Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Romsås i Oslo - bra/ dårlig?

Anbefalte innlegg

Har lurt litt på å flytte til Romsås pga prisnivået på leilighetene der. Tenker i såfall på å bo der senest fram til skolealder på sønnen vår (3 mnd) da vi heller vil vurdere mer landlige strøk. Men noen sier at det er et ganske hardt miljø der. Noen som har erfaring og som helst bor der i dag som kan fortelle litt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bodd i Groruddalen hele mitt liv (nærmere bestemt Veitvet), og Romsås har alltid hatt rykte på seg for å være ganske tøft ja. Men jeg tror det var verre for en del år siden, uten at jeg vet om det er fordi det faktisk har forbedret seg, eller fordi jeg ikke ser så mye til det lenger fordi jeg har blitt eldre. Det var hvertfall en del dop blant unge der før. Men det har vel ikke så mye å si når det er en liten baby det er snakk om.

Mye innvandring og sånt er det ganske mye av fra Bjerke og oppover mot Vestli. Vet ikke om det har noe å si for deg.

Lenke til kommentar

Var det vi tenkte også at det kanskje ikke er fullt så farlig så lenge han er liten. Men er miljøet tøft nok kan det jo skape problemer selv om man ikke er en del av det, man er litt forsiktig når man har blitt foreldre

Hey, kanskje vi er naboer? Bor på Veitvet selv så er litt kjent området :)

Lenke til kommentar

Jepp, rart med det når disse små kommer til verden :love: Må også prøve å få litt bedre råd og med tanke på verdistigningen på leilighetene på Veitvet det siste året hadde det vært greit å få frigjort litt midler.

Hmm, bor ikke så langt i fra skolen selv, ser'n fra verandaen om jeg ikke husker feil :)

Lenke til kommentar

Romsås er sikkert fint for barn i barnehagealder, har bodd på Grorud noen år selv nå, og hatt det helt topp. Når de kommer til skolealder er jeg imidlertid litt mer betenkt med tanke på oppvekstmiljø... Selv flytter vi ut av byen nå.

Ifht Romsås, vær oppmerksom på at ett av borettslagene der oppe (tror det var Svarttjern brl.) har store planer om rehabilitering, som vil medføre den største økningen i fellesgjeld og fellesutgifter jeg noensinne har hørt om. Ryktes ca. 1 mill. i økt fellesgjeld pr. enhet og 4-7k i økt mnd. fellesutgifter. Er vel flere borettslag der oppe som har en del vedlikeholdsetterslep tror jeg.

Skulle jeg kjøpt på Romsås nå hadde jeg sørget for å kjøpt meg inn i et brl. som er velholdt og fint, der man kan anta at ingen store utgifter vil komme med det første.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...