ulin Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Har planer om å kjøpe Epox EP-8RDA+, men trenger noen kommentarer..... :-? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Tror det er litt hips om haps hvilket nforce2 hk du kjøper, det er så mye som følger pliktig med nfoce2 chipsettet(betyr at de alle må ha innebygd lyd f.eks) Det kan jo vere en fordel å kjøpe fra en større produsent med tanke på driver og bios support, men ville ikke tatt det store prishoppet bare for det. Tror forskjellen ligger på ting som å ha 1 eller 2 nettverskort intregrert. Og at asus på en modell har en bedre chipp for lyd for å fjerne litt bør fra CPU. Eneste komentar jeg kommer på er at du bør ha 2 rambrikker, og at de bør vere identiske. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Har 8rda+ og er veldig fornøyd kjører 208fsb stabilt uten problemer med en Xp1800+ klokket til 1870mhz med minne instillingene i bios maxet ut. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Asus A7N8X skal også være veldig bra har jeg hørt. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Jeg har ASUS A7N8X Deluxe Den er meget stabil, den har jo 2x LAN, som EPoX ikke har...og annet Lenke til kommentar
Izex Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Har EPoX EP-8RDA+ og er storfornøyd med det 8) , Det eneste som jeg sliter med er å få max ut av TwinMos 3200DDR ram'en, men jeg har funnet bra guide på hva som er hva i BIOS innstillingene angående minnet, så nå går det sikkert så det fyker snart...hadde sikkert holdt med 2700 ram men kjøpte 3200 på tilbud og tenkte bare why not hehe. Ser ut som de fleste skryter av det de har her, men jeg har det kortet du nevnte og jeg kan bekrefte at det ER bra, og angrer definitivt ikke kjøpet! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Anandtech har testet de forskjellige og kom fram til følgende resultat: The Editor's Choice Gold Award for best value motherboard goes to the Epox 8RDA+. The combination of speed, solid features and a bargain-basement price are what makes the Epox 8RDA+ our Editor's Choice Gold Award for best value motherboard in the Athlon XP market. It doesn't hurt that the Epox 8RDA+ ended up overclocking the best out of any other motherboard. Value users should also be pleased with Epox's excellent tech support and RMA policy. Testen kan du lese HER Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Om du leser testen så ser du at Asus sitt kort ligger på topp i så å si alle testene, mens Epox ligger midt på treet. Grunnen til at Asus ikke vinner er fordi de ikke har så bra online support osv. Det er ikke så relevant for oss i Norge får du support og garanti av butikken! ('ASUS A7N8X Deluxe won our Editor's Choice Silver Award for best high-end motherboard for the Athlon XP platform!') Jeg har selv et Asus a7n8x delux og er veldig fornøyd med det, det er dønn stabilt og jeg har ikke hatt en eneste krasj på det! Kan ikke utale meg om Epox sitt kort, men Asus får veldig mye skryt for stabilteten og alle features'ne. Det kommer nå også en billigutgave som er litt rimeligere. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 "Grunnen til at Asus ikke vinner er fordi de ikke har så bra online support osv. Det er ikke så relevant for oss i Norge får du support og garanti av butikken! " Vel Epox er rask med å oppdatere bios,noe Asus aldri har vært i tillegg til at det to forum på nettet med folk fra Epox. En annen ting Epox støtter høyere spenning til Cpu`en(2,2v),mens Asus støtter 1,85 i belive.Så i allefall en smaks sak. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Vel Epox er rask med å oppdatere bios,noe Asus aldri har vært i tillegg til at det to forum på nettet med folk fra Epox.En annen ting Epox støtter høyere spenning til Cpu`en(2,2v),mens Asus støtter 1,85 i belive.Så i allefall en smaks sak. Stemmer det. Asus har vært meget treig når det gjelder BIOS updates ol ting. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Har du tenkt å kjøpe EPoX og bruke XP2400 + CPU, så er det første du bør gjøre på første oppstart å flashe BIOS...bare så du vet, det er oppdatering for den CPU og oppover og endel andre ting som blir fixa. Asus...det er så Asus det. Hadde engang et kort det var så mye skryt om og det var ikke en gang jeg bootet opp uten å banne ei lekse...Det var no raid greier som aldri klarte å kontrollere driveletters og bytta om og mista drives for hver reboot. Hverken IRQ tildeling eller Auto UDMA funka. Men de har sikkert klart å lage bedre ting til nå...sier bare jeg har dårlig erfaring. Å si at hovedkort i "top klassen" er stabilt er noe unødvendig egerntlig, det går ikke på top 10 lista hvis det ikke er stabilt da men greit at det nevnes hvis det er overklokking inne i bildet da, for å si det sånn. Jeg synes det er noe teit å kjøpe en ny PC for å overklokke, hva er vitsen...overklokking bør gjøres når man trenger en ekstra dytt for å fyre i gang noe av de heavy prog/spillene man bruker. Selvfølgelig opptil enhver å gjøre hva man vil med tingene sine... Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 "Har du tenkt å kjøpe EPoX og bruke XP2400 + CPU, så er det første du bør gjøre på første oppstart å flashe BIOS...bare så du vet, det er oppdatering for den CPU og oppover og endel andre ting som blir fixa." De har bare sørget for at folk skal slippe å låse opp Cpu`en selv(T-Bred) + støtte for 250Mhz Fsb. Lenke til kommentar
ulin Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2002 tenker jeg går for EPoX'en her......jeg er overbevist om at dette må være et bra kort ! Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Håper du blir fornøyd med valget,hvis du bestiller 8rda+ les denne siden før du instalerer det. http://www.amdforums.com/showthread.php?s=...threadid=181129 Lenke til kommentar
Frupp Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Hvorfor er det nesten ingen som tar inn dette kortet? er jo bare itbutikken ( som jeg har funnet ) som selger det? og de har selvfølgelig ubekreftet leveringsdato... Lenke til kommentar
Izex Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 EPoX kort er for exklusivt hehe "Gull vare" som bare de beste webshops har . - Neida, de fleste tar Asus, Aopen og MSI... inn fordi de har avtaler med dem, så de har vel ganske enkelt ikke import avtale med EPoX fordi de selv synes de har nok varer og merker på lager... En butikk vil helst ikke ha for mye/mange varer og merker PÅ LAGER for da blir de sittende med så mye når det blir utdatert og de må selge med tap da. Det har fint lite med kvalitet og tester å gjøre for hva en butikk har i hyllene, men det er få ting som er direkte elendig selv om det er endel shabby saker, men det ser man ofte utfra prisen å. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå