Gå til innhold

Star Wars - Hvilken DVD versjon er best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde det bare vært forbedringer i lyd og bilde hadde det vært greit, men Lucas har jo endret vesentlige ting! Ting som ingen skjønner hvorfor han gjorde om, og ting som absolutt ikke er nødvendige for å gjøre filmene bedre.

8775445[/snapback]

Kan du gi noen konkrete eksempler, annet enn at Hayden Christensen er lagt inn i slutten av EP:VI?

Kanskje du mener det at han har lagt til et "klonk" i det stormtrooperen krasjer i døra i EP:IV? :p.

Lenke til kommentar
Hadde det bare vært forbedringer i lyd og bilde hadde det vært greit, men Lucas har jo endret vesentlige ting! Ting som ingen skjønner hvorfor han gjorde om, og ting som absolutt ikke er nødvendige for å gjøre filmene bedre.

8775445[/snapback]

Kan du gi noen konkrete eksempler, annet enn at Hayden Christensen er lagt inn i slutten av EP:VI?

Kanskje du mener det at han har lagt til et "klonk" i det stormtrooperen krasjer i døra i EP:IV? :p.

8775496[/snapback]

På bonusdiscen får du se noen av forskjellene. De har bla. lagt inn flere stormtroopers i en scene og lagt inn flere romskip.

Edit: Du kan lese om forskjellene her.

Endret av Alfen92
Lenke til kommentar

Og hva er egentlig galt med det da? Så lenge historien ikke forandres, så synes jeg det er helt greit å gjøre ting som kanskje ikke var helt tipp topp mer realistisk :).

Fjerning av et visst oransje felt under "bilen" til skywalker i EP:IV er et bra eksempel her.

Lenke til kommentar

At Hayden er med synes jeg er helt greit - det gjør at de nye og de gamle filmene bindes sammen på en bedre måte. Det med Greedo kjente jeg faktisk ikke til var forskjellig. Ok - kanskje totalt unødvendig, og trengs ikke - men, det er da ikke farlig?

George har jo selv uttalt at de som ønsker de gamle filmene slik som de var liker den "uferdige" versjonen av det som var hans visjon den gangen - budsjettet han jobbet på var mildt sagt trangt :).

Lenke til kommentar

Bare for å ha sagt det: Jeg er ingen stor motstander av de nye releasene, og noen av forandringene liker jeg faktisk veldig godt.. Det er bare noen jeg kunne klart meg fint uten, og noen som jeg absolutt ikke vil ha der.

Men det er derfor jeg kjøper begge versjonene.

Men på de originale filmene på DVD (de med to discer), så har Lucas vært veldig barnslig og tatt fansen alt for bokstavelig.. Han ga oss både2.35:1 letterbox OG 4:3-bilde !! DVS at man får store svarte streker, ikke bare over og under, men på begge sidene også! Jesus! Versjonene er også non-anamorphic.. Synes Lucas kunne gitt ut de gamle filmene akkurat slik de var, bare med bedre bilde og lyd..

:p

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Noen som vet om det kommer en 30th anniversary versjon dette året? Hvis det kommer rett etter jeg har kjøpt de andre DVD'ene.. Da klikekr jeg :p

8776735[/snapback]

Haha, det samme tenkte jeg og. Har akuratt kjøpt sølvboksen så håper faktisk ikke det kommer en 30års utgave.

Lenke til kommentar

Om en slik boks kommer, med alle filmene, tolv disker, med både de gamle og de nye versjonene og masse bonusmateriale kjøper jeg nok den også.. Hvis den kommer til under 1000 kr, da :p

Men jeg har lest at det ikke er sikkert det kommer noen boks nå i år, heller..

Men akkurat nå skal jeg bare få skaffet meg tin.boksen med de originale filmene osv..

Lenke til kommentar

8775445[/snapback]

8775496[/snapback]

På bonusdiscen får du se noen av forskjellene. De har bla. lagt inn flere stormtroopers i en scene og lagt inn flere romskip.

Edit: Du kan lese om forskjellene her.

8775566[/snapback]

Den ENESTE tabben de gjorde med å legge til de ekstra scenene, var den scena i baren, hvor den forferdelig dårlige alien-dama synger. Ser så dumt ut at jeg holder på å spy hver gang. Resten av endringene er forsåvidt greie, spør du meg.

Lenke til kommentar
Den ENESTE tabben de gjorde med å legge til de ekstra scenene, var den scena i baren, hvor den forferdelig dårlige alien-dama synger. Ser så dumt ut at jeg holder på å spy hver gang. Resten av endringene er forsåvidt greie, spør du meg.

8779473[/snapback]

Hvilken film var dette i? Episode VI?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...