Gå til innhold

ekstra linse til Panasonic GS500


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vidvinkel eller tele?

 

Se etter et merke på linsen som ligner på en "ø". Nummeret bak dette tegnet er filterdiameter. Gå til en fotobutikk og spør om de har vidvinkel/telekonverter til denne filterdiameteren. Originalt gir best kvalitet, men f.eks Hama har greie uoriginale til en billigere penge.

 

Ta gjerne med kameraet til butikken så du får testet hvordan det fungerer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
men kan dere vise meg noen typer linser på nett feks

8653952[/snapback]

Kan ikke du bare se selv da? Du må ikke være så lat. Jeg kjøpte min på www.adorama.com. Sjekk også ut www.bhphotovideo.com og www.fotovideo.no (norsk)

Lenke til kommentar
men kan dere vise meg noen typer linser på nett feks

8653952[/snapback]

Prøvde å finne noe på Fotovideo, men det var ikke lett. De har ingenting på lager for tiden (av uvisse grunner). Men fant denne vidvinkelkonverteren, som jeg tror skal passe. De har kun én av den på lager:

 

http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=13584

 

Men den var dyr i forhold til hva jeg har sett andre steder.

Lenke til kommentar

ja har sett litt på den jeg også. men tror jeg enter litt skal ha bagg og stativ først.

noen tips?? har sett på de baggene fra lowepro men het ikke helt hvilken jeg skal ta. tror det er best å gå i butikken å skjekke kvaliteten.

 

PS: trenger man noen bra minnekort i gs500

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
ja har sett litt på den jeg også. men tror jeg enter litt skal ha bagg og stativ først.

noen tips?? har sett på de baggene fra lowepro men het ikke helt hvilken jeg skal ta. tror det er best å gå i butikken å skjekke kvaliteten.

 

PS: trenger man noen bra minnekort i gs500

8655828[/snapback]

Til stativ anbefaler jeg Velbon CX-686. Du kan få kjøpt det på Clas Ohlson. Billig og bra! Du trenger ikke minnekort i GS500 med mindre du skal bruke det til å ta bilder med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
hvor kan jeg kjøpe Raynox DCR-6600 Pro og 43-52 mm stepup-ring. kan køpe på nett og i oslo

8662172[/snapback]

www.adorama.com? Der jeg kjøpte mitt. Angående stativet, så veier det 2kg. Se mer om det her. Om du trenger et bra minnekort? Det vet du vel selv? Vet ikke helt hva du mener med et bra minnekort heller. Hvor mye plass du skal ha bestemmer du selv.

Lenke til kommentar

Tror han snakker om hastighet. Kameraet klarer nok ikke å utnytte så mye mer enn et standard kort uansett, så det holder med et slikt... evt et Ultra II (Extreme III er overkill). Men hold deg til Sandisk for stabilitetens skyld... da minsker du faren for minnekortkrasj og bilder som blir borte for godt.

Lenke til kommentar

går for det staivet på clas olhson da trenger jeg bare en god bæg. har sett litt på de fra lowepro men er litt usikker på hvilken jeg skal ta. vil gjerne ha tips.

trenger plass til linser,kasseter,minnekort og batteri. og børr helst tåle vann

Lenke til kommentar
går for det staivet på clas olhson da trenger jeg bare en god bæg. har sett litt på de fra lowepro men er litt usikker på hvilken jeg skal ta. vil gjerne ha tips.

trenger plass til linser,kasseter,minnekort og batteri. og børr helst tåle vann

8665484[/snapback]

Lowepro Edit-serien synes jeg passer godt til videokamera. Tror du må opp på en av de største i denne serien, men det er meget gode bager som tåler en støyt. Ellers har Lowepro et stort utvalg bager, og finner du en som passer størrelsesmessig, går du sjelden feil så lenge det står Lowepro på bagen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
har kjøpt denne den er passe oh har plass til to linser og masse anet har også kjøpt dette stativet det virker greit til å begynne med var god kvalitet, lett og billig

8675496[/snapback]

Haha akkurat med det stativet så har jeg mine tvil, men greit det. :) Sikkert greit for deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
det er mitt første stativ så det må ikke være så veldig bra

og det kosta meg bare 200 :thumbup:

8680767[/snapback]

Det har ikke noe med at det er ditt første stativ. Hvis du vil ha elendige bevegelser så kjøper du stativ til 200kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...