Slettet konto Skrevet 11. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2007 Etter å ha prøvd meg fram med Lensbaby idag, tenkte jeg at det er på tide med litt makro igjen. Gøyalt og utrolig vanskelig. Problemet er å få riktig fokus, nøyaktig der du ønsker. Om bare de forbanna insekta kunne sitte stille litt mer enn i 3 sekunder... All ære til de som er gode i makro! Anyway, fikk et jeg ble sånn tålig fornøyd med, selv om det heller ikke er så skarpt som jeg kunne ønske. Lenke til kommentar
WexFury Skrevet 11. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2007 synes du fikk et godt bilde av flua jeg.. men litt synd at blomsten skulle være så vanvittig gul da ble alt alt formye gult der.. men det er jo ikke noe du kan gjøre med macro er vanvittig gøy så bare stå på Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. mai 2007 Takk for tilbakemelding. Personlig syns jeg at det gule var noe av det som gjorde bildet, det ble mye og sterke kontraster syns jeg. Dette er no sikkert en smakssak. Macro er gøy ja, tok en del macro for en stund siden, men nå har det bare blitt liggende... Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 11. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2007 Synes det er et spennende bilde, men jeg ville heller hatt en annen vinkel på fluen. Tør jeg forresten spørre om hva slags objektiv du har brukt, og omtrent hva det koster for et slikt objektiv? Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. mai 2007 Jeg tok mange bilder av den samme flua, fra flere forskjellige vinkler. Personlig liker jeg best bilder der du får fokus på øyne, gjerne skrått forfra. Så det med vinkel er jeg helt enig i. Objektivet som er brukt er Tamron 90/2.8. Koster vel ca 3500-4000 kroner, og er kjent for å være et kjempeobjektiv, både til makro og lett tele. F.eks. portrett. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 12. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2007 Kunne veldig gjerne tenkt meg noe slikt selv, men pengene strekker vel egentlig ikke til. Hvordan er det å kjøpte slikt brukt? Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. mai 2007 Følg med på dotten, der legges det stadig vekk ut brukt utstyr. Finner du noe som er behandlet bra er det ingenting i veien med å kjøpe brukt. Finnes mange modeller og merker. Om du ikke har råd tuk brukt heller kan du kjøpe mellomringer, fungerer helt greit. Forholdsvis billig er det også. Lenke til kommentar
jammi Skrevet 13. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2007 Følg med på dotten, der legges det stadig vekk ut brukt utstyr. Finner du noe som er behandlet bra er det ingenting i veien med å kjøpe brukt. Finnes mange modeller og merker. Om du ikke har råd tuk brukt heller kan du kjøpe mellomringer, fungerer helt greit. Forholdsvis billig er det også. 8599357[/snapback] Dotten? Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. mai 2007 foto.no. Bruktmarkedet der er nok norges beste. Sjekk også her på akam og finn.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå