Gå til innhold

Fedex klarte ikke leveringsfrist. Penger tilbake?


Anbefalte innlegg

Bestillte et par sko fra USA forige lørdag. Webshoppen påsto at det tok 1-2 dagers levering til fedex, og jeg betalte ekstra mye for express levering og fikk

International Priority 1-2 Days.

 

Fedex mottok pakken på mandag, den 7ende. Og den kom til Gardemoen den 9ende. Nå er det den 11efte og den er fortsatt ikke her.

Det er jo et brudd på aftalen, og det er ikke så gøy å gå uten sko heller.

Har man noen krav på pengene tilbake eller noe slik? :hrm:

Endret av RIP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bestillte et par sko fra USA forige lørdag. Webshoppen påsto at det tok 1-2 dagers levering med fedex, og jeg betalte ekstra mye for express levering.

International Priority Service, heter shipment typen jeg har fått. Og forstår etter fedex sine sider, at det skal da ta 1-3 dager før den er hos meg.

 

Fedex mottok pakken på mandag, den 7ende. Og den kom til Gardemoen den 9ende. Nå er det den 11efte og den er fortsatt ikke her.

Det er jo et brudd på aftalen, og det er ikke så gøy å gå uten sko heller.

Har man noen krav på pengene tilbake eller noe slik?  :hrm:

8588462[/snapback]

 

Desverre er det vel slik her som det er med Posten, avsender og ikke motaker kan fremme et slikt krav. Desverre bruker også FedEx Posten for å distribusjon innad i Norge :(

 

Hadde samme dealen selv. Først fucker FedEx opp pick-up i USA så den blir en dag forsinket der, og i tillegg så bruker Posten 4 dager med pakken min i tillegg til på et punkt å ha sendt den tilbake et steg i leveransen uten å vite hvor pakken hadde blitt av.

Lenke til kommentar
Problemet er at ekspresspakker fra utlandet ikke blir behandlet som ekspresspakker når de kommer til norge. Så her går de altså som vanlig (treg) A- eller pakke-post.

8589151[/snapback]

 

Du har vel kanskje rett i det. Bor selv i USA og er meget imponert over postgangen her borte. Fedex, Ups og andre leverer et meget bra produkt. Har faktisk aldri fått varer for sent. Når det er sagt, så har jeg erfart at det er bortkastet penger å betale for en 2 dagers levering på en torsdag. Den blir garantert ikke levert før tidligst påfølgende tirsdag/onsdag.

Endret av butare
Lenke til kommentar

Ja, tok 3 arbeidsdager til den kom til oslo. Men de sa de sendte den ut i går. Og at den kom seg fra Gardemoen til Kr.sand på 1 dag med posten er jo ganske bra :p

Men ikke med tanke på at den kom seg fra kentucky til paris på 1 dag hehe

Lenke til kommentar

En annen ting er vell at mye av det kanskje skyldes tollen her i norge. Flere ganger har jeg bestillt pakker fra usa og div. steder i europa med fed ex, ups og dhl. Pakken kommer meget hurtig til gardermoen (f. eks fra skotland på under 12 timer), deretter ligger den gjerne i tollen et par tre dager, for deretter å ta ca 48 timer fram til meg.

 

Så teoretisk sett kunne ting vært her på mindre enn en dag, men toll og dårlig service i Norge bremser.

 

Forøvrig kan jeg nevne at jeg fikk en priority pakke fra usa med ups som var en erstattningsvare (ergo tollfri). Den tok nesten ikke noe tid å nå meg i det hele tatt. Faktisk lagt under halvparten av tiden det tok med samme selskap fra co.uk. Så jeg tror tollen har utrolig mye å si.

 

Edit:

Forøvrig pratet jeg med en kompis i dag som hadde sent en tollfri (varprøve?) ting til polen med dhl. Pakka tok 1 dag norge-polen og 23 dager i polsk toll ;-)

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Ja, men syns ikke vi skal skylde så mye på posten eller tolla i Norge. Det kommer jo mange fler bomber og kontraband i posten her enn til andre land :)

8590233[/snapback]

 

Nå må jo alle sammen her huske at FedEx, Posten, UPS, DHL og alle andre større transportfirmaer gjør all fortolling selv. All tiden ting tar er transportøren sin egen feil. Det at USPS pakke ligger i norsk toll i flere dager er Posten sin skyld. Det norske tollvesen har ingenting med dette å gjøre. Dersom du ikke vil at disse skal gjøre fortollingen for deg så kan du gjøre dette selv på nettet (www.toll.no) for pakker mellom 200,- og 1000,- kroner og melde ifra til Posten i god tid om at fortolling har skjedd.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det firmaenes egen skyld. Men det er litt rart at alle disse firmaene er sinnsykt effektive, kjappe og rett og slett rå på service. Men så fort pakken krysser grensa til Norge blir servicen, effektiviteten og hastigheten helt ræva.

Lenke til kommentar

Grunnen til at posten ikke prioriterer utenlandske express pakker er rett og slett at de ikke får betalt for å sende dem pr raskeste måte. Det er det utenlandske selskapet som sitter igjen med all portopengene, ergo nedprioritering i norge. Er nok slik motsatt vei også.

Lenke til kommentar

Jeg venter en pakke fra USA sendt med Fedex International Priority og Fedex ga meg et realistisk forløp med utsendelse 15. mai og forventet mottak hos meg 23. mai. Pakken brukte to dager til Gardemoen (ankom i går, 17 mai) så jeg tror Fedex er fullt klar over at tolldeklarering og Posten gjør 1-2 dager urealistisk.

 

Grunne til at jeg valget nettopp Fedex International Priority var ikke hurtighet, men at det var inkludert i kjøpesummen av et dyrere armbåndsur (god forsikring er viktig, og Fedex leverer det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...