Gå til innhold

fart i aldrende skjermkort?

Anbefalte innlegg

Noen som vet om en måte og få fart i et gammel skjermkort? Sitter med et x300 kort i en inspiron 9300.

Overklokking dropper jeg siden jeg sitter i et varmt rom til vanlig, samt at jeg alleredet har raskere ram en anbefalt i maskinen. og raskere hdd.

Driverne er default dell. finner ikke noen nye fra dell.no iallefall. (noen andre)

Noen som vet om noen alternaltiver?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok lite å hente på å gjøre noe som helst, uten å bytte kortet i et kjappere et. Men det kommer jo an på hva du spiller og om du føler det går tregere det burde.

Edit: Inspiron 9300 er selvfølgelig bærbar ja. Duh... Tenkte stasjonær.

Men det går vel an å oppgradere GPU på disse? Har sett dem med Go 6800 såvidt jeg husker.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Noen som vet om en måte og få fart i et gammel skjermkort? Sitter med et x300 kort i en inspiron 9300.

8587812[/snapback]

Edit: Måtte slette det jeg skrev i sted, litt treig i dag, tenkte ikke på at Inspiron er laptop :blush:

Uansett, ikke særlig mye du kan gjøre med skjermkortet. Er visst noen eksterne skjermkort for bærbare på gang, dóg...

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar

Hvis det er skjermkortet du tenker på, så finner du de nyeste driverne her for XP, for andre OS, her.

Edit: Ikke si at man trenger egne ATI/Dell-drivere, det er jo i så fall sykt..

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar

Noen som har prøvd å kjøre standard drivere på Dell?

Mulig at det fungerer fint selv om Dell ikke står på listen.

Men uansett er det ikke mye å hente fra et integrert X300-kort. De nyeste driverne kan gjerne gi opp mot 5-10% bedre ytelse - men tar man i betraktning at X300 er svakt i utgangspunket, tviler jeg på at det blir merkbar forskjell. Man bør faktisk ha en mengde godvilje for å si at selv X600-serien duger til nye spill.

Lenke til kommentar

Du finner driverne til skjermkortet ditt på www.ati.com, siden du sa det var et x300 kort men jeg tviler du finner de spesefike driverne.

Men du finner de i Xserien, og det spiller ingen trille om maskinen er fra dell det er det kortets produsent som avgjør.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg ikke gidder å pioneere er at om noe går skeis så har jeg ikke maskin. har ikke noen mulighet å fikse ting selv her nede i dette sinnsyke landet. og linjefart på nesten 0 hjelper heller ikke. Så om ingen har testet dette før venter jeg heller til jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...