Gå til innhold

GTA IV: Forventninger og spekulasjoner

Anbefalte innlegg

Synes det var lite snakk om det kommende GTA spillet, så måtte nesten lage en slik. Skriv gjerne ned hva du forventer deg av spillet, og hva du ser fram til/ikke ser fram til. Dette er ikke noe hypetråd, så innlegg som "Ojojoj gleder meg :):)" blir ikke populært. Skriv heller hva du gleder deg til.

Vi kan også diskutere spekulasjoner, om hvordan spillet vil fungere og hva som er med/ikke med..

Jeg ser veldig fram til et nytt møte med Liverty City. jeg har alltid likt byen New York, og det ser ut til at Rockstar kommer til å lage nok en utsøkt by, basert på horisonten til New York. Noe av det jeg ser mest frem til, er å stå på kanten av havna i Brooklyn (eller det som blir basert på Brooklyn), og se inn mot det som blir Manhattan. Gjerne ved soloppgang/-nedgang.

Noe jeg ser veldig fram til å finne ut, er hvordan biler/mennesker oppfører seg i forhold til de tidligere spillene. Om spillet skal bli mer realistisk, så er det ikke sikkert at man kan kjøre 200km/t inn i en murvegg, og kjøre videre som om ingenting har hendt. Gutta hos Rockstar har jo sagt at det kommer til å bli mere konsekvenser for det man gjør ute på gata.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De spretter vel over panseret o.l. Det kommer til å bli intenst iallefall..

Annet info jeg har plukket opp på siden jeg nevnte tidligere her:

* Niko vil skubbe unna mennesker som dulter borti han på gata. Som i Assassin's Creed.

* En intervjuer sa at når Niko passerte en minibank, så kom det opp en rute med flere valgalternativer. Noe som kan indikere at vi må plassere pengene våre på konto, slik at vi slipper å miste dem hvis vi blir ranet eller arrestert.

* Vi vil også kunne høre bassen og hvilken sang forbipasserende bilister hører på.

Endret av Villanden
Lenke til kommentar

Det jeg gleder meg mest til er uten tvil den avanserte fysikken og Euphoria Engine.

Som vi har sett og hørt så vet vi at folk som går rundt omkring i gatene gjør forskjellige ting basert på variabler osv. F.eks er det noen som kanskje har det travelt om morgenen og rusher seg gjennom folkemengdene. Og noen har kanskje god tid og bare rusler sakte bortover. Andre har kanskje vært på shopping og har flere handleposer med seg. Og ikke minst vil alt dette påvirkes av fysikken og de dynamiske animasjonene.

Ellers:

Sitat
RAGE, short for Rockstar Advanced Game Engine, is a custom-developed visual engine that excels at rendering elaborate animations, particularly cloth texture. This is already evident in Table Tennis, as the clothing of the players swishes and sways realistically with their movements.

Sitat
And some of it's achievements simply blow your mind, such as load times. After and initial loading sequence, the game will never load again - even when you transition between interior and exterior locations.

Sitat
during the 15 minute demo of the game that Reiner played he said that Niko did ascend a telephone to get a bird's eye view of Liberty City. He also said it was quite impressive seeing his body weight transfer from side to side as he climbed the pole, so this could be a good indication that Niko will have the ablity to climb ladders

:wow:

Tror hypen på dette spillet vil overgå alt vi noengang har sett. Og dersom spillet faktisk blir slik, så kan det hende vi har en liten revolusjon i vente! :) Får bare håpe! :yes:

Endret av Randy Sledgehammer
Lenke til kommentar

Det er jo egentlig ikke så lenge igjen til spillet kommer ut, bare fem måneder. Må vel gå til innkjøp av xbox 360 før den tid.

Tror vi kommer til å bli blowed away når vi starter opp spillet, i likhet som GTA3. En må jo begynne å lure på om det kommer et GTAIV Vice City og. Det hadde jo vært utrolig rått!

Lenke til kommentar

Skal ikke kjøpe meg noen 360 til dette spillet jeg nei! Jeg tenker som så at når spillet kommer til pc, så skal jeg kjøpe meg ny supercomputer som kjører det glatt på full settings. Jeg går ut fra at det tar en tid før spillet i hele tatt kommer til pc også, så kanskje ett år fra nå av? Burde få en god pc på den tiden vel? Så får jeg slått flere fluer i en smekk da jeg også selvfølgelig vil spille Crysis og Alan Wake med full settings også! :)

Lenke til kommentar

Etter å ha sett traileren og lest diverse artikler i forskjellige magasiner, så er forventningene mine skyhøye. Det er spesielt en ting som jeg ser mest frem til, og det er hvor store ambisjoner Rockstar har om å lage en mer realistisk og levende versjon av gode, gamle Liberty City.

Fotgjengerne vil ikke lenger være zombiekloner som spaserer rundt omkring uten mål eller mening, og vil nå foreta seg dagligdagse aktiviteter som å lese aviser, handle, prate med andre, rane forbigående og mye mer. De vil alle ha et unikt utseende (til en viss grad), og ha sin egen personlighet. Det var allerede forbedringer rundt dette i SA, men i følge Dan Houser så vil de virke mye mer levende denne gangen. Som han sa i intervjuet med GameInformer, så vil du møte på mange rare typer hvis spaserer nedover gatene i New York, og dette vil Liberty City reflektere.

Liberty City vil også være større og bedre enn i forgjengerne (naturligvis), og vi vil se mange flere kjente bygninger og landemerker inkludert i next gen-versjonen av det virtuelle New York. Selve landarealet vil riktignok være mindre enn SA, men det er kun bredde og lengde; denne gangen vil man kunne gå opp i skyskraperne, og jeg leste at man kunne kaste folk ut av bygninger. Tatt i betraktning de store forbedringene de har gjort med fysikken, så vil man nok aldri gå lei av å kaste en fyr eller to utenfor den høyeste skyskraperen i spillet.

Jeg har stor sans for protagonisten i GTA IV. I motsetning til tidligere spill, så vil vi nå innta rollen som en innvandrer. Dette vil styrke følelsen av å være alene i en storby som man aldri før har utforsket, og vil antakligvis legge opp til en spennende historie. Apropos historie så vil den være mye mer dynamisk enn før. Med mobiltelefonen (som har innebygd kamera) kan man selv ringe og avtale jobber med andre, eller bare ringe for å slå av en prat. Blir spennende å se hvordan Rockstar utnytter dette. Det er heller ikke en rags-to-riches-historie som vi ble servert i forgjengerne, men en rags-to-slightly-less-rags-historie. Det handler om å overleve, som Dan Houser har sagt.

Musikkvalget er også interessant; ikke kjent musikk som i Vice City og San Andreas, men mer i retning av det vi hørte i GTA 3. Finnes rykter om relativt ukjente personer som har blitt kontaktet av Rockstar. Øst-europeisk rock, funkie 70-tallslåter og 80-talls jazzmusikk er blant noe av det som har blitt bekreftet. Vi vil se mer variert musikk som reflekterer hva man ville ha hørt hvis man kjørte rundt og hørte på radioen i nåtidens New York. Mulig vi også vil se forandringer, da Houser har sagt at radioformatet har utviklet seg under produksjonen. Forhåpentligvis vil det være mulig å opprette en egen radiokanal, hvor vi selv kan velge hvilken musikk vi vil høre på. Siden vi nå kan koble oss online, så er det også en mulighet for at vi kan streame musikk og radio via internett. Kun spekulasjon fra min side, dog, og det vil sikkert bryte med en eller annen lov.

Selve settingen er også interessant. Den vil ikke være filminspirert slik som VC og SA var, men noe eget som Rockstar selv lager. Når man leser intervjuene med Dan Houser, så er det ingen tvil om at han omfavner spillmediet og ser hvilke muligheter det har. Traileren er forresten inspirert av 1982-filmen Koyaanisqatsi, som betyr 'life of moral corruption and turmoil, life out of balance', og det passer fint inn i et Rockstar-univers. Musikken er laget av komponisten Phillip Glass, og han jobber visstnok med Rockstar for å komponere soundtracket til GTA IV.

Alt i alt ser jeg stort frem til det som blir årets største spill for min del. Jeg gleder meg til den dagen jeg kjører sakte ned Times Square etter solnedgang, mens jeg tar inn alle inntrykkene som en moderne storby gir fra seg. Musikk og prat fra radioen, fotgjengere som driver med sitt, taxikøer og sinte bilister, blendende reklameplakater og en pulserende storby som venter på å bli utforsket.

Endret av andir
Lenke til kommentar

Gleder meg også til å se hvordan områdene forandrer seg etter tid på døgnet... Rushtiden om mårningen og shoppere på dagen med rush mot kvelden... senere på kvelden blir gethoene farligere og gangsterne kommer fram. På samme tid ved times squere/soho/broadway er det fullt at partyløver... :D Æ GLÆD MÆ SÅ MYE ASSÅ!

Hadde også vært skitkult om det faktisk ble årstider, men ikke at det skifter for fort... først sommer og en ekte time senere vinter.. det blir for fort..

Håper også at politiet virkelig har fått mer inteligens :)

Lenke til kommentar

Det første jeg kommer til å gjøre når jeg får spillet er å cruise rundt i byen og kikke. Kommer selvfølgelig ikke til å kunne dy meg hvis jeg ser en fet motorsykkel eller sportbil da blir det "Grand Theft Auto" og bånn spiker igjennom byen.

Leste et eller annet sted på gta4.net at styringen på bilene blir fullstendig gjort om hva nå det betyr.

Fett som faen blir det ihvertfall. Har vel aldri ledd så mye når jeg har spilt spill som i GTA serien. Skjer så mye sprøtt under missions og biljakter.

Lurer på hva de har "rappet" fra Saint Rows. Combat og sideoppdragene i Saint Rows funket jo veldig bra. Er fristende å ta seg fri den dagen spillet kommer. Vurderer sterkt å sende kjerring og unger på en kort ferie :cool:

Lenke til kommentar

Apropo jakte på fete kjøretøy.

Håper vi er kvitt pop-up-grafikken som var i de tidlgere spillene.

Med engang man så en fin bil og snudde seg feil retning for så å snu seg etter bilen igjen, så var den borte... ARRRGH!

Kjøre egenskapene blir nok morsomt å finne ut av.

Er sikker på at det blir noe alá Midnight Club serien (Arcade), så det blir nok utrolig bra og actionfyllt :D

Tror ikke GTA har tatt så mye fra Saints Row ettersom det er Saints Row som har tatt så og si alt fra GTA.

Er vel derfor dette blir så spennende, vi har jo egentlig ingen idé om hva vi kan vente oss annet enn en kjempestor by!!

..og hvem vet, kanskje rockstar har kødda med alle og slipper ut en hel stat/land?!?!? :p ...(er nok bare en ønskedrøm)...

Men Rockstar kan det med å overraske sitt publikum!

Lenke til kommentar
  tiiim skrev:
Håper vi er kvitt pop-up-grafikken som var i de tidlgere spillene.

8659143[/snapback]

Det er vi. Det er bekreftet fra han karen som fikk se GTA 4 spilles. Han sa at han ikke så noen pop-ups.

Til dere andre; blir det motorsykler? Ble plutselig i tvil om jeg har lest det eller ei.

Lenke til kommentar

JiPPi! gleder meg (merklig nok).

Blir motorsykler og helikoptere samt båter

Om båtene har det blitt fortalt at vi vil se ferger som er i trafikk mellom øyene.

(mer enn det ble vi ikke fortalt, så rgener med speedbåter og annet morro)

Lenke til kommentar

En spesialutgave har nettopp blitt annonsert. Dyr, men jeg skal ha den; koste hva det koste vil. Håper den blir lagt ut til salg på et norsk nettsted, for denne blir dyr å bringe over grensa.

Sitat
Rockstar Games announces Grand Theft Auto IV Special Edition

New York, NY - May 21, 2007 - Rockstar Games is proud to announce that Grand Theft Auto IV will be available as a special edition on October 16 in North America and October 19 in Europe, the same day as the regular edition of Grand Theft Auto IV.

The Grand Theft Auto IV Special Edition will be presented in a customized Grand Theft Auto metal safety deposit box. The box will contain:

- Grand Theft Auto IV on the Xbox 360™ video game and entertainment system or the PLAYSTATION®3 computer entertainment system, both with special packaging

- The Grand Theft Auto IV Art Book, featuring never-before-seen production artwork from Grand Theft Auto IV

- Selected soundtrack CD from Grand Theft Auto IV, featuring new material from top artists, only available on this release

- An exclusive Rockstar keychain for the safety deposit box keys

- Completing the collection is a limited edition Rockstar duffel bag

All of the items have been created with the utmost attention to detail to create a unique Grand Theft Auto IV experience for any fan of the series. The Grand Theft Auto IV Special Edition is available for pre-orders today and will retail for $89.99 in North America.

Kilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...