning god batteri tid 8597200[/snapback] men da kan du ikke være så sikker. da er det ikke sikkert denne mobilen er den beste for deg. med mp3 skal den støtte mp3 eller skal du bruke den som mp3spiller og høre musikk? og hva slags mobil har du nå/før? Endret 12. mai 2007 av megaloman Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 har mp3 spiller så denne er bare for og "brife" sanger har nå en SE T630 som nå er 2.5År gammel Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 moderat ike steng tråden pga av 4 poster på rad, jeg liker det! Eg skal ikkje stenge den fordi du liker 4 innlegg frå same brukar på rad? Har ikkje tenkt å stenge den, men vil informere om kva vår Nettikette meiner om bumping: Bumping er posting i gamle tråder, slik at de skal komme lengre opp på lister over de siste postede meldingene. Dette blir gjort av enkelte, og slike meldinger inneholder ofte bare "*bump*". Dette vil i første forsøk bli slettet, men hvis brukeren fortsetter bumpingen kan stenging av tråder og advarsler bli brukt. En har likevel lov til å svare på sine egne tråder, dersom en har ny informasjon å komme med. Bumping tillates i den grad at det går minimum 24 timer mellom hver slik post , at det maksimalt to stykker sammenlagt, og at innlegget inneholder minst 14 tegn. Eg trur ikkje det var hensikten å bumpe tråden, men har du noko nytt å tilføye så skal du redigere ditt innlegg, ikkje lage eit nytt. Gjentar dette seg kan tråden bli stengt. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 1. oppdateringsfunksjonen har aldrig fungert hos meg. har satadig fått beskjed om at jeg har for lite batteri, eller komt 30% og mister forbindelsen så har tapt masse penger på det. 2. programvaren har begynt å blitt ustabil, telefonen slår seg av, henger seg. sms-funksjonen er dårlig siden du må trykke litt saktere enn du må på en nokia for å feks få "f" eller "z". 3. byggekvaliteten er helt ok, men min er slitt i kantene, kjøpte den for et par måneder siden. 4. det sies at det er en "business-telefon"(?) men det er mer en ungdomstelefon. begrensede muligheter og lite avansert. 5. rss-funksjonen kunne vært litt bedre 6. batteritiden (vertfall hos meg) er ikke noe å snakke om 7. den har a2dp og en helt grei mp3-spiller 8. den er enkel å bruke da.. vet om flere ting jeg er fornøyd/misfornøyd med men kommer ikke på flere nå heh.. Lenke til kommentar
Lagn Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Eg trur ikkje det var hensikten å bumpe tråden, men har du noko nytt å tilføye så skal du redigere ditt innlegg, ikkje lage eit nytt. Gjentar dette seg kan tråden bli stengt. 8597294[/snapback] nei det var nettopp det, hensikten var ikke å bumpe tråden så jeg tenkte ikke på det ja. edit: 4. det sies at det er en "business-telefon"(?) men det er mer en ungdomstelefon. begrensede muligheter og lite avansert. 8597505[/snapback] om den er mindre avansert synes jeg heller det minner meg om en "ung dame-tlf" den er pen og fungerende som en jobbtlf, men ikke avansert.. 6. batteritiden (vertfall hos meg) er ikke noe å snakke om8597505[/snapback] har du slått av 3g? 3gtiden er elendig, men standbytiden er lenge. Taletid, maks (GSM): 7 timer Taletid, maks (UMTS): 2.5 timer Hviletid, maks: 400 timer 1. oppdateringsfunksjonen har aldrig fungert hos meg. 2. programvaren har begynt å blitt ustabil, telefonen slår seg av, henger seg. 8597505[/snapback] da må du ta med tlf til verksted/butikk for å oppdatere tlf så den kan oppdatere seg selv da, litt dumt. har du sjekket innstillingene og tatt de i bruk osv? Endret 12. mai 2007 av megaloman Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Eg trur ikkje det var hensikten å bumpe tråden, men har du noko nytt å tilføye så skal du redigere ditt innlegg, ikkje lage eit nytt. Gjentar dette seg kan tråden bli stengt. 8597294[/snapback] nei det var nettopp det, hensikten var ikke å bumpe tråden så jeg tenkte ikke på det ja. edit: 4. det sies at det er en "business-telefon"(?) men det er mer en ungdomstelefon. begrensede muligheter og lite avansert. 8597505[/snapback] om den er mindre avansert synes jeg heller det minner meg om en "ung dame-tlf" den er pen og fungerende som en jobbtlf, men ikke avansert.. 6. batteritiden (vertfall hos meg) er ikke noe å snakke om8597505[/snapback] har du slått av 3g? 3gtiden er elendig, men standbytiden er lenge. Taletid, maks (GSM): 7 timer Taletid, maks (UMTS): 2.5 timer Hviletid, maks: 400 timer 1. oppdateringsfunksjonen har aldrig fungert hos meg. 2. programvaren har begynt å blitt ustabil, telefonen slår seg av, henger seg. 8597505[/snapback] da må du ta med tlf til verksted/butikk for å oppdatere tlf så den kan oppdatere seg selv da, litt dumt. har du sjekket innstillingene og tatt de i bruk osv? 8598194[/snapback] å betale for å få noen til å oppgradere softwaren min gidder jeg ikke når funksjonen er lagt til i telefonen (men ikke fungerer). har slått av 3g, ser ikke vitsen i 3g. standby-tiden er ok men dersom du bruker den litt så suger det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå